نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. خرداد 1394 - 20:13
مشک و ملار نشان از فرهنگ ساده زیستی و اصیل عشایری و ایلیاتی مان دارد که نباید بنام هنر ،در لابه لای بی اخلاقی و موسیقی بی معنویت به دست فراموشی سپرده شود.

به گزارش آفتاب جنوب،واژگانی که ترنم دلنشین صدای آن در سحرگاهان نوازشگرجان پدران و مادرانمان بودکه رزق حلال را با آهنگ های آمیخته با شعرهایی که خستگی را از تن بدرمی کرد از خالق متعال طلب می کرد.

 

مشک و ملار

 

مشک و ملار دو واژه ای است که بار مثبت آنان حکایت از قداستی دارد که با فرهنگ عشایری ما عجین گشته و از افتخارات نیاکان ماست که فرهنگ این ابزار سنتی و عشایری را تاکنون بدور از آلودگی حفظ نموده اند وامروزهیچکس حق ندارد این فرهنگ اصیل را با عفونت ساز و نقاره و ابزار لهو و لعب آلوده سازد.

 

پیام ملار فرهنگ استقامت بر سه پایه صبر؛غیرت و عفت است تا مشک سرشار از عزت و شرف  درتکانه های دست های  پینه بسته مادرانمان به تولید آبرو و فرهنگ اصیل و آسمانی مان برسد.

 

هیچکس حق ندارد از این واژه های مقدس سوءاستفاده نماید و مشکمان را از فراز ملار بیاندازد و دخترکان عشایری مان را در کسوت عروسک گردانی بر گرده اسب هوا و هوس و موج موسیقی حرام به حراج آبرو بچرخاند.

 

مشک و ملار نشان از فرهنگ ساده زیستی و اصیل عشایری و ایلیاتی مان دارد که نباید بنام هنر در لابه لای بی اخلاقی و موسیقی بی معنویت به  دست فراموشی سپرده شود.

 

از نوای آهنگین دست و دهان مادرانمان بر دسته مشکِ سوار بر ملارو کودکان بر پشت مادر بسته زمزمه لالایی نیایش گونه می آمد که آهنگ فرهنگ مدرن و ناموزون لهو و لعب امروز هیچگاه به پای آن صداقت بی ادعای عشایری مان نخواهد رسید.

 

امروز آنانی که از هنر با ظاهری آراسته و باطن هایی آلوده به فرهنگ اسلامی لطمه می زنند؛به هوش باشندهر روز پیامی از شهداء به جامعه ما می رسد و هر روز حلاوت رزم شهیدانمان جانها را نوازش می دهدو امت شهادت طلبمان را در راهی که انتخاب کرده اند امیدوارتر می سازد.

 

پاشیدن عارضه دلسردی جشنواره های آسیب زا ستمی است بردل دلسوزان و وارثان شهیدانمان؛باشد که عزت و شرف و امنیتی که را که شهداء ارزانی مان کرده اندبا تقید و تعهد به احکان اسلام و ترویج آن در جامعه پاس داریم.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

با سلام و ادب برنامه جالبی بود که البته تبلیغ خوبی نداشت و استقبال آنچنانی هم نداشت
این ها بازی سیاسی آقای نماینده است از جیب بیت المال برای خود خرج می کند و دیگر هیچ
با تشکر از برادر مرادی به خاطر تحلیل بسیار زیبای از برنامه مشک و ملار
برنامه خیلی جالبی بود دارند کم کم فرهنگ عشایر را تبدیل به فرهنگ غربی می کنند باشد که خداوند به راه راست هدایتشان کنند

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها