نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. خرداد 1397 - 23:06
تیم فوتبال نفت وگاز گچساران هفته گذشته همچون تراژدی تلخ دو فصل پیش این باشگاه، برای دومین بار در مرحله "پلی آف" از صعود به لیگ یک کشور باز ماند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،تیم فوتبال نفت وگاز گچساران هفته گذشته همچون تراژدی تلخ دو فصل پیش این باشگاه، برای دومین بار در مرحله پلی آف از صعود به لیگ یک کشور باز ماند .

نفتی های گچساران در فصل ۹۶-۹۷ با حمایت مسئولان امور ورزش و مدیریت صنعت نفت و گاز و نیز با هدایت سرمربی بومی پا به مسابقات پرفراز و نشیب لیگ دو کشور گذاشتند، این مهم در حالی اتخاذ شد که کمتر کسی فکر می کرد که مدیران ورزش چنین تصمیمی را بگیرند و بعد از هشت فصل هدایت این تیم را به یک فرد بومی دهند.

 به هر حال تیم نفت و گازگچساران با هدایت "بهمن فرازمند" دو اردو را در شهرهای تهران و بروجن برپا کرد و با انجام تمرینات تاکتیکی خوب روانه مسابقات شد،  در مرحله اول نفتی ها به عنوان تیم دوم به مرحله دوم صعود کردند ودر مرحله نهایی نیز به عنوان تیم دوم راهی پلی آف شدند.

دیدار رفت دراستادیوم شهدای نفت گچساران با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید و در دیدار برگشت با وجود اینکه نفت و گاز چند مهره اصلی خود همچون فرشید علیزاده ،علی کرمی ، علی خالصی و اسماعیل هاشمی را در اختیار نداشت در ورزشگاه "دستگردی" به مصاف استقلال جنوب تهران رفت و در پایان در ضیافت پنالتی ها نتیجه را به حریف تهرانی واگذار کرد و از صعود به لیگ یک بازماند .

 با کمی دقت در خصوص آمار و ارقام تیم فوتبال نفت وگاز گچساران در فصل اخیر متوجه خواهیم شد که بهمن فرازمند در اولین سال سرمربی گری خود چه آمار درخشانی را در کارنامه فوتبالی خود ثبت کرده است .

 تیم فوتبال نفت وگاز تنها تیم لیگ دسته دومی بود که در بازی های خانگی علی رغم نامناسب بودن وضعیت چمن هیچگونه شکستی را متحمل نشد و این نکته مثبت در حالی رقم خورد که شاگردان بهمن فرازمند با رای کمیته انضباطی پنج دیدار خانگی اول فصل را بیرون از گچساران برگزار کردند.

 شاگردان فرازمند در فصلی که گذشت  ۳۲ دیدار در لیگ دو انجام دادند و تنها در چهار دیدار شکست را متحمل شدند و در ۲۸ مسابقه دیگر ۱۴برد  و ۱۴ تساوی را در کارنامه خود ثبت کردند و این درحالی است که تیم نفت وگازگچساران در فصل ۹۵-۹۶ در مجموع مرحله اول و دوم ۱۰شکست را برابر حریفان متحمل شد.

 از دیگر نکات مثبتی که سرمربی بومی گچسارانی ها از خود در تاریخ فوتبال گچساران ثبت کرد می توان به بحث بومی پروری این سرمربی با اخلاق اشاره کرد ، فرازمند در فصل۹۶-۹۷ با حمایت مدیران ورزش ۶۵ درصد اسکلت تیم را از محصولات باشگاه و بازیکنان استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل داد و تنها ۳۵درصد به صورت گلچین از سایر شهرهای کشور به این تیم تزریق کرد .

  اوج کار این سرمربی که انصافاً با مردم و تماشاگران نیز تعاملی خوبی داشت ، استفاده از بازیکنان بومی در بازی رفت و برگشت مرحله "پلی آف" بود که فرازمند در این دو دیدار حساس این ریسک بزرگ را پذیرفت و به هشت بازیکن کهگیلویه و بویراحمدی از جمله رضا قیالی ، فرشید علیزاده ،علی کرمی،محمدرضا مظاهری،علی حدادی،وحید خشتان،آرمان فرهمندیان و اسماعیل هاشمی  میدان داد و این بازیکنان نیز با تمام وجود برای نفت  و گازگچساران جنگیدند وعملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند .

 یکی دیگر از آمار خوبی نفتی ها در فصل اخیر بدنسازی به نسبت خوبی بود که از سوی کادرفنی این تیم قبل از شروع مسابقات انجام شد و نتیجه آن نیز در مسابقات پرفشار لیگ دو حاصل شد و تیم فوتبال نفت برخلاف فصل گذشته در دقایق پایانی به مراتب گل های کمتری دریافت کرد .

 نفتی های گچساران در بحث اخلاق تیمی نیز در فوتبال کشور عملكرد خيلی خوبی از خود به جای گذاشتند و تنها تیمی بودند که در لیگ دو فوتبال کشور هیچ کدام از بازیکنان با دریافت کارت قرمزمستقیم از مسابقه اخراج نشدند و همچنین در فصلی که گذشت برخلاف فصول گذشته کمیته انضباطی فدراسیون هیچگونه جریمه مالی نه برای بازیکنان و نه برای هواداران متعصب گچسارانی صادر نکرد .

با همه این تفاسیر می توان گفت که "بهمن فرزامند" سرمربی بومی تیم نفت وگاز گچساران در اولین فصل سرمربی گری خود نتایج خوبی را کسب کرده است و صعود نکردن این تیم  به لیگ یک کشور هیچ چیزی از ارزشهای این مربی با اخلاق و شاگردان پرتلاش ایشان کم نمی کند و مدیران باشگاه نفت می توانند برای فصل۹۷-۹۸ روی این سرمربی حساب ویژه ای بازکنند.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها