نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. تير 1393 - 7:07
مرکز دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه از غارت مقادیر بسیاری از اموال فلسطینی ها توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی در حملات اخیر آنان به کرانه باختری رود اردن خبر داد.

به گزارش آفتاب جنوب ،  به نقل از العالم، مرکز دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه اعلام کرد که نیروهای اشغالگر اسرائیلی در یورش های اخیر خود به کرانه باختری، بیش از دو میلیون و 900 هزار دلار (آمریکا) را غارت کرده اند که 300 هزار دلار از این مبلغ توسط سربازان اسراییلی به طور نقدی غارت شده است.

بنا به اعلام این مرکز، نیروهای اشغالگراسرائیلی همچنین چندین دستگاه کامپیوتر، تلفن های همراه و تجهیزات تلویزیونی مراکز اطلاع رسانی فلسطین را سرقت کردند. 

بنا بر این گزارش، ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در روزهای اخیر فقط به اقدام نظامی در کرانه باختری عمل نکرد، بلکه به دزدی از اموال و دارایی های فلسطینی ها نیز اقدام کرد.

"واصل أبو یوسف" عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در این زمینه در گفت وگو با خبرنگار العالم، گفت: نیروهای رژیم صهیونیستی طرحی استراتژیک را با هدف تسلیم کردن مردم فلسطین و نیز تضعیف اراده آنان طراحی کرده اند، از این رو جنگی گسترده و جنون آمیز را علیه ملت فلسطین در کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه آغاز کردند.

وی افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین در این معادله، دستکم در زمینه اتخاذ موضع در قبال سیاست های تل آویو در اراضی فلسطینی، در موضع ضعیف قرار دارد، به ویژه اینکه موسسات فلسطینی طی روزهای گذشته توانسته اند که از اشغالگری رژیم صهیونیستی اسنادی تهیه کنند و این اسناد و مدارک را به دادگاه های جنایت جنگی منتقل کنند.

"عمر رحال" مدیر مرکز حقوق بشر "شمس" نیز به خبرنگار العالم، گفت: فلسطین عضو سازمان ملل است و به بسیاری از توافقنامه های بین المللی پیوسته است، از این رو می تواند برای گزارش وقایع در اراضی فلسطینی به سازمان های بین المللی رجوع کند تا این سازمان ها به مسئولیت ها و وظایف خود درقبال این وضعیت عمل کنند.

به گزارش خبرنگار العالم در رام الله، تل آویو با فلسطینی ها همواره با بی منطق و با خصومت برخورد می کند و از فلسطینی هایی که در گمان سازش با رژیم اشغالگر به سر می برند، انتظار می رود که با این رژیم بر اساس همان منطق برخورد کنند.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت