نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. تير 1402 - 17:18
حجت‌الاسلام عرفانی گفت: آمریکا در رأس ناقضان حقوق بشر قرار دارد به‌طوری‌که در کارنامه سیاه و ننگین آن‌ها نقطه‌ای روشن در حمایت از حقوق بشر مشاهده نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت‌الاسلام عرفانی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی؛در خصوص حقوق بشر آمریکایی گفت: امروز 12 تیرماه سالروز جنایتی بزرگ در تاریخ بشریت است که ناو آمریکایی، هواپیمایی مسافربری جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف موشک قرارداد و بیش از 290 انسان بی‌گناه را به شهادت رساند.

وی افزود: آمریکای جهان خوار مدعی حقوق بشر است درحالی‌که خود بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر به شمار می‌رود و کارنامه سیاه آن‌ها در طول تاریخ پر از جنایت‌های بی‌شمار علیه انسان و انسانیت بوده است.

حجت‌الاسلام عرفانی ادامه داد: بنابراین حمله ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری کشورمان، خود سند ننگین دیگری در تاریخ ایالات‌متحده است که ادعای دروغین حقوق بشری آن‌ها را به اثبات می‌رساند. این واقعه هولناک نشان می‌دهد که سردمداران آمریکا بویی از حقوق بشر نبرده‌اند و ذره‌ای ارزش و اهمیت برای جان انسان‌ها و حقوق اولیه آن‌ها هم قائل نیستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه گچساران گفت: باید توجه کرد که آمریکایی‌ها به‌جای عذرخواهی از ملت بزرگ ایران به فرمانده ناو وینسنس مدال افتخار می‌دهند تا این‌گونه خوی ددمنشانه خود را علیه بشریت نشان دهند، اگرچه دولتمردان آمریکایی هیچ بهره‌ای از حقوق بشر نبرده و خوی وحشیگری بر خوی انسانی آن‌ها نیز غلبه کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مدعیان دروغین حقوق بشر، خود انواع و اقسام جنایات را علیه سایر کشورها مرتکب درحالی‌که با صراحت هم بیان می‌کنند که این اقدامات را انجام داده‌اند، بنابراین اقدامات به‌اصطلاح حقوق بشر آمریکایی حتی برای شهروندان آمریکایی هم اعمال می‌شود که در این خصوص می‌توان به نقض حقوق گسترده رنگین‌پوستان و مهاجران در این کشور اشاره کرد.

حجت‌الاسلام عرفانی اظهار کرد: آمریکایی‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون آن‌هم با فتنه‌های مختلف به دنبال جنایت و اقدامات خرابکارانه در کشورمان هستند که همه این موارد نمودی از نقض حقوق بشر در حمایت از تروریست‌ها، منافقین و گروه‌های معاند است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه گچساران گفت: سردمداران آمریکا با عَلم کردن داعش و گروه‌های تکفیری دیگر سعی کردند تا امنیت خاورمیانه را به چالش بکشانند و در این راستا نیز حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند اگرچه حمله به کشورهای منطقه نظیر عراق، سوریه، افغانستان و کشتن هزاران انسان بی‌گناه در یمن و فلسطین نشانه‌ای دیگر از سفاهت آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد که هرروز خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند.

حجت‌الاسلام عرفانی در پایان اظهار کرد: نکته‌ای که حائز اهمیت است اینکه آمریکا در رأس ناقضان حقوق بشر قرار دارد به‌طوری‌که در کارنامه سیاه و ننگین آن‌ها نقطه‌ای روشن در حمایت از حقوق بشر مشاهده نمی‌شود، بنابراین آمریکایی‌ها با استفاده از ابزارهای قدرتمند رسانه‌ای در جنگ شناختی افکار عمومی را جهت و تحت تأثیر قرار می‌دهد و به‌راحتی هم ظالم را مظلوم جلوه می‌دهد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها