نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. دى 1393 - 12:54
اولین همایش استانی آموزش تخصصی پدافند زیستی با رویکرد بیوتروریسم در گچساران برگزار شد.

به گزارش آفتاب جنوب،پیش از ظهر امروز اولین همایش استانی آموزش تخصصی پدافند زیستی با رویکرد بیوتروریسم با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد، 6 استاد برجسته استانی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن همایش آزادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.

 

160594

160595

160589

160588

 

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در این همایش ضمن تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: برگزاری این همایش نقطه عطفی در راستای تلاش و افزایش اینگونه همایش‌ها در سطح استان جهت آموزش پدافند غیرعامل برای صیانت از جان و مال و خاک کشورمان باشد.

 

160585

 

وی اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات و تمهیدات غیرمسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیبپذیری و ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات است.

 

رحیمی تصریح کرد: در دین اسلام در ابتدا منویات دینی و بعد از آن دوستی و صلح اولویت داشته و هیچ‌جا صحبت از جنگ و دشمنی نشده است.

 

فرماندارگچساران با بیان اینکه در دین اسلام بحث دفاع موردنظر بوده است، خاطرنشان کرد: هیچوقت و در هیچ برهه‌ای از زمان ما آغازگر جنگ نبودیم بلکه همیشه حضور ما در جبهه نبرد براساس دفاع از جان‌، مال و خاک کشور و انقلاب‌مان بوده است.

 

وی گفت: پدافند غیرعامل از آغاز خلقت بشریت همراه وی بوده و هرانسانی در هر عرصه زندگی خود در صدد دفاع از کیان خانواده خود چه به صورت استفاده از سلاح و چه بدون سلاح یا همان پدافند غیرعامل کرده است.

 

این مسئول اظهار کرد: خوشبختانه در راستای آموزش‌های مبتنیبر پدافند غیرعامل در سطح استان و شهرستان‌ها برنامه‌های خوبی کار شده و در حال برگزاری است که براساس همین رویکرد این همایش با همکاری مجموعه استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادها به میزبانی گچساران برگزار شده است.

 

فرماندار گچساران با اشاره به رویکرد مهم این همایش در قالب بیوتروریسم ،گفت: بیوتروریسم به معنای رهاسازی عمدی ویروس‌ها، باکتریها و سایرارگانیسم‌ها بوده که منجر به مرگ در مردم، گیاهان و حیوانات می‌شود.

 

وی با بیان اینکه بیوتروریسم با حملات شیمیایی، اتمی و یا تشعشعی متفاوت است، افزود: این حملات با آتش‌سوزی، انفجار و تخریب همراه هستند و در صورتی که حملات بیوتروریسمی فاقد اینگونه علائم و نشانه‌ها بوده، مدت زمانی طول می‌کشد تا شبکه‌های بهداشتی متوجه یک بیماری خاص در حال شیوع در منطقه شوند.

 

گفتنی است، در این همایش شش استاد برجسته در عرصه‌های مختلف بهداشت ، محیط و ایمنی  نکات آموزشی تخصصی خود را ارائه دادند و در پایان به اعضا و حاضران در این همایش گواهی مهارت صادر شد.

 

160586

 

ادامه تصاویر را مشاهده نمایید.

 

160593

160592

160591

160596

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

از این جلسات باید بیشتر برگزار بشه

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها