نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. آذر 1393 - 16:44
فرماندارگچساران با بیان اینکه هفته پژوهش فرصتی مناسب برای جویندگان علم است ،گفت:مقام علم و دانش در جامعه امروزی بسیار والاست که این امر نشان‌دهنده این است که سرنوشت ملت ایران را دانشگاه‌ها و پژوهشگران رقم خواهند زد.

به گزارش آفتاب جنوب،عبدالرحیم رحیمی فرماندارگچساران ظهر امروز در نخستین نشست هماهنگی ، برنامه‌ریزی و تبیین برنامه‌های هفته پژوهش و فن آوری این شهرستان،ضمن تبریک هفته پژوهش به تمام پژوهشگران و محققان عرصه علم و دانش اظهار کرد: با توجه به اینکه مقوله پژوهش و فناوری اطلاعات یک بحث علمی و تخصصی بوده، باید با اجرای برنامه‌های مناسب این هفته همه افراد جامعه به‌ویژه نسل جوان و نوجوان را با این عرصه آشنا کنیم.

 

وی افزود:مقام علم و دانش در جامعه امروزی بسیار والاست که این امر نشان‌دهنده این است که سرنوشت ملت ایران را دانشگاه‌ها و پژوهشگران رقم خواهند زد.

 

فرماندار گچساران با اشاره به تاثیرات اقدامات پژوهشی کاربردی در اتخاذ تصمیمات مدیران، بیان کرد: پژوهشگران و جویندگان علم نباید تنها به پژوهش‌های آزمایشگاهی توجه کنند بلکه پژوهش در عرصه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی و یا افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی نیز می‌تواند موضوع مهم بسیاری از پژوهش‌ها قرار بگیرد.

 

وی با اشاره به شعار هفته پژوهش و فناوری در سال جاری مبنی‌بر پژوهش و فناوری، پیشروان اقتصاد دانش‌بنیان، تصریح کرد: از جمله اهداف و برنامه‌های اجرایی ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در این شهرستان، ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری، تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران به تولید بیشتر علم و فناوری در این شهرستان و کشور، ارزیابی فعالیتهای پژوهشی و فناوری یک‌ساله واحدهای پژوهشی در مراکز آموزش عالی در این شهرستان و  افزایش حساسیت و توجه مدیران اجرایی به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری در سطح شهرستان است.

 

این مسئول تصریح کرد:هفته پژوهش تنها نباید منحصر به برگزاری جشنواره و همایش شود بلکه باید از نظر ایده‌پردازی به مقوله پژوهش توجه شود، چراکه پژوهش باید زمینه‌ساز اشتغال، قدرت و ثروت‌آفرینی برای جامعه شود.

 

رحیمی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با شناسایی توانمندی‌های پژوهش و فناوری مراکز تحقیقاتی، شناسایی و معرفی پژوهشگران و فناوران برتر و فراهم کردن فضای همکاری مطلوب دربین پژوهشگران و فناوران زمینه مناسب گسترش تحقیقات و تولیدات علمی را در سطح شهرستان فراهم کنند.

 

فرماندارگچساران گفت: برنامه‌های اجرایی در این هفته باید طبق برنامهریزی و به صورت مطلوب برگزار شود تا ضمن تجلیل از فعالان این عرصه و ایجاد انگیزه در آن‌ها، زمینه گسترش این مهم را در شهرستان به وجود آورد.

 

وی بر لزوم فعال‌سازی پژوهش و تحقیق در ادارات و دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: همه فعالیت‌ها و پروژه‌ها ادارات و دانشگاه‌ها باید برپایه تحقیق و پژوهش و علمی انجام شود.

 

در ادامه این نشست هریک از اعضا به بیان نظرات و دیدگاه‌ها در خصوص فعال‌سازی پژوهش و گسترش زمینه تحقیق در سطح شهرستان، دانشگاه‌ها و ادارات پرداختند.

 

گفتنی است اولین نشست هماهنگی، برنامه‌ریزی و تبیین برنامه‌های برگزاری هفته پژوهش و فناوری گچساران با حضور فرماندار، رؤسای مدیران مراکز عالی دانشگاه‌های شهرستان و ادارات ذیربط در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها