نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. آذر 1393 - 19:11
همایش گرامیداشت 12 آذرماه روز جهانی معلولین در گچساران با غربت هر چه تمامتر وبا حضور رییس جمعیت هلال احمر این شهرستان و خانواده های معلولین برگزار شد.

به گزارش آفتاب جنوب،پیش از ظهر امروز سالن اجتماعات اداره بهزیستی گچساران میزبان همایش روزجهانی معلولین بود که استقبال مسئولین محلی بسیار کمرنگ ، جای خالی بسیاری از آن ها احساس می شد و در حقیقت جای بسی تامل دارد.

 

 

ما انسان ها در مسیر زندگی، بسیاری از اوقات به قدری درگیر کارها و امور روزمره هستیم که فراموش می کنیم چه کسانی در جامعه و در کنار ما زندگی می کنند.

 

در طول سال، کمتر اتفاق می افتد به یاد فرشتگانی باشیم که از برخی نعمات خدادادی بی بهره اند، اما دلهای پاکی دارندو آن ها با همین سادگی و پاکی، نیازمند توجه و محبت اطرافیانشان هستند.

 



 

  وقتی صفحات تقویم را ورق می زنیم، دوازدهمین روز آذر را غنیمتی می شماریم تا به یاد معلولین جامعه مان باشیم،افرادی که شاید بتوان گفت توجه به آنها نسبت به سال های گذشته، افزایش چشمگیری داشته است، اما هنوز جا برای کار، بسیار است.

 

معلولین نیاز به ترحم ندارند و بیش از هر چیز دیگری به توجه نیاز دارند و باید در جامعه به نیازهای معلولین توجه خاصی شود.

 

می خواهیم بدانیم و بگوییم: ” حق ماست که معلولین زندگی به سان همه داشته باشند و درک آن مسئولیت همه ماست” و باید آن را باور کرد، باید در دلها نشاند. باید دیده ها را بر آن گشود. باید فهمید که معلولیت نباید معنایی دگرگونه به زندگی انسانهایی که دچار آن شده اند بدهد. نباید پذیرفت که معلولیت محرومیت است،اما باید دانست که معلولیت دشوار است نقص و نداشتن حس و یا عضو سخت است.

 

 

پس باید اندیشید که معلولین همان احساسات و نیازهایی را دارند که همه دارند به اضافه نیازهای ویژه ناشی از معلولیت و احساسات خوش و ناخوشی که بقیه به آنان روا می سازند.

 

 

این تصور که مشکل معلولیت مشکل مربوط به فرد است و نه جامعه، اشتباهی فاحش و دردناک است، باید پذیرفت که معلولیت مشکل جامعه است و باید شرایطی فراهم شود تا همه این افراد جامعه از حق شهروندی برخوردار باشند و جامعه بتواند با اتخاذ رویکرد‌های مناسب زمینه حضور و مشارکت این افراد را فراهم کند و به دلیل معلولیت از عرصه‌های اجتماعی طرد نشوند و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها و مردم در قبال این شهروندان افزایش یابد.

 

 

گفتنی است همایش بزرگداشت روز جهانی معلولین با حضور جامعه معلولین در سالن اجتماعات بهزیستی گچساران برگزار شد. (اینجا مشاهده نمایید)  

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها