نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. دى 1393 - 13:01
فرمانده سپاه ناحیه گچساران با تاکید بر اینکه پدافند غیر عامل باید در بین مردم فرهنگ سازی شود،تصریح کرد: بسیج به عنوان الگوی ماندگار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از تاثیرگذارترین عوامل در پیاده سازی و فراگیری فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه است.

به گزارش آفتاب جنوب ،سرهنگ جهانگیر انصاری در نخستین همایش استانی تخصصی پدافند غیر عامل که با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی در سالن آزادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص) اظهار کرد: فراموش نکنیم که شهدا پدافند عامل را به خوبی مدیریت کردند و امروز مدیریت پدافند غیر عامل وظیفه مهم و بزرگ ما مسئولان و مردم است.

 

160579

 

وی افزود: ما همیشه بر سر عهد و پیمان خود با شهداء خواهیم ماند، همانگونه که شهداء در پدافند عامل با نقش‌آفرینی خود کارنامه‌ای درخشان به جای گذاشتند.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران ادامه داد: ما نیز به عنوان ادامه‌دهنده راه شهداء،با تمسک به پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) با مدیریت پدافند غیرعامل از کیان ایران اسلامی دفاع می‌کنیم.

انصاری با بیان این‌که دشمنان از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی از راه‌های مختلفی در پی ضربه زدن به کیان و ارزش‌های انقلاب اسلامی بودند، گفت:  البته دشمن در همه نقشه‌های خود از ایران اسلامی شکست خورد.

این مسئول با تاکید بر اینکه پدافند غیر عامل باید در بین مردم فرهنگ سازی شود،تصریح کرد: بسیج به عنوان الگوی ماندگار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از تاثیرگذارترین عوامل در پیاده سازی و فراگیری فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه است.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران افزود:بسیج ، بیشترین سطح تماس را با مردم داردو ظرفیت ارتباطی و مردمی بسیج می تواند سازوکار مناسبی برای پیشبرد این برنامه راهبردی باشد.

 

160577

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه پدافند غیر عامل در حفظ و تثبیت امنیت و آرامش کشور اظهار کرد: در پدافند غیر عامل علی‌رغم این‌که هیچ‌گونه سلاح یا سخت‌افزار نظامی وجود ندارد، باید با دستانی خالی به استقبال و مدیریت حوادث رفت.

 

انصاری با بیان این‌که تعاریف مختلفی از پدافند غیر عامل وجود دارد، افزود: پدافند غیر عامل را مجموعه اقدامات بدون استفاده از جنگ‌افزار در راستای جلوگیری از خسارات به اموال، تجهیزات و تأسیسات حیاتی کشور گویند که در نهایت به کاهش تلفات انسانی، اقتصادی، اجتماعی و سایر موارد منجر می‌شود.

این مسئول افزود: دفاع وظیفه‌ای عقلی و انسانی بوده و همه ما در برابر تهدیدات عامل و غیر عامل دشمنان وظیفه حراست و پاسداری داریم.

وی گفت: ایمن‌سازی منبع و زیرساخت‌های ضروری کشور، حفاظت منابع و پایدارسازی در هنگام تهاجم دشمن، کاهش آسیب‌پذیری منابع، بازدارندگی تهدیدات دشمن، افزایش هزینه تهاجم برای دشمن و هم‌افزایی و امکان جایگزینی منابع  از جمله اهداف پدافند غیر عامل به شمار می‌رود.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران استتار، اختفا و پوشش، پوشش و فریب دیده‌بانی دشمن، پراکنده‌سازی ساخته‌ ها و کوچک‌سازی تأسیسات و حفاظت اطلاعات و محروم کردن دشمن از دسترسی به آن از جمله اقدامات ضروری در هنگام مواجه با رویدادها و حوادث خطرآفرین با دشمن را از جمله اقدامات ضروری در پدافند غیر عامل برشمرد.

 

وی بیان کرد: مقاوم‌سازی زیرساخت‌ها و خودکفایی در زیرساخت‌های حیاتی کشور به ویژه صنایع دفاعی از دیگر اقدامات ضروری در پدافند غیر عامل به شمار می‌روند.

 

ادامه تصاویر را مشاهده نمایید.

 

160584

160583

160582

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها