نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. تير 1393 - 21:50
وزارت دفاع آمریکا پنج‌شنبه اعلام کرد پرواز ناوگان جنگنده‌های اف-35 این کشور بار دیگر به دلیل بروز نقص فنی در موتور یکی از آن‌ها، تا پایان بررسی‌ها تعلیق شده است.

به گزارش آفتاب جنوب ، وزارت دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد تمام ناوگان جنگنده‌های اف-35 خود را تا پایان بررسی‌ها روی موتورهای آن‌ها، به زمین می‌نشاند.

 
بنا بر اعلام پنتاگون و دفتر برنامه اف-35 آمریکا، این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که موتور یکی از این جنگنده‌ها در روز 23 ژوئن در پایگاه هوایی «اگلین» فلوریدا به دلیل نامشخصی دچار آتش‌سوزی شده است.
 
این آتش‌سوزی زمانی رخ داده که جنگنده برای بلند شدن از باند فرودگاه آماده می‌شده است. در این حادثه به خلبان آسیبی نرسیده است.
 
حادثه اخیر و تعلیق پرواز اف-35‌ها می‌تواند موجب شود تا این جنگنده احتمالا دو نمایشگاه هوایی را که ماه جاری میلادی در انگلیس برگزار می‌شود، از دست بدهد. بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا، تدارکات برای حضور این جنگنده‌ها در این نمایشگاه‌ها همچنان در جریان است، اما تصمیم نهایی در این رابطه هفته آینده اتخاذ می‌شود.
 
رخداد اخیر، تازه‌ترین حادثه مرتبط با هزینه 398.6 میلیارد دلاری گران‌ترین پروژه تسلیحاتی آمریکا به شمار می‌آید. ماه گذشته نیز نشت بنزین هواپیما پنتاگون را مجبور به فرود اجباری تمام ناوگان این جنگنده‌ها کرد.
 
در بیانیه روز پنج‌شنبه وزارت دفاع آمریکا آمده است: «دستور بازرسی‌های بیشتر موتور اف-35 صادر شده و از سرگیری پروازها، به نتایج بررسی‌ها و تحلیل داده‌های موتور بستگی دارد.»
 
جنگنده‌های اف-35 ساخت شرکت «لاکهید مارتین» بوده و تاکنون با مشکلات متعدد مواجه شده‌اند. در ماه مارس دفتر حسابرسی دولتی ایالات متحده اعلام کرد که مشکلات نرم‌افزاری این جنگنده می‌تواند بهره‌برداری نهایی از آن را یک سال دیگر به تاخیر بیاندازد. این هشتمین بار است که کل ناوگان اف-35 های آمریکا به دلیل نقص فنی زمین‌گیر می‌شود.
 
منبع: فارس
انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها