نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. تير 1400 - 12:26
ناصر رضایی گفت:امروز با تغییر در باور و کاهش نگاه منفی به مواد مخدر روبرو هستیم،چرا که حرمت عدم مصرف مواد مخدر دارد شکسته می شود در حالی که یکی از ارزان ترین نوع مواد مخدر همین ماری جوانا است که درکشور ما بعداز کشفیات تریاک،کشفیات ماری جوانا را داشته ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، ناصر رضایی،دبیر شورای هماهنگی  مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در دومین همایش منطقه ای اعتیاد،چهره ها و چالش ها که در تالار فرهنگیان گچساران برگزار شد،  گفت: پیشگیری و مقابله با  پدیده شوم اعتیادحاصل تلاش های عزیزان در سطح کشور بوده است، هرچند درسطح استان و شهرستان نیز اقدامات قابل توجهی در این حوزه صورت گرفته است و گچساران شهرستان نمونه در بحث مبارزه با مواد مخدر بوده است.

وی افزود:چه در کشفیات،چه در بحث مقابله،چه در بحث پیشگیری و چه  در بحث درمان اقدامات خوبی در این شهرستان انجام شده و حتی دربحث ترک اعتیاد بانوان مرکز نمونه ای درسطح جنوب دارد.

رضایی ادامه داد:در همه نظام نقشه راهی برای ادامه مسیر آن جامعه طراحی می شود،بنابراین  بیانیه گام دوم انقلاب به نوعی مهتمرین استراتژی است که در نظام اسلامی وجود دارد و کلمه و کلمه باید بروی آن بحث شود چرا که حضرت آقا فرمودند خودسازی،جامعه پردازی و  تمدن سازی باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای هماهنگی  مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نیروی انسانی که دچار آسیب باشد جامعه نیز دچار مشکل خواهد شد در حالی که انسان دانا و مومن محور توسعه در یک جامعه به شمار می رود.حدود چهار هزار شهید والامقام در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم انقلاب کرده ایم و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۵شهید تقدیم انقلاب شده است که ۱۵جانباز هم در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان مان داریم.

وی ادامه داد:امروز با چهار چالش نابودی محیط زیست، بحران های اتمی،بحران فقر و بحران سوء مصرف مواد مخدر درجهان روبرو هستیم،در بحث تجارت هم تجارت بالای اسلحه و مواد مخدر را درسطح دنیا شاهد هستیم.

رضایی در ادامه گفت:امروز نیز افزایش درجه خلوص مواد برای تخریب بیشتر را در سطح دنیاداریم که درایالت های آمریکا چنین است که میزان وابستگی افراد را بالا می برند، در کشور ما ۴.۷درصد دانشجویان ما سابقه مواد دارند که 3.5 درصد کانابیس(حشیش و ماری جوانا) مصرف می کردند ، در بین دانش آموزان ما که حدود 2درصد ضریب شیوع و سابقه تجربه مواد را دارند در سطح دبیرستان نیز ماده اولیه مصرف ماری جوانا و دیگر مشتقات مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی  مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد افزود:امروز با تغییر در باور و کاهش نگاه منفی به مواد مخدر روبرو هستیم،چرا که حرمت عدم مصرف مواد مخدر دارد شکسته می شود در حالی که یکی از ارزان ترین نوع مواد مخدر همین ماری جوانا است که درکشور ما بعداز کشفیات تریاک،کشفیات ماری جوانا را داشته ایم.

وی ادامه داد:تنوع مواد روان گردان در حال کاهش است،افغانستان ۸۵درصد تریاک جهان را تولید می کند که اخیرا به سمت تولید مواد مخدر شیشه گیاهی با اثرگذاری بالا و ارزان قیمت رفته است،در حوزه قاچاق نیز عمده مواد از طریق دریا است و حتی فضای مجازی هم به عرصه توزیع ورود کرده است.

رضایی تصریح کرد:کاهش سن اعتیاد از مهمترین چالش هایی است که روبرو هستیم،و مهم این است که همه اندیشمندان ، دلسوزان و حتی مقام معظم رهبری براین عقیده اند که 50 درصد از توان نیروی انسانی باید صرف پیشگیری شود،چرا که درحوزه مبارزه مشکلی نداریم.

وی درادامه گفت:بنابراین،باید فرهنگ سازی ، بحث مشارکت اجتماعی و نیز انعطاف پذیری شناختی داشته باشیم اینکه اولویت فرزندانمان اول این باشد که سالم بماند و بعد باقی موارد پیشرفت ها یتحصیلی و شغلی و ...را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها