نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. آبان 1393 - 17:39
همایش بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر با حضور مسئولان شهری در سالن اجتماعات سپاه ناحیه گچساران برگزارشد.

به گزارش آفتاب جنوب،صبح امروزهمایش بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر با حضور مسئولان شهری در سالن اجتماعات سپاه ناحیه گچساران برگزارشد.

 

 

حجت الاسلام سید امین الله حجازی در این همایش ضمن تسلیت عشورای حسینی اظهارکرد:عاشورا نه یک حادثه که یک فرهنگ است، فرهنگى برخاسته از متن اسلام ناب که نقش حیاتى را در استحکام ریشه ها، رویش شاخه ها و رشد بار و برهاى آن ایفا کرده است.

 

 

وی افزود:عاشورا هیچ گاه در محدوده زمان و جغرافیاى خاصى محصور نمانده است، بلکه همواره الهام بخش تشیع در راستاى حرکت ها، جنبش ها و قیام هاى راستین شیعه و پل بسیارى از نهضت هاى دیگر در برابر کانون هاى ظلم و کفر و نفاق بوده است.

 

امام جمعه گچساران تصریح کرد:قیام عاشورا از سال 61 هجرى تا امروز همچون چشمه‏اى جوشان و خروشان از آب زلال و گواراى خود تشنگان معرفت و حقیقت را سیراب کرده، و الهام‏بخش بسیارى از نهضت‏هاى حق علیه باطل بوده است.

 

حجازی در ادامه به قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا اشاره کرد و گفت: هدف قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا موضوع مهم احیاء امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

 

وی افزود:امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه بسیار مهم و بزرگ الهی است که با احیای آنها، فرایض عبادی دیگر مورد قبول واقع می‌شودو در واقع این فریضه دروازه ورود به دیگر واجبات و فرایض دینی است.

 

 

امام جمعه گچساران بر اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و افزود:تمام مردم نسبت به موضوع امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند و همچنین فلسفه نزول دین احیای این فریضه مهم است.

 

حجازی با بیان این‌که باید آموزش‌ها و فرهنگ امر به معروف در جامعه فراگیر شود، گفت: با الگوگیری از قیام سرور و سالار شهیدان باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش یابد.

 

وی درادامه به عوامل وپیامدهای واقعه ی اسید پاشی اصفهان برای تخریب آمران به معروف وناهیان ازمنکراشاره کرد و افزود: کسانیکه این عمل قبیح را به آمران به معروف وناهیان ازمنکر نسبت می دهند در مسیر ترفندهای دشمنان برای اشاعه ی فساد درجامعه اسلامی حرکت می کنند.

 

در ادامه این همایش حاضرین به سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان، ابا عبدالله الحسین علیه السلام پرداختند و اشک ماتم ریختند.

 

 

نمایشگاه ماهواره های جمع آوری شده داوطلبانه مردمی از دیگر جلوه های این همایش بود.

 

 

 

ادامه تصاویر را در زیر مشاهده نمایید.

 

 

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها