نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. بهمن 1396 - 10:57
واکاوی این موضوع و موضوعات اینچنینی نشان می دهد که دستگاه انتظامی و قضائی و هشدارهای شدید الحن نمی تواند به تنهایی بازدارنده جرم و هرگونه بزهکاری اجتماعی باشد و باید برای این موضوع فکری اساسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،احسان دری_هنوزاز اتفاق تلخ و تکان دهنده حادثه سرقت ازیک طلافروشی در گچساران که دو عضو یک خانواده کشته شدند، چند ماهی نمی گذرد که روز گذشته باز شاهد حادثه تکان دهنده اینچنینی در یکی از طلافروشی های یاسوج بودیم که ظاهرا داماد صاحب طلافروشی توسط سارق یا سارقان به گروگان گرفته و ساعاتی بعد جنازه وی در خودروی شخصی مقتول در پارک جنگلی یاسوج پیدا شد.

بعد از حادثه سرقت مسلحانه طافروشی گچساران مقامات قضایی استان از برخورد قاطع قضائی با سارقان خبر دادند و قبل از دستگیری متمهان ،حجت الاسلام مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد که سارقان در صورت دستگیری در ملا عام اعدام خواهند شد و پس از دستگیری سارقان که به شدت در رسانه های استان بازتاب به همراه آورد وی بیان کرد در کوتاه ترین زمان ممکن پرونده آنان بررسی و برخورد خواهد شد.

وی همچنین هشدار شدیدالحنی به کسانی داد که قصد انجام هرگونه جرم و جنایت در استان را دارندو در کنار دستگاه قضائی،مسئولان انتظامی استان نیز چنین هشدارهایی را صادر کردند.حتی به نقل از برخی رسانه ها گفته شد که حکم متهمان حادثه طلافروشی گچساران تا پیش از سال ۹۷ به اجراء در خواهد آمد.

به هرحال با مرور قضیه حادثه طلافروشی گچساران و دستگیری متهمان و انعکاس گسترده آن در سطح استان این انتظار بود که به این زودی ها در استان کسی جرات ارتکاب چنین جنایات خشنی نداشته باشد و شاهد این قبیل حوادث متاثر کننده نباشیم که متاسفانه هنوز مدت زمان کوتاهی از آن ماجرا و هشدارها نگذشته که روز گذشته شاهد رقم خوردن حادثه مشابهی بودیم.

واکاوی این موضوع و موضوعات اینچنینی نشان می دهد که دستگاه انتظامی و قضائی و هشدارهای شدید الحن نمی تواند به تنهایی بازدارنده جرم و هرگونه بزهکاری اجتماعی باشد و باید برای این موضوع فکر اساسی کرد.

در سالهای گذشته شاهد اشد مجازات(اعدام)برای کسانی بوده ایم که مرتکب قتل،تجاوز به عنف و …شده اند که اما انگاربرای رسیدن به کاهش محسوس جرم های خشن در جامعه بازدارنده نبوده است و ما همچنان در سطح جامعه شاهد خبرهایی از این قبیل هستیم و شاید باید گفت این گونه احکام کیفری به نوعی مُسکن های موقتی بر درد داغ دیدگان است و می بایست برای رسیدن به درمان ریشه ای و کاهش آسیب های اجتماعی دیگر دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی وارد گود شوند.

به هرحال افرادی که مرتکب جرم و جنایت می شوند در همین جامعه و فضاهای آموزشی رشد می کند و نقش موسسات آموزشی در هدایت جامعه مهم و اساسی است اما خروجی عملکرد آنان رضایت بخش نیست.

باید گفت در جامعه ای که معلمان ما برای معیشت خود به دیگر شغل ها از قبیل تجارت،راننده تاکسی و… روی می آورد نباید نگران بی انگیزگی آنان در تعلیم و تربیت فرزندان خود بود؟!.

 هرچندعصرروز گذشته یک مغازه طلافروشی در یاسوج مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت که سارقان با ربودن مرد طلافروش شوک عظیمی بر شهر یاسوج وارد نمودند.

 فرماندار بوبراحمد دراین خصوص گفت:در پی سرقت طلاهای مغازه ای در یاسوج فرد ربوده شده توسط سارقان، (مقتول) داماد مرد طلافروش یاسوجی بوده است که دقایقی پیش جسد مقتول در پارک جنگلی این شهر پیدا شد.

کناری افزود: هنوز اطلاع دقیقی از رد پای سارقان و هویت آنان مشخص نیست که به محض اطلاعات دقیق اخبار تکمیلی متعاقبا به سمع و نظر مردم شریف استان خواهد رسید.

فرماندار بویراحمد تصریح کرد: مقدار طلاهای به سرقت رفته حدود دو کیلوگرم است.

سردار مهدی انصاری فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره نیزگفت: در پی پیگیری های مسمتر عوامل انتظامی و اطلاعاتی برای پیدایش فرد طلافروش یاسوجی، متاسفانه جسد وی شب گذشته در خودروی شخصی کشف شد.

این مقام انتظامی در ادامه گفت:تیمی ویژه از ماموران پلیس استان کهگیلویه و بویراحمد پیگیر این موضوع هستند.

گفتنی است بنا بر شنیده ها دو نفر روز گذشته با لباس مبدل زنانه وارد مغازه طلافروشی شده اند و به سرقت طلاها و ربودن فروشنده اقدام کرده اند.

دراین راستا از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد تقاضا می شود در کنار پیگیری مسائل اقتصادی استان در زمینه دغدغه های فرهنگی نیز پیگیری های لازم را داشته باشد و از نظرات صاحب نظران مسائل اجتماعی در راستای اقدام عملی جهت آموزش بهتر خانواده های استان در تربیت فرزندان و همچنین تحول در پربارتر شدن مراکز فرهنگی و آموزشی از جمله آموزش و پرورش استان همت بگمارد.

download

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها