نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. آبان 1393 - 16:34
فرماندارگچساران با اشاره به نقش مهم و كليدي بانوان در تحكيم بنيان خانواده، گفت:بانوان نقش مهمی در هدایت جامعه اسلامی و هدایت خانواده به سوی دین مداری و نشر فرهنگ اسلامی دارند.

به گزارش آفتاب جنوب،عبدالرحیم رحیمی عصر امروز در جلسه امور بانوان و خانواده فرمانداری گچساران که با حضور رابطین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی شهرستان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم، اظهار کرد: آگاهی و معرفت امروز زنان مسلمان برگرفته از بصیرت حضرت زینب(س) و مکتب حسینی بوده که امروز در راستای اهداف واقعه کربلا و در سایه رحمت اهل بیت روز به روز شاهد پیشرفت زنان مسلمان در سطح جهان هستیم.

 

 

وی با اشاره به اهداف تشکیل کارگروه بانوان، بیان کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی،ارتقای سطح آگاهی بانوان نسبت به مسائل روز، شکوفایی توانمندی‌های بانوان در شهرستان، امید بخشی به این قشر، تقویت زنان در راستای برخورد با مسایل سیاسی و اجتماعی و بررسی مشکلات بانوان شهرستان در زمینه‌های مختلف از جمله اهداف برگزاری این‌گونه جلسات و تشکیل کارگروه است.

 

فرماندار گچساران با اشاره به بررسی مشکلات بانوان در این کارگروه، افزود: شناسایی مشکلات زنان در حوزه‌های مختلف، تلاش در راستای حل این مشکلات و توانمندسازی جامعه زنان در سطح شهرستان از مهم‌ترین وظایف این کارگروه بوده که اعضا موظف هستند نهایت اهتمام و تلاش خود را به عنوان نمایندگان بانوان شهرستان بکار بگیرند.

 

رحیمی با گریزی به مصوبات جلسات گذشته کارگروه با بیان اینکه ارائه طرح‌های اشتغال از طرف رابطین از جمله مصوبات جلسه گذشته بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به عوامل مختلف تاثیرگذار بر حضور بانوان در مشاغل بیرون از خانه از جمله عوامل اقتصادی، اجتماعی و روانی، این کارگروه باید در راستای پاسخگویی به جوانب این امر تصمیمات مقتضی بگیرد.

 

وی با تأکید بر لزوم همکاری همه ادارات در سطح شهرستان از جمله اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه‌ای خواهران، صنایع دستی و جمعیت هلال احمر  در راستای مرتفع ساختن بخشی از مشکلات بانوان شهرستان، بیان کرد: خوشبختانه قطار توسعه و پیشرفت شهرستان به سرعت در حرکت به جلو است.

 

فرماندار گچساران با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف کشوری در سطح شهرستان، ابراز کرد: برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه خاتون(س) به عنوان اولین کنگره استان در گچساران به نحو مطلوبی انجام شد که تقدیر و تشکر مسئولان کشوری بیانگر این امر بوده است.

 

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر-منطقه یک در گچساران، یادآور شد: در راستای شناساندن قابلیت‌های گچساران به کشوربا وجود کمبود امکانات و بودجه، برگزاری خوب این جشنواره نیز از دیگر موفقیت‌های گچساران در سال جاری بوده است.

 

رحیمی با بیان اینکه مراسمات و هیئت‌های مذهبی گچساران امسال بسیار پرشور و منظم در دهه اول محرم عزاداری کردند، گفت: هیئت‌های عزاداری گچساران امسال به علت نظم در مراسم رتبه اول در پخش سوگواره‌های صداو سیما با توجه به پخش مستقیم از شبکه استانی دنا، پخش از شبکه جام‌جم، شبکه دو سیما وشبکه شما کسب کردند.

 

فرماندار گچساران با تاکید بر ارائه طرح‌های مناسب و خروجی داشتن جلسات، اظهار کرد: هر طرح و یا مصوبه‌ای که در پیشرفت شهرستان موثر باشد را با جان و دل پذیرا و حضر به کارکردن در 24 ساعت شبانه‌روز در این خصوص هستم.

 

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌اجرای موظف به همکاری با رابطین امور بانوان در جهت شرکت در جلسات هستند، خاطرنشان کرد: بررسی امور بانوان شهرستان با توجه به نقش بانوان در پیشرفت جامعه و تربیت نسل جوان مهم است.

 

رحیمی با اشاره به نقش مهم و كليدي بانوان در تحكيم بنيان خانواده، گفت:بانوان نقش مهمی در هدایت جامعه اسلامی و هدایت خانواده به سوی دین مداری و نشر فرهنگ اسلامی دارند.

 

در ادامه جلسه رابطین امور بانوان در ادارات گچساران با مطرح کردن مشکلات و پیشنهادات خود نسبت به بانوان شاغل و خانه‌دار مشورت و صحبت کرده و فرماندار این شهرستان نیز پس از شنیدن مشکلات و پیشنهادات بانوان حاضر در جلسه قول مساعد در جهت مرتفع کردن این مشکلات داد.

 

 

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از تعدادی از رابطین فعال امور فرمانداری در دستگاه‌های اجرایی به جهت کسب مقام‌های استانی و شهرستانی با اهدای لوح یادبودی توسط فرماندار گچساران تجلیل شدند.

 

 

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها