نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. دى 1397 - 21:58
این بار نیز حرف ها و اسناد اردلان زینل زاده میتواند حامیانش را به آگاهی برساند که این خیانت در حق او از طرف چه کسی بوده و حامیانش به کدام طرف بپیوندند. آنچه در این میان مهم است اینکه اردلان زینل زاده جعبه سیاه انتخابات ۹۸ خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، یعقوب درویشیان-درآغازین ساعات کاری اولین روز از دومین نیمه ی دیماه؛ خبری بسیار غیرمنتظره و شوک دهنده در رسانه ها و مابین آحاد جامعه ، همچون زلزله ای شهرستان گچساران را به لرزه درآورد و پس لرزه های آن نیزدر روزها بلکه ماههای آتی نیز در شهرستان گچساران هیاهوی بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

خبری که محسنی اژه ای، معاون اول و سخنگوی قوه ی قضائیه ی کشور در یکصدوسی وپنجمین نشستش با رسانه های کشور گزارشی از عملکرد و احکام صادره ی قوه ی قضائیه به مردم ارائه کردند.آنچه باعث توجه بیشتر مردم گچساران شد احکام صادره درباره ی فرزندان گچساران بود.

احکام صادره درباره ی اردلان زینل زاده و علیرضاپناهپور و جعفر گوهرگانی بیشتر زیر ذره بین مردم بصیر و سیاسیون شهرستان قرار گرفت. هر چند در کنار این اسامی نام های بزرگی همچون نارکی ( مسول امور مالی شهرداری) و تاج الدینی رئیس جهاد کشاورزی استان به چشم میخورد.

آنچه در برداشت اول به ذهن متبادر میشود محکومیت تنی چند از افراد مختلف جامعه است که یعنی قوه ی قضائیه وظیفه اش را انجام داده است اما در لایه های زیرین شاهد تضاد ها و تناقض های شدید و لابی هایی ناشی از بی عدالتی هستیم. تضاد در صدور احکام گوهرگانی و تاج الدینی است که سوالاتی را دراین باره موجب میشود.

چگونه آقای گوهرگانی و تاج الدینی با داشتن پرونده هایی مفتوح در قوه ی قضائیه که حکم دادگاه بدوی و تجدید نظر استان در آن زمان صادر شده بود توانستند از فیلتر نظارت نهادهای امنیتی و قضایی بگذرند و به مقام های عالی در سطح معاونت استانداری ومدیرکلی استان برسند؟ سوال اینجاست : آقای گوهرگانی که درهنگام معرفی شدن به عنوان معاونت هماهنگی استانداری با پرونده ی تصرف بیت المال ومنابع ملی و داشتن حکم حبس و شلاق _ که حکم حبس ایشان در دادگاه عالی و دیوان عدالت شکسته شد_ با چه پارامتری توانستند از چشم تیزبین نهادهای ارزشی و گزینشی رد شده و به معاونت برسند؟

آیا لابی ها و شخص نماینده ی گچساران که پشت این انتصاب بوده اند دانسته و با استفاده از اهرم قدرت و نفوذشان جعفر رابه منصب رسانده اند؟ آیا آنها که باعث انتصاب جعفر و الیاس به پستهایشان شده اند به اندازه ی این دو نفر گناهکار وقانون شکن نیستند؟؟ جالب اینجاست که هردو متخلف در یک اداره ی استانی دست به تخلف زده اند و هردو نیز مورد عنایت آقای تاجگردون بوده اند. از ابتدای ریاست تا شکستن احکامشان در دیوان عدالت..

از آنسو؛ در مجموعه ی شهرداری گچساران طبق یک دستور از استاندار وقت استان، شهردار گچساران در اقدامی آشکار و صادقانه در جلسه ی شورای اداری استان تعدادی تبلت به مسولان استانی و حاضرین در جلسه اهدا میکند و همین موضوع اهدای هدایای آشکار باعث شده تا علیه ایشان شکایتی بشود و در دادگاه های بدوی و تجدید نظر همانند آقایان گوهرگانی و تاج الدینی حکم بخورند ولی در پایان ؛ قصه ی اردلان و جعفر متفاوت خوانده شود. اینجا تاکید میکنم که پایان قصه متفاوت خوانده شده و به نوشتنش اعتمادی ندارم. زینل زاده چوب صداقتش را میخورد زیرا آشکار به مسولان هدایایی میدهد و گوهرگانی که مخفیانه اموالی را برداشته است به نوعی تشویق میشود!!!! 

کجاست عدالت قضایی که فردی مقصر را مدیری میبینیم استانی و شهروندی دیگر را با توجه به دستور استاندار وقت و راستی و درستی در اعمالش مغضوب و محکوم میکنند؟ تا اینجا که دونفر یکی بیت المال را چپاول کرده و برخلاف قانون و عدالت به منابعی دست درازی کرده و مدیریتش ارتقا یافته و حکم حبسش شکسته و حکمش شده شلاق و دیگری در سطح مدیریتش و طبق ضوابط و اختیارات اداری اش به شورای اداری اموالی بخشیده و حکمش شده حبس!! 

آنچه در حکم زینل زاده جالب به نظر میرسد در حکمی که اژه ای قرائت میکند میگوید زینل زاده ۴ سال از حبسش برداشته میشود _ تعلیق میشود_ و به یکسال زندان محکوم میگردد. جای بسی تعجب است که مگر مستندات دیوان عالی قضایی چه بوده است که آنان تا ۴ سال حبس را به او بخشیده اند ولی برای گرفتار ماندنش یک سال را کنار گذاشته اند تا زینل زاده ازاین به بعد سابقه داری باشد که جواب استعلاماتش منفی بماند و دیگر عمرسیاسی و اداری اش پایان بگیرد و زینل زاده ی پاکدست را مجرمی سابقه دار بخوانند!!!

اما پشت داستان و ماجرایی این گونه چه کسی یا کسانی حضور دارند؟؟ در جواب این سوال میتوان به دو دسته اشاره کرد: 

۱- مخالفان زینل زاده در انتخابات پیش رو.. این تحلیل که مخالفان و طیف مخالف زینل زاده که ریاستشان به تاجگردون میرسد میتواند پشت این ماجرا باشد زیرا حذف زینل زاده قبل از ورود به پروسه ی انتخابات و از هم پاشیدن پایگاه آرای قابل ملاحظه ی زینل زاده ، شاید اقبالی فراهم آورد تا تاجگردون بتواند برخی از این آرا تصاحب نماید. به هر صورت و کلی تر اگر اصلاح طلبان پشت این رویکرد باشند آنچه در آینده تحقق خواهد یافت و سخنان زینل زاده و بیان برخی از اتفاقات ، بدون شک به تاجگردون آسیب شدیدی خواهد زد. گفتار و اسناد زینل زاده در روشن کردن اذهان عمومی نسبت به پشت پرده ی اتفاقات محکومیتش گسلی خواهد شد برای خیانت کارانی که پشت این جریان بوده اند.

۲- هم کیشان و هم طیفان زینل زاده میتوانند از زاویه ی دیگری پشت این محکومیت قضایی و باز شدن پرونده ی زینل زاده در موقعیت امروز باشند.

از نظر تئوری و عملی بعید به نظر نمیرسد که ترافیک شدید اصولگرایان برای ورود به مجلس نیازمند تخلیه و حذف یا اجماع بر روی یک گزینه باشد که در این صورت آنچه برای اردلان اتفاق افتاده اگر از طرف طیف اصولگرا باشد توطئه و خیانتی بزرگ است که به اصولگرایان چنان سیلی محکمی خواهد زد که هرگز فراموش نکنند. اگر ثابت بشود تا این رونمایی از تخلف شهردار به جریان اصولگرایی مربوط میشود بلا شک طرفداران اردلان هرگزبه اصولگرایان رای نخواهند داد ولو اینکه به تاجگردون آری بگویند تقاص خیانت به اردلان را خواهند گرفت و شاید برخی از متعصبین به کاندیدای سوم که احتمالا قشقایی خواهد بود بپیوندند.

این بار نیز حرف ها و اسناد اردلان زینل زاده میتواند حامیانش را به آگاهی برساند که این خیانت در حق او از طرف چه کسی بوده و حامیانش به کدام طرف بپیوندند. آنچه در این میان مهم است اینکه اردلان زینل زاده جعبه سیاه انتخابات ۹۸ خواهد بود.در هر صورت افشاگری های زینل زاده در آینده میتواند واقعیت انتخابات ۹۸ را عوض کند و شاید پاسخ برخی اتفاقات چند وقت اخیر گچساران در این پرونده به دست بیاید.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها