نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. ارديبهشت 1396 - 9:20
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی از صبح جمعه همزمان با سراسر کشور در گچساران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،شهروندان دیار بام نفت ایران امروز و از دقایق ابتدایی صبح بار دیگر با حضور پرشور خود پای صندوق های رای و شرکت در انتخابات رقم زدن حماسه‌ای ماندگار را نوید بخش هستند.در گچساران و در شهرامامزاده بی بی حکیمه(س) چهارمین حرم اهل بیت علیه السلام انگشت مردم با علم و یقین از دقایق اولیه روز، رنگ انتخاب گرفته زیرا مردم اندیشمند این دیار بدون اندیشه انتخاب نخواهند کرد.

شور و هیجان عجیبی بین زن و مرد و پیرو جوان موج می‌زند، امروز ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۹۶ بازهم در تاریخ این مرزوبوم ماندنی خواهد شد،اگر چه این روزها به دلیل آب و هوای گرم مردم گچساران معمولا خانه نشین هستند اما گرمای انتخابات مردم را به پای صندوق های رأی آورده و شور و شوقی دیگر به این شهر داده است.

این درحالی است که کاندیداهای انتخابات در یک رقابت نفس‌گیر تمام سعی خود را برای معرفی انجام داده اند و حال امروز نوبت مردم همیشه درصحنه ایران و ازجمله مردمان سرزمین نفتخیز گچساران است که نتیجه این‌همه تلاش را به منصه ظهور درآورند چراکه این مردم بارها و بارها نشان داده‌اند که تا جان در بدن دارند از نظام و مملکت خود دفاع خواهند کرد.

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران نیزدراین خصوص گفت: 2 هزار و 400 نیروی انسانی برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان ساماندهی شده‌اند.

وی تعداد شعبه‌های اخذ رأی این شهرستان را 134 مورد ذکر کرد و افزود: 64 شعبه از این تعداد در نقاط شهری بوده و 70 شعبه نیز در مناطق روستایی آرای مردم را جمع آوری می‌کنند. 


رحیمی بیان کرد: 14 شعبه از شعبه‌های اخذ رأی در نظر گرفته شده به‌صورت سیار فعالیت خواهند کرد که بیشتر در حوزه‌های روستایی و عشایری و مناطق سخت گذر به‌منظور رفاه حال مردم و دسترسی تعداد بیشتری از مردم برای شرکت در 2 انتخابات پیش رو مهیا شده‌اند. 

وی اظهار کرد: هم‌اکنون 120 روستا و آبادی دارای کد شناسه در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 56 روستا دارای جمعیت بالای 20 خانوار است. 

رحیمی بابیان اینکه روستاهای بالای 20 خانوار می‌توانند دارای شورا باشند افزود: 54 روستا دارای شورای سه نفره و 2 روستا دارای شورای پنج نفره است.

گفتنی است 91 هزار و 928 نفر در گچساران واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که از این تعداد هشت هزار و 375 نفر رأی اولی هستند. 74 هزار و 476 نفر در شهر گچساران و 17 هزار و 452 نفر در روستاهای این شهرستان واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند. 
443 نفر برای رقابت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در گچساران با هم رقابت می‌کنند. 
 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها