نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. خرداد 1401 - 10:29
گروهی ازدانشجویان دانشکده نفت و گاز گچساران با شرکت در ورزش "پلوگینگ" به پاکسازی منطقه اطراف دانشکده از زباله پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،کانون فرهنگی و اجتماعی حفاظت از محیط زیست دانشکده نفت و گاز گچساران به مناسبت گرامیداشت روز جهانی پلوگینگ (Plogging)، اقدام به برگزاری پویش "ورزشی-زیست محیطی "نه به زباله با ورزش" کرد.

دانشجویان دانشکده نفت و گاز گچساران به این اصل باور و تاکید دارند که تمام زباله‌ها و اقلام پلاستیکی رها شده در طبیعت با یک نگاه نوع‌دوستی قابل جمع‌آوری است، پس در راستای فرهنگ سازی این مهم، جمعی از دانشجویان این دانشکده نیز ، یکصدا "نه به زباله را با ورزش پلوگینگ" فریاد زدند.

در پایان این مراسم به قید قرعه جوایزی به شرکت کنندگان نیز اهدا شد درحالی که مصلح، رئیس دانشکده نفت و گاز گچساران از شهردار دوگنبدان و همچنین اعضای شواری شهر به دلیل حمایت از این پویش زیست محیطی تشکر کرد.

براین اساس ،پلوگینگ ترکیبی است از دویدن با برداشتن زباله که ابتدا در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک فعالیت سازمان یافت. این ورزش ابتدا در کشور سوئد آغاز شد و پیرو افزایش نگرانی از آلودگی پلاستیکی درسال ۲۰۱۸ به سایرکشورها گسترش پیدا کرد.

در این ورزش که ترکیبی از دویدن، نشستن، حرکات کششی، هوازی و .. است، فرد با دستکش، ماسک و یک کیسه زباله شروع به دویدن آرام می‌کند و هرجا که زباله‌ای روی زمین مشاهده نماید، آن را جمعآوری می کند.

از مزایای ورزش پلوگینگ این است که ضمن اینکه فرد را به واسطه ورزشی که انجام می‌دهد سالم نگه می‌دارد، زمین را هم از آلودگی پاک می‌کند.

تصاویری از این پویش را مشاهده کنید.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها