نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. بهمن 1395 - 10:07
وزیر محترم ورزش باید بداند اگر معضل پایتخت ایران در فقر تا لایه های فجیع گورخوابی رسیده ،امکانات ورزشی شهرستان گچساران این مدینه الوزراء از دید آنان که مغرض هستند،در همه رده ها به گوری می ماند که در آن مرده ای نیست تا اگر رئیس اداره ای برآن شیون کند قبل از بوی تعفنش ،بیچارگی اش را نظاره گر باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،شهرستان گچساران با ۴۰۰۰ نفر آمار جمعیت ورزشکار از معدود استانهای جنوب است که پرچم پیشکسوتانش در عرصه های ورزشی همواره بالاست.

توجه به مشکلات بخش ورزش مورد بسیار پراهمیتی است که پس از ۴ دهه از اولین فعالیت ملی ورزش و حضور ورزشکاران گچسارانی در عرصه های ملی هنوز هم حرفهای درگوشی است و یا جملاتی است که گوش مسئولین استانی ، برایش در است و گوش وزرائی که قرار بود بر کثرت مدال آورانش وقلت امکاناتش توجهی نشان دهند دروازه .

دهه نود برای همه اتفاقات خوب در گچساران دهه شگفتی ها بودتحول عمرانی ،فرهنگی ،ورزشی وتوجه به زیرساختهای این انگیزه را برای جماعت هنرمند ،ورزشکار ،فرهنگی وجامعه پزشکی به وجود آورد تا برای رسیدن به اهداف عالی قبل از هرچیز به زیرساختها توجه نشان دهند و بی مقدمه پایشان را بر پلکانهای پوسیده پله گذشتگان قرار ندهند.

مقوله ورزش در این راستا تنها مقوله ای بود که بسیار مورد بی توجهی واقع شده است .هراعتباری که در این بخش هزینه شد تا مرحله ساخت و برش روبانهایش خوب پیش رفت و در مرحله نگهداری و پاسخ به نیاز ورزشکاران رو به تخریب رویکرد مورد نظر اولیه گذاشت.این اتفاق به گونه ای است که هربار قرار برسفر یک مقام استانی و کشوری به شهرستان گچساران و باشت است مجموعه ورزشی با حضور نمایندگانش همواره داد از مظلومیت اداره ورزش و عدم امکانات مورد نیاز ورزشکاران می زنند و گاه این ابراز ناتوانی و درخواست کمک و توجه با برخی برخوردهای سرد مواجه می شود.

بیشترین سفرهای ورزشکاران گچساران به شهرستانهای دیگر جهت مشارکت در مسابقات شهرستانی و ملی همواره سوژه داغ رسانه هادرنبود وسایل نقلیه درشان ورزشکاران وگاهی با خبر تلخ تصادف و مصدومیت برخی مهره های ورزشی بوده که همه از عدم وسایل نقلیه مختص به اداره جوانان جهت جابه جایی نیروهای ورزشی و وورزشکار است .

جلساتی که برای رفع نیاز اداره ورزش جوانان باحضور مسئولین ورزشی برگزار می شود نیز همواره تنها در یک جمله شروع،خلاصه و تمام می شود اینکه «این اداره فقیر است »

جای تاسف است که در هرجلسه،همایش وبرگزاری نشستها داشته های ورزش نادیده گرفته می شوند.این اداره ثروت عظیمی دارد که کشورهای خلیج نشین حاشیه خلیج فارس، با سرمایه هایی گزاف درجذب مهره هایی که توانشان کمتر از توان ورزشکاران شهرستان گچساران است،به عظمت و نام بلند در جهان می رسد.

همین کشورها که قداست واعتبارشان درورزش تنها در بازی و پرواز شاهین هایشان خلاصه می شود، زیرساختهای ورزشی را به گونه ای غنی فراهم آورده اند که انگشت حیرت باشگاههای معتبر جهانی را به لب مسئولینش فشرده اشت.

حال گچساران این خاورمیانه کوچک ،باعظمت نفتی به وسعت تپش های قلب یک سوم جهان درآسیا،درخم کوچه درویشان ورزشی مانده است.

جلسه هماهنگی سفر وزیرورزش به شهرستان نفتخیزگچساران ،این شاه کلید اقتصاد روز ایران ،درحالی درشرف انجام است که هنوز خاطره تلخ اعزام تیم ورزشی فوتبال دختران شهرستانمان به یکی از اردوهای منتخب تیم ملی با آن حواشی بدون وسیله مناسب ،مخارج شخصی و عدم امکانات درحد متوسط از ذهن ورزشکاران پاک نشده است.

جامعه ای که «عموحسن» قهرمان نام آشنای بوکس ایران حسن باشتی ،دارد و به امتیاز مربیگری بوکس بین المللی «امین گنجون» ، شیرجه بابک فرهودی وتیم واترپلو،فوتبال وتیم تیزپای گربه سیاه معروف نفت،هندبال و زنان غیرتمندش ،ومصدومین وقایع تلخ که همواره خدا را برای نفس کشیدنشان شاکریم سعید رامین جوان پارکوکار وکوشایمان، سلیمانی کشتی گیر قطع نخاعی وبرند ملی وارزشمند هاکی چمن وچوب های طلائی بانوکمایی ،نوروزی ،گشتاسبی، ذوالفقاری وآنان دیگر که ثروت عظیمی زیر لوای فقر اداره ورزش وجوانان گچساران هستند ،جامعه ای باعزت نفس است که نداشته هایش نتوانست داشته های بازوان توانمند ورزشی و گامهای بی وقفه را از حضور در میادین ناتوان کند.

در این شهر مشتهای پولادین «عموحسن» دوست داشتنی ،ضربه های پرتوان شاگردان گربه سیاه نفت وفوتبالی که هیجان حضور هوادارانش به قوت گامهای سترگ شاگردان گربه سیاه دوستداشتنی فوتبال جنوب واقتدار پنجه طلائی های هندبالیستش،همه وهمه با نفس گرم گنجون در دمیدن سوتهای فرا مرزی اش برای ما اهالی بام نفتی،این خاورمیانه کوچک ،تداعی آوازه بلند مردوزن ورزشکارمان است.

حال کلام امروز رئیس ورزش وجوانان شهرستان گچساران در جلسه رسیدگی به مشکلاتی که حال به گونه ای معضلات ورزشی شهرستان گچساران است گواه حدیث ناگفته ای نیست،وزیر محترم ورزش باید بداند اگر معضل پایتخت ایران در فقر تا لایه های فجیع گورخوابی رسیده ،امکانات ورزشی شهرستان گچساران این مدینه الوزراء از دید آنان که مغرض هستند،در همه رده ها به گوری می ماند که در آن مرده ای نیست تا اگر رئیس اداره ای برآن شیون کند قبل از بوی تعفنش ،بیچارگی اش را نظاره گر باشد.

اینجاست که باید گفت ما به چشمان وزیر کاری نداریم ،عمق محرومیت در این شهرستان زرخیز در مبحث ورزش ،چشمی برای دیدن نمی خواهد بلکه گوشی برای خوب شنیدن می خواهد همین اصل و همین عضو کارآمد که در جلسات داخلی ،همواره یا در است یا دروازه.

باهرآمد ورفتی همه جمع می شوند می گویند و می گویند وگاه فریاد می زنند ،مشت می کوبند و می گویند اما، هیچکس نه آنکه قادر نباشد،که حاضر نیست بشنود.جلسه رسیدگی به امور ورزشکاران گچساران باکلام رئیس اداره ورزش وجوانان ، درست برسر دوراهی بیچارگی کلید خورد.

رئیس اداره ورزش وجوانان گچساران در این جلسه گفت:اداره ورزش گچساران محروم است آنقدر که جهت تعمیرات وتکمیل برق سالن بشارت بودجه ندارد،۳۰ سال ۴ وزیر و بیست وچند فرماندار آمدند ودیدند وشنیدند گچساران یک خوابگاه متناسب ورزشی ندارد اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

فریدون عبدالخانی افزود :بخش خصوصی فی الواقع دست ما را از استفاده از مکانهای ورزشی کوتاه نموده و عدم رسیدگی مناسب به مکانها نه تنها در فرسایش مکانها دخیل است که دل هر بیننده ای را به درد می آورد.

وی افزود:شهرستانی که قهرمانانش ملی ودارای برندی مشخص هستند و قابلیت اجرای مسابقات ملی را دربطن خود دارد ،فاقد خوابگاه مستقل ورزشی است ومکانهایی چون استادیوم تختی به کلی تعطیل است و به خواب زمستانی رفته است ،چمن مصنوعی سالن شهدای نفت گچساران وضعیت خوبی ندارد و روبه تعطیلی است ، بشارت که بهترین سالنهادرجنوب کشور می تواند باشد باعدم اعتبارورسیدگی ها مواجه است.

رئیس ورزش وجوانان گچساران اظهارکرد:درد جوانان ورزش کار را بیش از همه من می دانم و باید از ته دل بنالم.

ادامه جلسه  ورزش وجوانان که باحضور رئیس دفتر نماینده شهرستان های گچساران وباشت درفرمانداری گچساران برگزار شده بود در تعیین مکان حضور وزیر ورزش با حضاردرجلسه به شور گذاشته شد،این درحالی بود که دغدغه مسئولین شهرستان برای امنیت ودقت دراجرای بند بند مراحل برنامه روز ورود وزیر باعث قدری بحث وتلخکامی نمایندگان ورزشی شد به گونه ای که خواستار ایجاد فرصتی برای بیان مشکلاتشان شدند.

سیماکمائی فعال امورورزش گچساران گفت:پیکر بیجان ورزش با بی تدبیری چوب می خورد،درجلسه ورزش به فکر امتیازگرفتن نباشیم گاهی به ورزش امتیاز بدهیم،برخی از مسئولین به هدف امتیاز گرفتن حضورپیدامی کنند وهیچ تلاشی برای پیشبرد اهداف ورزشی انجام نمی دهند.

وی افزود: خروجی ورزش بانوان در سال ۹۴ گچساران ،۶۵مربی ممتاز بود اینها بادستان خالی وهزینه های شخصی دوره دیدند.،هرسالن درشهرستان گچساران ماهیانه ۲ الی ۳ میلیون تومان به حساب اداره کل ورزش استان واریز می کند ودرکناراین هزینه معادلش کسب درآمد بخش خصوصی است حال اینکه در نگهداری زمین ونظافت ووضعیت بهداشت زمینهاو استخرها هیچ توجهی نمی شود.

این فعال امورورزش بانوان اظهارکرد:در مبحث کمبودها درورزش بانوان گچساران باید به دو مورد اساسی اشاره کرد که اصلی ترین مورد خوابگاه مجهز ورزشی ومستقل ورزشکاران بانو است که با ورزشکاران مرد نقصان مشترکی است و خوشبختانه فرماندار محترم گچساران قول اعتبار ۱ میلیاردتومانی جهت ساخت این خوابگاه بزرگ را در این جلسه دادند و از وی کمال تشکر را دارم .

وی ادامه داد:اگر یک سالن ورزشی از مدیریت بخش خصوصی مستقل شود و به بانوان اختصاص یابد بارقه امیدی برای جذب ورزشکاران بیشتروآموزشهایی مناسبتر متناسب باجیب علاقمندان خواهد بود.

کمائی تصریح کرد:بانوان بالاترین مقامهای ورزشی راکسب می کنند اما کمترین توجهی به بانوان و دختران ما دربخش قهرمانی ملی نمی شود،۱۱ بازیکن فوتبالیست دختر منتخب تیم ملی امسال جهت اعزام باعدم بودجه مواجه شدند وبا رایزنی بخش نفت ومساعدت شخصی تیم به مسابقات اعزام شد اینجاست که حس نبود یک اسپانسر قوی درورزش گچساران احساس می شود.

این چهره ملی ورزش گچساران افزود:پیست دوچرخه سواری بانوان کمبود جدی برای این قشر است و وجود چنین مکانی درسراسر کشور باعث روحیه نشاط در دختران وزنان است وگچساران فاقد پیست دوچرخه سواری است.

کمایی تاکید کرد:مربیان ورزشی گچساران بیمه ورزشی دارند اما بیمه حوادث و بیمه عمر نیستند و دوران سخت بازنشستگی یک مدال آور با انبوه مشکلات درمانی رنج آور است.

وی ادامه داد:نماینده شهرستان به ورزش نگاه ویژه ای دارد و برنامه توجه مقامات به معضلات ورزشی گچساران دربرنامه سفر وزیر ورزش به مدینه الوزرای گچساران خالی از تصور نیست،جامعه ورزشکاران بزرگترین برنامه تجلیل از مدال آوران را درکارنامه نمایندگی تاجگردون تجربه کرد و این درکشور بی نظیر بود ،۷۹۰ قهرمان مدال آورکه سربلندی خود را باهمین کمبود امکانات ودستان خالی مدیون دلهای گرم شهروندان گچسارانی هستند.

کمائی باتشکر از اداره خوب جلسه توسط فرماندار گچساران وتعامل رئیس دفتر نماینده باورزشکاران گچساران گفت:توجه به مشکلات عمده ورزشی چشم نمی خواهد ،اگر وزیر محترم گوش شنوائی داشته باشد در هرمکانی قادر به لمس مشکلات خواهد بود ،شرط عمل بازگویی مشکلات از زبان یک نفر ازجنس جامعه ورزشی است ،متاسفانه بزرگترین ضربه راازمدیریتهای غیرورزشی خورده ایم ،این مشکلات مرتبط به دهه ها وسالهایی است که بدنه ورزش یک مدیریت اصلح ورزشی را تجربه نکرده است .

وی درپایان گفت:تعامل فرماندار گچساران ودفتر نماینده دوطرفه است ، اما انجام وظایف هر مسئول در حیطه وظایف وی کارآمد وموفق است باید توجه بیشتری به ورزشکاران شود تاگفته هایشان در صندوق ناگفته ها حبس نشود.

مشاورامور ورزشی فرماندارگچساران گفت:درد ودل یک ورزشکار ،مجموعه ورزشی بشارت وتختی است، سالن نفت و پذیرائی نیست ،باید وزیر ورزش باسرکشی به جایگاه ورزش گچساران ومکانهای درحال تخریب وتعطیلی ویرانه های ورزش درخواستگاه ورزشکاران مدال آور ،عمق فاجعه را لمس کند.

درادامه نیز صادق خادمی رئیس کانون هواداران ورزش ومشاور ورزشی فرماندارگفت:باید هواداران ورزش و مردم ورزشدوست هم مورد توجه واقع شوند.امکانات ایاب وذهاب برای آنان که استادیوم ها را برای کسب موفقیت ورزشکاران پر می کنند وورزشکاران فراهم ومستقل باشد.

وی افزود:متاسفانه ورزش گچساران با همه پویایی اسپانسر ندارد وبخش خصوصی لطفی به حال این قشر سالم ندارند.

 

           

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

مسخرس! دوتا مسول بخاطر یکسری مسائل پیش پا افتاده به جون هم افتادن!!!بجای این قهرکردنا و نرفای بی مورد به فکر جوانانی باشین که بخاطر دعواهای بی پایان شما مسولین دارن پر پر میشن . آمارخودکشی های شهرستات رو یک نگاهی بیندازید ...حیا کنید دربرابر سکوت وصبوری این ملت

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها