نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. مرداد 1398 - 18:29
مراسم تجلیل از خبرنگاران همچون سال های گذشته درسالن قدیمی جلسات فرمانداری گچساران برگزار که بار دیگر دغدغه های تکراری و عملی نشده خبرنگاران و اصحاب رسانه مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، مراسم گرامیداشت روز خبرنگار هم امروز 17مردادماه، و با حضور جمع کثیری از فعالان رسانه ای گچساران و برخی از مسئولان محلی در سالن جلسات فرمانداری این شهر پشت سر گذاشته شد.

مراسم تجلیل روز خبرنگار درشهرستان گچساران باز هم بر همان مدار و روال کلیشه ای سال های گذشته چرخید و بار دیگر دغدغه های تکراری و عملی نشده خبرنگاران و اصحاب رسانه مطرح شد.این درحالی بود که در آیین تعدادی از خبرنگاران در کنار سایر مشکلات شهرستان به بیان دغدغه ها و مشکلات حوزه رسانه نیز پرداختند.

مشکلات مطرح شده توسط اصحاب رسانه گچساران بحث بیمه خبرنگاران، انتخاب گزینشی روابط عمومی ها، رشد قارچ گونه خبرنگاران در سال های اخیر،مسئله مسکن ،مشکلات معیشتی، پایین بودن دستمزد و حقوق خبرنگاران نیز از جمله موضوعاتی بودند که توسط فعالان این عرصه در این آیین بیان شد.

علی‌خوانپایه،فرماندار گچساران در این آیین با تبریک روز خبرنگار گفت:در بیانیه دوم گام انقلاب مقام معظم رهبری به دو موضوع قانونمداری، بی‌طرفی، انسجام و وحدت ملی تاکید داشته است که مهمترین نکته این پیام انسجام ملی است که از حوزه رسانه‌ها برخواسته خواهد شد‌.

 وی افزود :با توجه به انتخابات پیشرو که رویداد بسیار عظیمی است و با توجه به هجمه‌هایی که از سوی دشمن بر کشور ما وارد شده است ،وظیفه داریم که در مقابل دشمن و توطئه های دشمن ایستادگی کنیم و وظیفه رسانه‌ها این است به موضوع وحدت و انسجام ملی بپردازند و آنچه که موجب وارد شدن خدشه به انسجام و وحدت  می‌شود، پرهیز کنند.

فرماندارگچساران بیان کرد: رسانه‌ها اصل قانون مداری و بی طرفی که در بیانیه دوم انقلاب مطرح شده است را در دستور کار خود قرار دهند و رسانه ،دولت و ملت همه بایستی در استقامت کشور برای جلوگیری از هجمه های دشمن  ایستادگی داشته باشندو نیز رسانه‌ها این رسالت را دارند که بی طرفی خود را حفظ کنند و وظیفه آنها اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه  است.

 وی درادامه تصریح کرد: اگر اخبار ما بی‌طرفانه و منصفانه باشد قطعا مخاطبان ما قانع خواهند شد،هرچند معتقدیم، اخباری که با واقعیت منطبق باشد باید در رسانه ها درج شود،آگاهی بخشی صحیح و سالم باید در رسانه ها درج شود و خبرنگاران عزیز صحت خبر را عملکرد خود قرار دهند.

 خوانپایه درادامه افزود: حریم‌ها باید مشخص شود،اگر دولت نباشد پس خبرنگاری تعریف نمی‌شود و اگر رسانه ای هم نباشد خدمات دولت اطلاع رسانی  نخواهد شد؛بنابراین رسانه و دولت ملزوم  و لازم همدیگر هستند، اگرچه با توجه به اینکه خبرنگاران از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار نیستند، بایستی شرایط اقتصادی خبرنگاران از سوی متولیان امر مورد پیگیری قرار گیرد.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها