نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. آبان 1396 - 14:21
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد/
مرکز نوآوری و توسعه فناوری حوزه انرژی درگچساران احداث می شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمدگفت:تعداد سه هزار و 200 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد واز این مجموع تعداد چهار شرکت دانش بنیان در سطح استان که از این تعداد 3 مرکز امسال به شرکت دانش بنیان در استان کهگیلویه وبویراحمد تبدیل شده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد درجمع نخبگان استانی و شهرستانی دردانشگاه آزاد گچساران ،گفت:با توجه به اینکه  امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است یکی از بندهای سیاست های 24گانه  اقتصاد مقاومتی، موضوع اقتصاد دانش بنیان است.

وی افزود: تعداد 50 واحد فناوری در سطح استان تشکیل و در حال فعالیت هستند وامید است این مراکز به شرکت دانش بنیان تبدیل شوند.

نوروزی ادامه داد: در حال حاضر تعداد سه هزار و 200 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد واز مجموع 50واحدفناوری در سطح استان ،تعداد چهار شرکت دانش بنیان وجود دارد که از این تعداد 3 مرکز امسال به شرکت دانش بنیان در کهگیلویه وبویراحمد تبدیل شده اند.

رئیس برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سند چشم انداز کشور اظهار کرد: کشور ایران در سال 1404 به عنوان یک کشور علمی و فنی اول در منطقه خواهد شد،در کشور باید 20 درصد محصولات ما از محصولات دانش بنیان باشد و بایستی زمینه‌های لازم را در این مدت فراهم کرد.

نوروزی تصریح کرد:منابع قابل قبولی در استان وجود دارد و باید از این منابع برای ایجاد پارک علم و فناوری و ایجاد مراکز دانش بنیان به نحو احسن بهره برد.

وی با اشاره به پتانسیل‌های موجود و ذخایر نفت و گاز در شهرستان گچساران افزود: قریب بر 20 درصد از نفت کشور در این شهرستان تولید می‌شود و ایجاد شرکت دانش بنیان در این شهرستان قاعدتا باید در زمینه نفت ،پتروشیمی، دستاوردهای نفتی و انرژی باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: مرکز نوآوری و توسعه فناوری درحوزه انرژی در مرحله اول در استان کهگلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران راه‌اندازی شود تا بتواند در مراحل بعدی در زمینه شرکت‌های تابعه مشکلات را مرتفع سازد.

وی در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان شرکت هواپیما هسا دراصفهان با شرکت نفت وگازگچساران گفت: شرکت هسا به عنوان همکار درزمینه ساخت قطعات مورد نیاز صنعت نفت وارد عمل شود و ضمن تکمیل فرآیند ساخت،تکنولوژی ساخت را در اختیار جوانان و نخبگان این شهرستان قرار خواهد داد .

نوروزی ادامه داد:حتما مرکز نوآوری و توسعه فناوری گچساران را درکارگروه پژوهش و فناوری استان هم از این به بعد به عنوان عضو ثابت دعوت خواهد شد.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها