نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. فروردين 1396 - 22:38
حرم مطهر بی بی حکیمه سلام الله علیها گچساران در ایام نوروز حال و هوای خاص خود را دارد و پذیرای خیل عظیم زائران و مسافران نوروزی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مردم کهگیلویه و بویراحمد مفتخر به میزیانی بیش از ۳۰۰ امامزاده هستند که در راس آنها، امامزاده بی بی حکیمه خاتون فرزند بلافصل امام موسی کاظم (ع) و خواهر امام رضا(ع) به عنوان یکی از پر آوازه ترین امامزاده های جنوب کشور قرار دارد.

مرقد مطهر بی‌بی حکیمه (س) یکی از پرآوازه‌ترین امامزاده‌های جنوب کشور است که در 80کیلومتری جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی‌بی حکیمه از توابع این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران در میان تنگه‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

زیارتگاه کاکامبارک علیه السلام در ضلع جنوبی شهرستان گچساران واقع شده که بیش از 4 کیلومتر با آستان مقدس امامزاده بی بی حکیمه (علیها السلام) فاصله دارد.

کاکا مبارک علیه السلام پیشیار وغلام با وفای امامزاده بی بی حکیمه (علیها السلام) بوده که در زمان حکومت خلفای بنی عباس که حضرت بی بی قصد تشرف به مرو را داشته، بی بی مکرمه را همراهی نموده و در مکان فعلی توسط عوامل حکومت وقت به شهادت رسیده است.

گزارش/رحمان خادمی

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها