نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. مرداد 1394 - 23:42
روز خبرنگار، روز بی حاشیه ای بود!
نویسنده: 
نرگس احمدپور
روز خبرنگار، روز بی حاشیه ای بود ، روز پر از شادی و پر از نگرش بسیار اجتماعی و فارغ از فضای خشک و سیاسی . روز خبرنگار دکتر تاجگردون یک خبرنگار بود. خبرنگاری که به حق ادای احترام به پیشکسوت را به جای آورد...

به گزارش آفتاب جنوب،پنج شنبه همه اصحاب رسانه میهمان ضیافت ناهار نماینده شهرستانهای باشت و گچساران بودند. هر چند غلامرضا تاجگردون به حق با حضوری زیرکانه اثبات کرد او نیز دستی در درایت و هوشمندی خبری دارد و این همیشه حاضر بودن را از ذکاوتی به ارث می برد که در ذات اصحاب قلم گچساران نهادینه است وخبرنگاران از هر سایت و نگرش سیاسی و از هرگونه قلمی حضور داشتند ، یک جلسه بسیار شاد و بدون تنش های رسانه ای .

 

 گویی همه با دوستی دیرینه هم کلامند تا یک چهره ی ملی ، که آنهم باز از خصایص گچسارانی هاست ، اینکه همیشه در هر شرایطی در کنار هم با تبادل نظر و اندیشه باز هم این لبخند است که بر لبهاشان جاری است.

 

حضور علی اکبر حیدری در جمع اصحاب رسانه مرا به یاد موضوع مهمی انداخت . یادم هست در یکی از پژوهش هایی که از عملکرد دکتر تاجگردون داشتم به نامه ای زیبا از دکتر تاجگردون به نماینده اسبق شهرستان گچساران برخوردم که در آن از عدم وجود نام پیشکسوتان گچسارانی در لیست هنرمندان و پیشکسوتانی که در مجلس بود اعتراض نمود و به یک یک آنان اشاره کرده بود و برجستگی های ملی ، دفاعی و هنری و ورزشی را گوشزد نموده بود.

 

این حضور یک پیشکسوت قدیمی عرصه خبر، در میان اصحاب رسانه از یک جنس متفاوت و حسی که تازگی ندارد و از تجارب نوشتاری دکتر است سرچشمه می گیرد .وی که سابقه دلنوشته هایی زیبا و روان و بسیار دلنشین از کارهای اداری و فعالیتش همیشه در سایت های محلی درج می شود و ید طولانی از نوشتن این موارد دارد ، به گونه ای در جمع امروز خشک و رسمی و یا اداری تر ، تنها نماینده نبود ، یک خبرنگار ، یک سردبیر خبره و یک انسان قلم زن و خبرنگاری زیرک شناخته شد.

وی که دومین تجربه ی رسانه ای بودن را با افتتاح دفتر مطبوعات گچساران رسمی تر نمود ، نشان داد همواره دغدغه ی اقشار رسانه و خبر برایش آشنا است.ضیافت روز پنج شنبه ، با اتفاقاتی که موجب کورسویی غم برای گچسارانی هایی که اعتراف کردند کسی برایشان تب نمی کند و چهره ای مغموم از برخورد آنان دیگر داشتند ، اینبار جلسه ای شاد پر از همدلی و یکرنگی و سوالاتی بود که برجستگی نخبگان خبری گچساران را می رساند و زیرکانه تر، پاسخ های مردی بود که چهره ای فرا ملی دارد .

 

هر چه به ذهنم فشار می آورم ، امروز جرقه اش به لبخند بود و لبخند خبرنگاران و بس. حتی آنان که از رسانه های مخالف بودند نیز در پایان هر سوال این لبخند بود که جای سکوت چهره اشان را متفاوت می کرد.نگاه و نگرش اجتماعی و توازن رفتاری دکتر تاجگردون به قدری مورد نگرش بود و جای بحث دارد ، که می توان گفت تنها نماینده ای بود که علاوه بر گوش سپردن به معضلات و مشکلات خبرنگاران نویدهایی برای این گروه زحمتکش داشت که خالی از لطف نبود.

 

افتتاح دفتر مطبوعات گچساران ، اتفاقی برجسته برای رفع مشکلات و رسیدگی به اوضاع رسانه و خبر و خبرنگار در شهرستان گچساران است و این گشایش ، رمز گره گشایی برای موارد و نیازهای کاری و اجتماعی این قشر خواهد بود.

دکتر تاجگردون فردی است با چند ویژگی متفاوت . اینکه می گویم چند ویژگی متفاوت ، نگاهی رسانه ای به رفتارهای رسانه ای وی خواهد بود. در یکسال گذشته ، با جذب اعتبارات عمرانی برای استان و شهرستان های باشت و گچساران و توجه به عمران محوری که حاصلش را در تغییرات رخ داده در روستاها و شهرستانها می بینیم ، چه از نظر راه و آسفالت و فاضلاب شهری تا فضای سبز و زمین های ورزشی و توجه به مقوله ی هنر، که در آخرین لحظه هایی که پس از سالها مجتمع فرهنگی شهرستان گچساران ، با نقایصی همراه بود ، با اختصاص زمین و بودجه در صدد تهیه مکانی دیگر با رویکردی هنری مناسب برای رفاه هنرمندان گچساران ، نشان دادند از مقوله هنر و حس هنرمندانه ای برخوردار است.

 

در سفر وزرای دولت به شهرستان نیز چه در زمینه بهداشت و پزشکی و اختصاص سی تی اسکن پیشرفته بیمارستان شهید رجایی و گام بسیار بزرگی در کسر هزینه رفت و برگشت بیماران به استانهای همجوار و تجهیز بودجه بیمارستانهای در حال احداث در گچساران و افتتاح درمانگاه باشت سفر وزای دیگری چون وزیر مسکن وزیر بهزیستی و…حتی سفرهای فرا ملی اش در کسوت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، او را از گچسارانی بودن متمایز نمی کند آنقدر که نام گپه باشت در گوش آسمان بروکسل زمزمه شدو شعارش که خدمت بی منت را برای خبرنگار در ذکاوت و درج و درک موارد مهم اجتماعی است در گوش مرداد ۱۳۹۴ پیچید.

غلامرضا تاجگردون ، یک ورزشکار،یک خبرنگار،یک هنرمند و یک جفت نگاه زیرکانه و قلمی شیوا و ساده به زبان آنان که در جامعه عمومیت دارند ، تا آنها که خاص هستند و پیچیدگی سیاسی اجازه همرنگی با مردم را به آنها نمی دهد .

 

روز خبرنگار، روز بی حاشیه ای بود ، روز پر از شادی و پر از نگرش بسیار اجتماعی و فارغ از فضای خشک و سیاسی . روز خبرنگار دکتر تاجگردون یک خبرنگار بود. خبرنگاری که به حق ادای احترام به پیشکسوت را به جای آورد و در برابر تاکید امیر حسین نوروزی ، به علی اکبر حیدری پیر خبر در گچساران ادای دین نمود و این روز برای علی اکبر که سالهای دور برای دکتر تاجگردون یادآور خاطره ای جالب بود ، ماندگارترین روز خواهد بود.

 

روزی که امیرحسین نوروزی رئیس فرهنگ و ارشاد گچساران خندید ، هنر خندید و خبر خندید و درج کرد و سیاست آرامشی نسبی داشت و رقیب هم لبخند می زد… 

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها