نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. مرداد 1398 - 20:40
سرهنگ موسوی: کاهش ۶۶ درصدی قتل در گچساران که امسال حاصل شده، نتیجه تعامل نیروی انتظامی و دیگر دستگا‌ه‌ها از جمله دادگستری این شهرستان است ، آمار تیراندازی نیز دراین شهستان کاهش داشته که امسال نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش تیراندازی به سمت مردم و منازل مسکونی داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مراسم تجلیل از اصحاب رسانه به همت دادگستری و نیروی انتظامی گچساران در سالن جلسات فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان برگزار شد.

در این نشست سرهنگ سید محمد موسوی،فرمانده نیروی انتظامی گچساران ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی گفت: خبرنگاران همیاران و همکاران خوبی برای پلیس هستند که در گرما و سرما از هیچ گونه تلاشی در جهت اظلاع رسانی صحیح نیزدریغ نمی‌کنند.

 وی درادامه با اشاره به نقش خبرنگاران در جامعه افزود: امنیت مردم جزء وظایف نیروی انتظامی و ایجاد آرامش در شهر به عهده خبرنگاران و نوع اطلاع رسانی آنها است درحالی که خبرنگار پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است و امروزه و ظایف خبرنگار بیش از پیش سخت‌تر است ،چرا که در این فضایی که امروز در کشور حاکم است کسانی باید باشند که بتوانند حرف دل مردم را به مسئولان انعکاس دهند.

فرمانده انتظامی گچساران درادامه اظهارکرد: خبرنگاران دارای مخاطبین خاصی هستند و این قشر می توانند با اخلاص در کار خبری از خیلی از حوادث جلوگیری کنندو به نوعی امنیت امروز مرهون انعکاس اخبار صحیح خبرنگاران در نشریات و رسانه ها است و این در حالی است که وضعیت امروزی که در شهرستان با همت مسئولان و شما خبرنگاران حاکم شده وضعیت مطلوبی است و با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور خوشبختانه وضعیت امنیت کشور بسیارمطلوب است.

وی گفت: امروزه مردم و مسئولان همه یک دل و هماهنگ برای پیشبرد اهداف و آرمان های نظام اسلامی در تلاشند و آن نقطه‌ای که مدنظر رهبری بوده امروز به آن رسیده‌ایم و ملت و نظام همه در کنار هم و با هماهنگی واتحاد و  یکدلی درکنار هم هستند.

موسوی درادامه بیان کرد: تعامل پلیس با رسانه‎ها بسیار مهم است و  برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند همدلی و همکاری تمام نهادها به ویژه خبرنگاران هستیم ،چرا که امنیت عمومی یک تولید جمعی و نیاز به مشارکت خوب و گسترده مردم  را می طلبد.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کشفیات انواع مواد مخدر در این شهرستان تصریح کرد: در سالجاری 246کیلوو 800گرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شد که  در این زمینه 30 قاچاقچی دستگیر و 6 باند مواد مخدر در این شهرستان  نیزتوسط نیروی انتظامی دستگیر و منهدم شد.

فرمانده انتظامی گچساران افزود: در زمینه دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر و توزیع کننده 183 نفر دستگیر شدند و از ابتدای سالجاری تاکنون 140 نفر خرده فروش مواد مخدر، نگه دارنده، توزیع کننده و مصرف‌کننده مواد مخدر نیز در این مدت دستگیر و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شدند و  امسال تعداد 56دستگاه خودروحمل مواد مخدر توقیف که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

 موسوی در ادامه به برگزاری انتخابات در سالجاری اشاره کرد و گفت: هدف اصلی برگزاری انتخابات با حضور حداکثری مردم است،نیروی انتظامی وابسته به هیچ جناح و دستگاه خاصی نیست، در حالی که ایجاد امنیت انتخابات و اجرای منویات مقام معظم رهبری هدف اصلی نیروی انتظامی است.

وی درادامه افزود: کاهش ۶۶ درصدی قتل در گچساران که امسال حاصل شده، نتیجه تعامل نیروی انتظامی و دیگر دستگا‌ه‌ها از جمله دادگستری این شهرستان  است وآمار تیراندازی نیز در گچساران کاهش داشته و امسال نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش تیراندازی به سمت مردم و منازل مسکونی داشته‌ایم.

موسوی درادامه گفت:ارتقای فرهنگ مردم و برخی رفتارهای مطلوب و صورت گرفته سبب این امر مهم در کاهش تیراندازی شده است،آمار کاهش نزاع‌های دسته‌جمعی و درگیری نیز ۱۱ درصد است که برخی فعالیت‌های صورت گرفته فرهنگی در کاهش نزاع‌های دسته‌جمعی تاثیر بسیارخوبی داشته است.

فرمانده انتظامی گچساران تصریح کرد:امسال کشفیات نیروی انتظامی ۱۹۴ میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۸۲ هزار ریال بوده که این آمار کالای قاچاق در ۵ ماه نخست امسال بوده، اما نسبت به سال گذشته ۹۵ درصد افزایش یافته است که در این زمینه 170 نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شده اند.

موسوی با بیان اینکه آمار سرقت در سالجاری افزایش داشته است، گفت: 70درصد سرقت‌ها خرد بوده و به طور میانگین از ابتدای سالجاری تاکنون چهار فقره سرقت در شهرستان صورت گرفته است،کشف سرقت53درصد افزایش داشته است که در این زمینه دستگیری سارق 7 درصد افزایش داشته است  و در این مدت بیش از 67دستگاه خودرو متوقف و به پارکینگ انتقال داده شده است.

وی درادامه  با اشاره به تماس‌های مردمی با نیروی انتظامی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 9 هزار و 261 مورد تماس مردمی با 110 انجام گرفته که از این میزان تماس‌ها 70درصد عملیاتی شده است.

موسوی با اشاره به اینکه 37درصد تماس‌های مردمی با نیروی انتظامی افزایش داشته است، گفت: سال گذشته بیش از 6 هزار تماس با نیروی انتظامی انجام گرفت.

وی درادامه به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی برابر قانون در این موضوع دخیل است و اگر سرنشین خودرو و یا راننده رعایت حجاب نداشه باشد بلافاصله در سیستم ثبت و برخورد صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها