نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. خرداد 1398 - 22:11
امشب جوانان گچسارانی با حضور در اماکن متبرکه با خواندن قرآن ، دعای جوشن کبیر ، نماز، دعاهای مستحبی و همچنین قرآن به سر گذاشتن فریاد "الهی العفو والغوث" سرمی دهند وبا خدای خود تا سحرگاه راز و نیازکرده واز درگاه ایزد منان طلب مغفرت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،در میان ماه های سال، ماه مبارک رمضان و از میان شبها، شب قدر از شرافت و عظمت ویژه ای برخوردار است. در اهميت اين شب، همين بس كه قرآن كريم می فرمايد: «وَ ما أَدْراكَ ما لَيْلَةُ الْقَدْر لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ»؛  «و تو چه مى دانى که شب قدر چيست؟ شب قدر بهتر از هزار ماه است.» شب قدر، شبی است که از هزار ماه [بيش از هشتاد سال] بهتر و به اندازۀ يك عمر طولانى و پر بركت ارزش دارد. سعادتمند و خوشبخت کسی است که با سلامتی و معرفت، این ماه، به ویژه لیالی قدر را درک کرده، از فیوضات آن بهره مند شود.

باید توجه داشت که شب‏های قدر، اوج پر گشودن در فضای نیایش و بندگی، و نهایت شکوفایی رحمت الهی بر بندگان است. شب قدر، ساعت پذیرایی از مهمانانِ بزم حضور است. در شب قدر، رو به آینه محاسبه می‏ نشینیم و چهره جان را بی ‏غبار می‏ بینیم و با باران اشک، دل را در سحر رحمت و مغفرت، شست‏ و شو می‏ دهیم. شب قدر، شب گشودن سفره دل و ریختن اشک نیاز و فصل گریستن در آستان آفریدگار بخشاینده است. شب قدر باید تقدیر خویش را رقم بزنی و خویشتن جدید را با قلم توبه و جوهر اشک ترسیم کنی. 

امشب بام نفت ایران مملو از عطر دل انگیز و روح بخش دعا و نیایش و نور قرآن خواهد شد و فرشتگان خدا همنوا با قدرنشینان در رثای مولای عشق و ایثار، نجوا سرمی دهند،مساجد،حسینیه ها و مرقدهای مطهر امامزادگان و سایر اماکن مذهبی  گچساران از اوایل امشب تا سحرگاهان، میزبان مومنان روزه داری خواهند بود که با شب زنده داری و الغوث الغوث گویان ، دعای پرفیض جوشن کبیر و  اسماء اعظم الهی را زمزمه می کنند.

منادیان حریم بندگی درلیالی پرنور قدر ، با سر گرفتن قرآن و شفیع قرار دادن این کتاب آسمانی و 14 نـور پـرفروغ خاندان عصمت و طهـارت (علیهم السلام) ، بـه  عجـز و انابـه بـه  درگـاه خداوند رحمان و رحیم خواهندپرداخت و شفاعت این دو یادگار رسول خدا ، حضرت محمد (ص) را در روز جزا از  درگاه خداوند آمرزشگر و  مهربان مسئلت می کنند.

این شب های با ارزش لحظه های با شکوهی است که نجوای "استغفرالله ربی و اتوب الیه" در این محافل نورانی طنین انداز می شود امشب روزه داران گچسارانی در شب دعا و توسل، بی‌اعتنا به تمام دل مشغولی‌های روزمره و تعلقات دنیوی، برای عاقبت به خیری و رستگاری، دستان نیاز خود را به سوی آسمان بلند خواهند کرد و با چشمانی اشکبار و قلبی محزون از پروردگار عالم طلب عفو و بخشش می کنند.

امشب جوانان گچسارانی با حضور در اماکن متبرکه با خواندن قرآن ، دعای جوشن کبیر ، نماز، دعاهای مستحبی و همچنین قرآن به سر گذاشتن فریاد "الهی العفو والغوث" سرمی دهند وبا خدای خود تا سحرگاه راز و نیازکرده واز درگاه ایزد منان طلب مغفرت خواهند کرد.دراین شب ها مردمان دیار بام نفت ایران می آیند تا با چشمانی اشکبار و دستانی تهی و کوله باری از گناه که بر دوششان سنگینی می کند، شاهد بخشش گناهانشان باشند.

حسن یکی از جوانان گچسارانی است که از احساسش درشب قدر می گوید:روز ها و ماه ها برای آمدن لیالی قدر لحظه شماری می کنم چرا که شب های قدر لحظه هایی پراز معنویت، وارستگی و خضوع در برابر خداوندیگانه است و در این شب پر عظمت از درگایت احدیت طلب می کنم که بیماران به ویژه کسانی که توانایی شرکت در این مراسمات را ندارند‌، شفا بگیرند.

یکی دیگر از جوانان گچسارانی می افزاید:در این شب هایی عزیز از خداوند طلب عافیت می کنم چرا که از نعمت های بسیار بزرگ خداوند به بندگانش است همه اینها می توانددعاهای مابه درگاه ایزد منان باشد،دعا کنیم برای حل مشکلات و گرفتاری های مردم و دعا کنیم اگر خدای ناکرده کینه‌ای نسبت به دیگران داریم با تمام وجود و از سر اخلاص بگوئیم: خدایا! من از او گذشتم، تو نیز از او بگذر، واگرحقی از کسی داریم با شرح صدر و با صفای قلب بگذریم تا خداوند هم محبتش رادر قلبمان جا دهد.

محمد هم تاکید می کند که باید درلیالی قدر برای ظهور و فرج مولایمان حضرت صاحب الزمان (عج) دعا کنیم و بخواهیم که خداوند به ما آن توفيق را بدهدکه امام زمان(عج) شناس باشيم که آنگاه نه فریب دشمن را می خوریم و نه بیراهه می رویم،و نیز سلامتی و طول عمر پر خیر و برکت برای مقام معظم رهبری، سلامتی خادمان نظام اسلامی و نیز نابودی کفر و ایادی استکبار و پیروزی جهان اسلام را از درگاه باری تعالی مسئلت کنیم.

مازیار هم می افزاید:باید نجات جوامع بشری از استکبارجهانی خاصه آمریکا و رژیم صهیونیستی را بخواهیم، باید عزت و سربلندی مسلمان ها را بخواهیم، وحدت و انسجام جهان اسلام را بخواهیم،امنیت منطقه خاورمیانه را ازدرگاه خداوندگارهستی طلب کنیم تا دشمنان نه به هوس خاورمیانه بزرگ باشدونه به شوق ایجاد خاورمیانه جدید، و باید مظلومان در عراق، یمن،فلسطین،سوریه ،لبنان و دیگر نقاط عالم را دعا کنیم.

یکی دیگر از جوانان گچسارانی درباره اهمیت و جایگاه شب های قدر می گوید:شب قدر فرصتی مغتنم و با ارزش برای استغفار به درگاه احدیت و بازگشت به خدا و توجه به خویشتن است وشب قدر فرصتی است که از گناهان خود توبه و استغفار کنیم برای کسب خیرات و برکات معنوی و با حالتی اشک‌آلود و شرمسار حاجاتی را که داریم از ایزد منان طلب کنیم.

میلاد هم یکی دیگر از جوانان گچسارانی است که شفاعت بیماران را از درگاه باری تعالی طلب می کند وبیان می کند: شب قدر فرصتی زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل است ، شب قدر شب آسمانی شدن و شب توبه و استغفاراست،شب زاری و سبک شدن روح از بار گناهان و رهایی از دوزخ است و شبی که بهترین فرصت است تا خوبی ها را جایگزین بدی ها کنیم.

پیمان می افزاید:باید بدانیم که شب‌های قدر بهترین فرصت برای بهره‌مندی از رحمت الهی، پاکی روح، دعا و نیاش و لحظه‌های شیرین و دلنشین نزدیکی و خلوت با خالق یگانه است و نسل  جوان باید قدر دقیقه‌ها و ثانیه‌های طلایی شب‌های قدر را که فرصتی برای بازگشت به سوی پروردگار، توبه کردن از گناهان و درخواست عفو و بخشش از خداوند است را بداند و لحظه‌ای از فضیلت های این شب با ارزش غافل نماند.

براستی شب های قدر فرصتی است برای بازگشتن به سوی حضرت حق و توبه کردن از گناهان و پیمودن راه درست و این شب پر فضلیت فرصتی است برای پاک کردن ظاهر و باطن از هر آلودگی است چرا که پیامبر اکرم(ص) درباره عظمت شب های قدر فرموده اند: «هرکس شب قدر را با ایمان و محاسبه بیدار ماند تمام گناهان گذشته و آینده اش بخشیده می شود.

امام محمد باقرعلیه السلام نیزدرباره فضیلت های شب قدر می فرمانید:«خداوند متعال نخستین دورانی که دنیا را آفرید، شب قدر را هم آفرید. نیز در آن شب، نخستین پیامبر و نخستین جانشین پیامبر را آفرید و مقدر کرد که در هر سال، شبی باشد که در آن شب، تفسیر کارها را تا سال آینده فرود آورد.»

براستی این شب ها هیچکس حال خود را نمى‏ فهمدو "نجوای استغفرالله ربی و اتوب الیه" درلیالی قدرطنین انداز خواهد شد در این شب ها  هیچکس به فکر وضع ظاهرى خود نیست و هر کس در خلوت خود ناله ها سرمی دهد،گویى هر کس از بدى اعمال خود ضجه مى‏ زند و در این شب های نورانی سلامتی و ظهور امام عصر(عج)، دعای همه روزه داران گچسارانی است.

در لیالی قدر بندگان صالح پروردگار از عمق جان به راز و نیاز با خالق خویش می پردازند تا به آرامش و سعادت حقیقی دست یابندشب‌های قدر فرصتی است برای بازگشتن به سوی حضرت حق و توبه کردن از گناهان و پیمودن راه درست  واین شب پر فضلیت فرصتی برای پاک کردن ظاهر و باطن از هر آلودگی است.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها