نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. تير 1395 - 22:34
باز هم شب‌های عاشقی و راز و نیاز با معبود از راه رسیدو انگار همین دیروز بود که در مراسم شب‌های قدر در مسجد صاحب الزمان (عج)گچساران حضور داشتیم و برای عاقبت به خیری خود دعا می کردیم.

به گزارش آفتاب جنوب، باز هم نوای الغوث الغوث خلصنا من‌النار یا رب، در فضای عاشقی بنده و معبود طنین‌انداز شده است وباز هم یک سال دیگر آمد و بنده‌های گناهکار، پروردگارشان را در دل شب و تا ساعت‌ها صدا می‌زنند و طلب بخشش می‌کنند.

شب قدر آنقدر عزیز و عجیب است که خواب را از چشمان مردمان شهرم گرفته است و همه حواس ها به طلب بخشش از پروردگارشان  جلب شده است و به راستی که شب‌های قدر را باید قدر دانست!

 

 

چه عاشقانه اشک می‌ریزند و بر سرمی‌زنند بندگانی که با دل‌های شکسته پشت در عفو و بخشش پروردگارشان نشسته‌اند تا شاید بتوانند با اشک‌های خالصانه و عاجزانه‌ای که از ندامت می‌ریزند گناهان خود را بشویند!

وارد مسجدصاحب الزمان (عج) شهرم که می‌شوم، هرکس در گوشه‌ای نشسته وغرق راز و نیاز با معبود خود است ،امشب همه چیز متفاوت است، انگار بندگان خدا جوی از همه تعلقات دنیایی فرسخ‌ها فاصله گرفته‌اند و فقط خدایشان را درمی‌یابند!

 

آسمان گچساران نیز در شب قدر جور دیگری است، ستاره‌ها هم امشب درخشان‌تر شده‌اندو نسیم ملایمی در اولین روزهای گرم تابستان دیار بام نفت ایران را نوازش می‌کند، گویی همه در جنب و جوش و در حال عبادت‌اند، همه تسبیح خدا را می‌گویندو من نیز امشب برای طلب عفو و بخشش به اینجا  آمده‌ام!

چه مهربان است خدایی که گناهان بندگان غافلش را با یک شب بندگی و عبادت خالصانه فرو می‌ریزدو به راستی  شب قدر، شب تعیین سرنوشت است و اگر این شب‌های عزیز را از دست دهیم دیگر فرصتی برای جبران نخواهیم داشت.

 

چه عاجزانه قرآن را بر سرمی‌گیریم و خدا را قسم می‌دهیم به بهترین‌هایش که از گناه ما بگذرد و سرنوشت یک سال ما را به بهترین نحو تعیین کند و یک سال دیگر به ما فرصت دهد تا بیاییم و خالصانه بخوانیمش.

باید دانست شب‌های قدر فرصتی است که اگر قدر ندانیم آسان از کف می‌رود و شاید سالی دیگر نباشیم و دستانمان کوتاه باشد از دنیا برای بالا بردن و گفتن الهی العفو ...

بسیارند کسانی که روی تخت بیمارستان‌ها هستند و تنها آرزویشان این است که در این شب‌های قدر، لحظه‌ای بتوانند در فضای معنوی شب قدر حضور داشته باشند و در جمع بندگی آن‌ها نیز دعای جوشن کبیر را فریاد بزنند،اما فرصت بندگی و بهره‌گیری از شب‌های قدر همیشگی نیست. پس شب قدر را، قدر بدانیم پیش از آنکه بخواهیم و کاری از دستمان بر نیاید.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها