نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. شهريور 1396 - 10:16
جمعی از مدیران گچساران به همت بسیج ادارات این شهرستان به مناسبت هفته دولت ودر قالب طرح اردوی جهادی با حضور درجمع مردم روستاهای دهستان بویراحمد گرمسیر از نزدیک مشکلات روستاییان را مورد توجه و بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مسئولان گچساران در بازدید از این روستاها با حضور در جمع روستاییان دیدارهای متفاوتی را تجربه کردند و در جلساتی به بررسی مسائل و مشکلات روستاهای محروم دهستان بویراحمد گرمسیر پرداختند.

در این نشست ها، مشکلاتی از قبیل جاده های روستایی، تامین امنیت روستاها، حمل و نقل، آبرسانی، گاز رسانی، ضعف شبکه برق، شبکه تلفن های روستایی، ساخت حسینه وطرح های اشتغالزایی،مشکلات حوزه کشاورزی و چند مورد دیگر مطرح شد.

سرهنگ رحیم محمدی فرمانده بسیج صاحب الزمان(عج)ادارات گچساران در حاشیه این مراسم و درگفت و گو با این پایگاه خبری گفت:رویکرد محرومیت‌زدایی مناطق روستایی باید با اولویت رفع مشکلات و تنگناهای معیشتی برای روستائیان باشد و در این اردوهای جهادی به همراه مدیران برای اشتغال و معیشت ساکنین این روستاها برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

وی کاهش مشکلات اقتصادی روستائیان را مورد تاکید قرار داد و افزود:در این اردوهای جهادی مدیران از نزدیک مشکلات روستاییان را مورد بررسی و توجه قرار خواهند داد و مقدمات لازم برای محرومیت زدایی و تقویت معیشت روستائیان را فراهم خواهند کرد تا درآینده نسبت به بهبود معیشت، زندگی و اشتغال ساکنان این مناطق تاثیرات مثبتی را شاهد باشیم.

فرمانده بسیج ادارات گچساران با بیان اینکه اردوهای جهادی مدیران به مناطق محروم تاثیرات مثبتی در محرومیت‌زدایی روستاها خواهد داشت ،اظهارکرد: با کاهش مشکلات اقتصادی روستائیان می توان مسائل ناشی از مهاجرت به شهرها ، ایجاد مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیزکاهش داد.

وی ادامه داد: توسعه روستاها نیازمند اقدام جمعی و دلسوزانه است و بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، با استفاده از ظرفیت های بسیج و اقدامات جمعی باید نسبت به توسعه روستاها و کاهش مشکلات روستائیان اقدام کردو سیاست محرومیت زدایی مناطق روستایی را در دستور کار قرار داد.

محمدی درادامه بر ضرورت انجام اقدامات زیربنایی برای توسعه روستاها نیزتاکید کرد و گفت: برخی از مشکلات روستائیان همچون مشکلات آب شرب و نیز تامین آب زمین های کشاورزان روستایی از چالش های مهم محسوب می شوند و باید در خصوص حل این مشکلات تدابیر و برنامه ریزی های جدی صورت گیرید.

فرج الله استلاحی بخشدار مرکزی گچساران هم در این خصوص گفت:یکی از اقدامات مهمی که باید در هفته دولت بیشتر مورد توجه قرار گیرد، محرومیت‌زدایی در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته است.

وی افزود:تامین نیازهای اولیه جوامع روستایی به ویژه آب شرب و بهداشت از اهمیت و جایگاه ویژه ای در زندگی روستایی برخوردار است وامیدواریم توجه به ظرفیت های اقتصادی روستاها برای ایجاد اشتغال و فعالیت های اقتصادی تبیین و فرهنگ سازی شود و دهیاران و شوراها نیز در این زمینه با جدیت بیشتری اقدام نمایند.

بخشدار مرکزی گچساران تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزنده ای به ساکنین مناطق روستایی ارائه داده و این خدمات قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست اما انتظار برای توسعه روستاها بالاست و باید برای کاهش مشکلات روستائیان تلاش بیشتری انجام شود.

استلاحی درادامه ضمن تشکر از مسئولان شهرستان بیان کرد:طرح های عمرانی اجرا شده دربسیاری از مناطق روستایی از نقاط عطف و تاثیر گذار در این روستاها بوده و می توان گفت این مناطق را پس از سال ها محرومیت به یک آبادی تبدیل کرده است.

بخشدارمرکزی گچساران با تقدیر از فعالیت‌های صورت‌گرفته در این مناطق محروم بر لزوم تسریع در بررسی و رفع مشکلات باقی‌مانده تأکید کرد و گفت:مسئولان شهرستانی باید به‌صورت جدی حل مشکلات این بخش را دنبال کنند.

گفتنی است نمایندگان این روستاییان در دیدار با مدیران و مسئولان گچساران مشکلات خود را مطرح کردند و مقرر شد تا موارد مطرح شده از سوی روستاییان، مورد بررسی و اقدامات عملی مسئولان قرار گیرد.

ادامه تصاویر/

 

دیدگاه‌ها

باید یه خدا قوت گفت به همه مسئولینی که در اردوی جهادی مشارکت داشتن و این ابتکار نو را در هفته دولت به برنامه ریزان آن تبریک گفت

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها