نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. خرداد 1394 - 11:34
وقتی قانون گریزی ویا به تعبیری تداخل و اختلاط در کارها آن هم توسط قانون گذار(نماینده محترم) ومجری قانون در شهرستان ( فرماندارمحترم) نادیده گرفته شود از دیگران چه انتظاری است !؟

به گزارش آفتاب جنوب،محمد رمضانی در یادداشتی نوشت:بازی مشک وملار ، ایجاد دو جبهه تصنعی طرفداران و مخالفان نشاط و شادی وقلم فرسایی و بهره گیری سیاسی در راستای اهداف مرموز جریان خاصی بود.

 

طرح و ترویج آداب ، رسومات و ورزشهای بومی در مقابل تهاجم سنگین فرهنگی نظام سلطه که به قصد اختلال و انحطاط در اخلاق جامعه ، خصوصا جامعه جوان است . می تواند از اهرم های بازدارنده باشد و هیچکس با هرسلیقه ای به خود اجازه مخالفت به آن نمی دهد و منکر آن نمی شود.    

 

مهمتر اینکه عملیاتی کردن این سبک ، هنگامی نشاط آور و غرور آفرین است که بتواند در مقابل این هجمه سنگین ، در ارائه سبک زندگی ایرانی اسلامی موثرو هدایتگر باشد و جوان ایرانی را در الگوگیری از منش ایرانی اسلامی یاری نموده ودغدغه های اولیاء محترم را در مقابل ناهنجاری های اجتماعی برطرف کند . درغیر این صورت چندان مفید و مثمرثمر نخواهد بود وصرفا پرکردن اوقات فراغت یا وسیله ای برای تشویش اذهان عمومی است . که جشن مشک وملاردر گچساران، نمونه ی بارزی از آن است.

 

مهم اینکه ساختار و چارچوب این گونه فرهنگ ها قائدتا باید پیش بینی ، حدود و ثغور آن مشخص  و همچنین  متولی ومجری مطابق قانون باشد . تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد.در همه امورات باید به قانون تن داد. وقتی قانون گریزی ویا به تعبیری تداخل و اختلاط در کارها آن هم توسط قانون گذار(نماینده محترم) ومجری قانون در شهرستان ( فرماندارمحترم) نادیده گرفته شود از دیگران چه انتظاری است !؟

 

 و در سالی که باید دولت وملت همزبان و همدل باشند. تا درمقابل تحریم ها و تهدیدهای استکبار جهانی فتح الفتوحی صورت پذیرد. حساس کردن جامعه با اعمال این گونه مدیریت های معیوب و غیرمسئولانه درهمایش های نمایشی ، کاری ناپسند و شبهه بر انگیز است. در کجای قانون چنین اذنی به متولیان این همایش داده شده است؟؟؟.

 

جهان چون خط و خال و چشم و ابروست  ***که هرچیزی بجای خود نیکوست

 

    سئوال اینجاست  ورزش بومی و سنت های گرانبها و ماندگار فرهنگی مردمان این دیار که با یادآوری آنها ، کوله بار سختی ها از دوش پدران و مادران برداشته می شود و به جوانان جهت می دهد ، کار نیکی است ؛  اما در قانون وظایف متولیان  این گونه همایش ها مشخص است . و ورود فرمانداری محترم که خود می بایست بمانند حلقه وصل ، ادارات را به هم متصل کند و نیازمندی های جامعه را با محوریت خود و مجری گری ادارات مربوطه برطرف کند. نه این که خود بازیگردان  ایده های کارگردانی  نماینده محترم در آستانه انتخابات باشد. 

 

لذا از استاندار محترم انتظار می رفت تا نسبت به این بی نظمی ها که مرتب به بهانه های مختلف در این شهرستان اتفاق می افتد که خود شاهد عینی همایش مشک وملار بودند و ملاحظه نمودند که رئیس میراث فرهنگی شهرستان متولی  قانونی این همایش بدون ایفای نقش در میان تماشا گران حاضر بودند. با تذکری به مجریان ، قانون مداری را گوشزد می نمود،تا شاید خط بطلانی بر پیکریه نخ نما شده ی بی قانونی از سوی دولتمردان این شهرستان باشد و مرهم زخمی بر دل مردمان با فرهنگ و همیشه در صحنه گچساران باشد.اما صد افسوس که این قصه سر دراز دارد . . .  .چقدر زیبا شاعری قرن ها پیش در وصف مدیران مدبر این دیار بیتی سروده است!!! 

خشت اول گر نهد معمار کج  ***  تا ثریا می رود دیوار کج.

 

همان گونه که ذکر شد محتوا و خروجی این دست ، همایش ها غالبا سیاسی بوده و متاسفانه با هزینه گزاف ادارات و کارگردانی دفتر نماینده محترم اجراء می گردد.لازم به ذکر است این هزینه های گزاف از جیب همان اداراتی خارج می شود که ناله ی بی پولی ونبود ردیف بودجشان در اکثر مناسبت های فرهنگی گوش فلک را کر می کند.

 

اما چیزی که به گمان حقیر نگران کننده می باشد این که در کمال تعجب یکی از سخنرانان مراسم ، با استناد به آیات نورانی کلام الله وحی تلاش در مشروعیت بخشی  به این عمل ناشایست می نماید که این خود عذر بدتر از گناه است .لذا با چشمهای بی بصیرت حقیراین آیه را در قرآن مجید جویا شدم نیافتم واین ذهنیت برایم پیش آمد که نکند این سخنران محترم بدون از توجه و مطالعه این اظهارات را کرده باشد. که در این صورت  باید اشتباه خود را به سمع حاضرین در آن همایش و خوانندگان محترم برساند. یا این که اگر صلاح می دانند و احساس می کنند درست وصحیح گفته است آدرسی جهت رفع ذهنیت لطف نمایند.

 

البته شادی وسرور در روایات کاملا مورد توجه بوده واز نیازهای فردی واجتماعی است .ولی حدود ومیزان آن نیز مشخص شده است . این که محتوا و خروجی همایش مشک و ملار با معارف دینی وفرهنگ ملی همخوانی داشته یا نه ، بستگی به قضاوت کارشناسان دینی و فرهنگی و مطلع از مراسم دارد.

 

مشکل فرهنگی، هنگامی جدی می شود که نخبگان و افرادی که در مسند مدیریت فرهنگی قرار می گیرند معنای حقیقی نشاط و سرور را فراموش کرده، یا انکار نمایند و یا آن که صورت دنیوی و سکولار آن را به رسمیت شناخته و هدف قرار دهند که در این صورت به جای آنکه مدیریت فرهنگی در جهت حراست، حفاظت، بسط زمینه ها و ذخیره های فرهنگی مطلوب عمل کنند در مسیر حذف و نابودی آنها اقدام می نمایند.

نتیجه :

فضاسازی های قبل و بعد از همایش مشک وملار درگچساران با هدف فعال سازی جریان سیاسی خاصی با محوریت دفتر نماینده و اهرم ادارات ، جهت الم کردن دو جبهه مخالف و موافق نشاط و شادی بواسطه قلم بدستانی... به منظور سرپوش گذاشتن به عدم تحقق شعارهای انتخاباتی... و همچنین تقویت ادعای کارآمد بودن نماینده و تبلیغ جهت انتخابات آتی مجلس بوده است .

 

و متعاقب آن چاپ چند مقاله در یکی از سایتهای بومی بعضا برای 24 ساعت و متهم کردن و جوسازی علیه امام جمعه محترم شهرستان مبنی برمخالفت با شادی مردم بوده و همچنین ارائه تصویری عبوس افسرده از مومنین می باشد.

 

واز طرفی یکی از سخنرانان این مراسم که برای صحه گذاشتن بر دیدگاه و تفسیر شخصی خود ازنشاط در دین ، به بیان وجود آیه ای دال بر شادی از کلام الهی که دارای بینات ومحکمات می باشد نمودند.که آدرس این آیه را متذکر نشدند . همه این ها نشان از حرکت مرموز برای ایجاد فضای دو قطبی کردن جامعه درمخالفت و موافقت نشاط وشادی است . گرچه واقعیت امر انتظار شرکت کنندگان در این همایش ازمقامات پارلمانی و اجرایی استان در این دیدار و در این جشن ملی و مذهبی تحلیل وقایع جهانی ، اقتدارنظام و گزارش عملکرد 3ساله و 2ساله این بزرگواران  در خدمت به مردمان این دیار بود که اتفاق نیفتاد.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

حاجی دستت درد نکنه که همیشه حرف حق رو میزنی.
باور کنید نماینده ترسیده که اینچنین خودشو به آب و آتیش میزنه .شادی بخوره تو اون سر برخی مسئولین بی درد گچساران که این همه داریم رنج بیکاری رو تو این شهر می کشیم
سلام. از یادداشت وزین و متقن شما متشکریم. جزاکم الله خیرا
این همایش حرکتی پوچ و بی معنی که صرفا برای کشتن وقت فراغت بود و هیچ ثمری برای دین و دنیا و آخرت آدمی نداشت و ندارد.
حرف حق تلخ است
با سلام خدمت حاج رمضانی از مطالب بسیار دقیقی که باعث بیداری جوانانی می شود که فریب ظواهر را خورده اند. خداوند شما را برای اسلام و این کشور حفظ کند که یار و یاور این انقلاب اسلامی هستید.
ابروی عشایر غیور این استان با چنین مطالبی احیا می شود نه با برنامه های مشک وملار که توسط بعضی از اقایان برگزار می شود که نمی دانند گذشته این عشایر بر اساس غیرت بنا شده
من این برنامه مشک ملار را دیدم کسی با جشن و شادی مخالف نیست بلکه با طریقه برگزاری آن مخالف هستند با تشکر از برادر رمضانی از مطلب بسیار شیوا و ارزشمند این بزرگوار
آقای رمضانی نان به نرخ روز خور شما با این جو سازی ها به جایی نمیرسی و کسی رو به جایی نخواهی رساند
درود خدا بر سردار رمضانی

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها