نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. تير 1398 - 9:01
اما اگر به فرض همه این اتفاقات بیافتد که حسینی پور، زینل زاده و باقری کاندیدای جریان اصولگرایی شوند و دیگر چهره های این جریان تمام قد حمایت کنند باز نمی توان گفت شکست تاجگردون قطعی است؟!.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،احسان دری _بار دیگر نوای وحدت میان اصولگرایان گچساران و باشت به گوش می رسد،پس از بیانیه هفته گذشته سرهنگ بیعت اصل پیرامون وحدت نیروهای انقلابی و لبیک سید قدرت الله حسینی پور،علیمراد جعفری و زراعت کیش به این بیانیه،در جدیدترین واکنش ها غلامرضا پاکدل مدیرعامل اسبق نفت و گازگچساران  در یادداشتی وحدت مخالفان تاجگردون راضروری خوانده و تاکید کرده است که راهی جز وحدت نیست.

اما معلوم نیست چرا با این همه وحدت وحدت گفتن همه چهره های اصولگرا،این جریان نمی تواند در عمل و گام نهادن در این مسیر به توفیقی دست یابد؟!.

یادداشت پاکدل با استقبال جربان حامی سید قدرت الله حسینی روبرو شد و انتشار آن در گروه های مجازی نشان داد هیچکس بیشتر از سید قدرت به انسجام اصولگرایی در راستای حمایت از خود نیاز ندارد.

اما رسیدن به وحدت برای اصولگرایان گچساران و باشت نمی تواند چندان سخت هم باشد و به نظر می رسد آنان در نهایت به این نتیجه برسند که نیاز نباشد تنها یک کاندیدا در صحنه داشته باشند و علاوه بر کاندیداتوری سید قدرت الله حسینی پور از حوزه باوی،اردلان زینل زاده نیز از حوزه بویراحمد گرمسیر کاندیدا شود.

استدلال آنان این است که اگر از بویراحمد گرمسیر و قشقایی کاندیدایی وجود نداشته باشد تاجگردون سهم بیشتری از سبد رأی این حوزه ها خواهد برد.

مخالفان تاجگردون معتقدند که زینل زاده و یک کاندیدای قشقایی می توانند بخشی از لیدرهای دوره قبل تاجگردون در بویراحمد گرمسیر و قشقایی را جذب کند.

این وسط می ماند علیمراد جعفری،اگر اصولگرایان بتوانند علیمراد جعفری را به حمایت از حسینی پور و زینل زاده متقاعد کنند می توان گفت وحدت نهایی شده است.

هرچند حضور حسینی پور و زینل زاده در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی قطعی است،این دو این روزها با تمام قوا در حال یارگیری و فعالیت هستند، چالش اصولگرایان به راه آوردن علیمراد جعفری و متقاعد کردن قشقایی ها در به صحنه آوردن یک کاندیدا مثل یوسف باقری است.

اما اگر به فرض همه این اتفاقات بیافتد که حسینی پور، زینل زاده و باقری کاندیدای جریان اصولگرایی شوند و دیگر چهره های این جریان تمام قد حمایت کنند اما باز نمی توان گفت که شکست تاجگردون قطعی است.

تاجگردون همچنان دارای پتانسیل و جایگاه خاص خود بوده و اگر اصلاح طلبان و سبد رأی اصلاح طلبی گچساران و باشت به این نتیجه برسند که باید تمام قد از تاجگردون حمایت شود و به میدان بیایند نقش و تصمیم آنان مهم خواهد بود وباید دید معادلات سیاسی انتخاباتی این حوزه در روزهای آینده چطور پیش خواهد رفت.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها