نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. اسفند 1398 - 12:38
از دیگر حواشی این جلسه نیز تست غربالگری کرونا با استفاده از دستگاه تب سنج و نیز دستگاه سنجش میزان اکسیژن خون از حاضرین، توسط فرمانده سپاه ناحیه گچساران بود که این اقدام در نوع خودش قابل توجه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،جلسه ستاد مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا در گچساران با حضور مدیران و روسای دستگاه های اداری در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

این جلسه به نوعی با جلسات دیگر متفاوت بود و برخی از روسا و مدیران ادارات،نهادها،دستگاه ها،بانک ها و... با ماسک،دستکش و بعضا ژل ضدعفونی کننده در این جلسه حضور یافته بودند،هر چند روسای ادارات از همان ابتدای ورود به سالن جلسات اقدام به ضد عفونی کردن دستان خود کردند.

 

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران در ابتدای این جلسه ضمن تبریک میلاد با سعادت امام علی علیه السلام گفت:به نوبه خودم از این همه خدمات،اقدامات و نیز ایثار و فداکاری پزشکان و پرستاران و دیگر خدمتگزاران صدیق مملکت اسلامی تشکر و قدردانی می کنم.

 توصیه های امام جمعه گچساران

وی افزود:نماز جمعه از اول پیروزی انقلاب تاکنون و حتی زیر موشک باران دشمن در دوران دفاع مقدس هم تعطیل نشد ،اما به این دلیل که شاید دفع خطر احتمالی عقلا لازم و واجب است،لذا تابع دستوران عزیزان پزشکی و بهداشت و درمان، تا اطلاع ثانوی نماز جمعه شهرستان لغو شده است.

وی در ادامه در خصوص شایعه تعطیل نشدن برخی بقاع متبرکه این شهرستان افزود:مصلحت دیده شده است که اماکن زیارتی وبقاع متبرکه و نیز نماز جمعه هم تعطیل شود و در این شهرستان هم به خوبی رعایت این موضوعات نیز شده است.

 حجازی تصریح کرد:مبارزه با کرونا ویروس دو راه دارد یکی همان رعایت بحث بهداشت و سلامت است و برای اینکه این بلا زودتر رفع شود راه دوم نیز توبه و استغفار است که دعای هفتم صحیفه سجادیه بسیار سفارش شده است و مردم نیز باید به خودسازی روی بیاورند.

امام جمعه گچساران اظهار کرد:تکلیف اسلامی است که همه و همه به مستمندان و نیازمندان کمک کنیم تا خداوند نیز به ماها رحم کند،درباره اعتکاف نیز شایسته است که هر منزل یک مسجد شود.

گلایه های مدیر شبکه بهداشت

سهراب صیدی،مدیر بهداشت و درمان گچساران در ادامه این نشست گفت:هر اداره و نهادی باید پای کار باشد و موارد بهداشتی و ضدعفونی را در سطح ادارات انجام دهند.

وی افزود:وضعیت شهر بخاطر استرس و نیز از لحاظ امکانات در‌ شرایط ویژه ای است و باید موارد لازم نیز رعایت شود،شاید کم درگیر شده باشیم و این دلیل نیست که همکاری نکنیم و باید همه عزیزان و مدیران و روسا پای کار باشند و به دستورالعمل ها هم به خوبی توجه کنند.

ابتلای 6نفر به کرونا در استان

صیدی اظهار کرد: در استان در بحث کرونا هم ۶نفر مثبت شده است که ۴ نفر از بویراحمد، یکی گچساران و یکی هم از دهدشت است ،برخی مراکز همچون گیم نت ها باید تعطیل شود ومتاسفانه اتحادیه نانوایی ها هیچکدام از مصوبات را رعایت نکرده اند و خیلی از ادارات قرار بود همکاری کنند که متاسفانه همکاری لازم صورت نگرفته است وقتی باید بحث همکاری باشد پس همه باید پای کار باشند.

وی افزود:خود شبکه بهداشت توان مالی خوبی ندارد و ما وظیفه خدمت رسانی را داریم و نه درآمد زایی و همه ادارات و نهادها باید در این شرایط بحرانی حمایت و همکاری کنند.

وی افزود:از همه پزشکان و پرستاران کمال تشکر را دارم ،ما حتی ماسک کافی برای بیماران و پرسنل نداریم و متاسفانه مردم مدام به شبکه بهداشت مراجعه می کنند.

چینی ها خودشان را قرنطینه کرده اند

محمد رضا فاضل،معاون اجرایی سد و نیروگاه چمشیر در این جلسه نیز گفت: با دو گروه افراد در سد مواجه هستند افراد بومی و غیر بومی، در حال حاضر از حضور چینی ها مشکل نداریم و خودشان را در مجموعه اداری خودشان قرنطینه کرده اند و یک نفر با مجوز کارهایشان را انجام می دهند و از بابت چینی ها هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی افزود:بازگشت پرسنل سایر نقاط کشور را به سد ممنوع کرده ایم‌ و افرادی که از استان های دیگر نیز هستند نیز اعلام کردیم که کسانی که از پروژه بروند تا رفع کامل بحران حق برگشت به پروژه را ندارند.

فاضل تصریح کرد:در کارگاه مسئله سلامتی بسیار مهم است و‌اگر پروژه قرنطینه شود خود بحث دیگری است واگر بنا باشد که پروژه هم تعطیل شود تابع قانون خواهیم بود.

بازگشت به کار در سد ممنوع!

فرماندار گچساران درادامه نیزگفت:کسانی که در محوطه کارگاهی حضور دارند و سالم هستند؛ پس افرادی که از محدوده کارگاهی خارج می شوند حق بازگشت ندارند تا بحران رفع شود و افرادی که در کارگاه حضور دائم دارند و سالم هستند و تست غربالگری داده اند ادامه کار بدهند و موارد لازم در این خصوص باید رعایت شود.

فاضل درادامه افزود:اگر محدودیتی برای نیروهای گچساران در چمشیر ایجاد شود پروژه با مشکل مواجه خواهد شد، چرا که اکثر نیروها از این شهرستان هستند و امکانات خوابگاهی برای همه نیروها وجود ندارد و چاره ای نیست و باید بهترین‌ راهکار و پیشنهاد را در این خصوص انجام بدهیم.

اکبری، نماینده بانک ها در این جلسه هم گفت:برای تهیه ماسک ،دستکش، مواد ضدعفونی کننده و...در سطح شهرستان مشکلاتی داریم و نمی دانیم  که از کجا باید این موارد را تهییه کنیم.

تاکید بهداشت در نانوایی ها!

شریفی صنعت معدن گفت:در خصوص ژل ضدعفونی کننده مشکلی نداریم به این خاطر که در استان تولید می شود؛در بحث نانوایی ها هم مرتبط موارد لازم و بهداشتی گوشزد شده است.

وی افزود:تاکید شده است که حتی الامکان در رستوران ها و مراکز اینچنینی غذا سلف نشود واگر بشود به صورت بیرون بر باشد،حتی به آرایشگاه ها هم الزام موارد بهداشتی گوشزد شده است.

سرهنگ نورایی نسب،فرمانده سپاه ناحیه گچساران درادامه گفت:می طلبد که همه همکاری لازم را داشته باشیم و دغدغه هایمان در حوزه پیشگیری نیز بیتر شود.

اقدامات بسیج در بحث پیشگیری

وی افزود:مسئولین باید با تمام توان پای کارباشند و امروز با یک جنگ در حوزه سلامت مواجه هستیم و در بحث پیشگیری از یک هفته قبل در تمامی نقاط شهری و روستایی با بکارگیری نیروهای بسیجی و مردمی عملیات گندزدایی و ضد عفونی را در برنامه کاری داریم.

وی افزود:در این مدت نیز تعداد گروه های جهادی و مردمی را افزایش داده ایم و از امروز نیز استارت ۵ دستگاه تب سنج را زده ایم که ورودی های شهرستان را تحت کنترل داشته باشند.

نورایی نسب تصریح کرد:یک مورد هم سیار در سطح ادارات ، در سطح بازار و  چند نقطه مرکز شهر این کار عملیاتی خواهد شد و طرح غربالگری و شناسایی را انجام خواهیم داد.

وی افزود:در بحث نانوایی ها باید موضوعات بهداشتی به شهروندان نیز آموزش داده شود،صنوف را موظف به رعایت نکاتی بهداشتی کنید،اگر در بحث نظارت براماکن و بازار هم مشکلی نیاز بود نیروهای بسیج در خدمت عزیزان و مردم خواهد بود.

وی افزود:در حوزه دشتک دیل و روستای گناوه خودروهایی با پلاک های غیر بومی زیاد دیده شده است که باید به صورت کارشناسی و دقیق موارد لازم نیز رعایت و توجه شود.

مسدود کردن مسیرهای تفرجگاهی

فرماندار گچساران درادامه نیز گفت:تالارهای عروسی که تعطیل شده است و در بحث قبرستان ها نیز باید موارد لازم و تمهیدات رعایت شود،شهر دوگنبدان مرکز اتصال جنوب و شمال است و چاره ای نیز در این خصوص نیست و نمی شود بحث حمل و نقل را مختل کرد ،اما در عین حال هم‌می شود تمهیداتی هم انجام داد و یکی از پیشنهادات هم این است که حمل و نقل از طریق جاده کمربندی انجام شود و مسیرهای تفرجگاه ها و مکان های گردشگری شهرستان نیز لازم است که در روزهای تعطیل برای افراد غیربومی مسدود شوند.

خوانپایه اظهارکرد:اجرای مصوبات برای همه مدیران و روسای دستگاه های اجرایی الزامی است،با بحث سلامت مردم روبرو هستیم و برگزاری این جلسات نیز برای پیشگیری بیشتر است.

عدم توجه به شایعات

وی افزود:بایستی بحث آرامش مردم را نیز توجه داشته باشیم و برخی ها در فضای مجازی شایعه سازی می کنند که برهم زدن آرامش مردم و جامعه خودش به نوعی آسیب پذیر است.

خوانپایه تصریح کرد:روسا و مدیران اولویت کاری تان را در بحث پیشگیری از ویروس کرونا بگذاریدو در آگاهی بخشی به مردم سهیم باشیم و شایسته است که مردم نیز با رعایت نکات بهداشتی در این امر مسئولین را یاری دهند.

تست کرونا

از دیگر حواشی این جلسه نیز تست غربالگری کرونا با استفاده از دستگاه تب سنج و نیز دستگاه سنجش میزان اکسیژن خون از حاضرین توسط فرمانده سپاه ناحیه گچساران بود که این اقدام در نوع خودش قابل توجه بود.

 

ادامه تصاویر را مشاهده کنید.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها