نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. مهر 1401 - 8:57
مدرس حوزه و دانشگاه گفت:آزادی بی قید و شرط در فضای مجازی زمینه انحراف را فراهم می کند،افراد انقلابی و دلسوز اگر تلاش و جهاد تبیین کنند قطعا به موفقیت می رسند چرا که این وعده الهی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت الاسلام دکتر سید حسین موسی پور،مدرس حوزه و دانشگاه در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص چالش های فتنه جدید دشمن گفت:ببینید فتنه از واژگانی است که این روزها زیاد تکرار  می شود و همه معتقدند که برای مقابله با آن باید تلاش شود اما سوال اینجاست که آیا در حوادث اخیر فعال یا منفعل عمل شده است؟

وی افزود:بنابراین به تعبیر دیگر در سال جاری منتظر بودیم که آشوبی شروع و تازه در جستجوی  راه حل و یا آمادگی کامل داشتیم؟.هرچند پاسخ به این سوال نیاز به دقت فراوان دارد چرا که ابعاد مختلفی دارد و اندیشیدن در این باره فقط مختص مسئولین نیست بلکه  نخبگان، مسئولین حوزوی،فرهنگ و هنر، والدین و....باید به چرایی، چگونگی و عاقبت چنین خطراتی بیندیشند و راهکار لازم را در نظر گیرند.

 موسی پور تصریح کرد:از این رو آنچه که حائز اهمیت است این نکته است که در جامعه ای که نسل نوجوان و جوان آن در مراکز آموزشی و فرهنگی، کمتر با تحلیل، اندیشیدن، نقد، شبهه و... آشنا می شوند، همچنین کمتر مسئولی به چنین مراکزی می رود تا مستقیم با این نسل ارتباط بگیرد و سخن آنان را بشنود، چطور انتظار داریم زمینه شکاف فراهم نشود؟.

 وی افزود:در مراکزی آموزشی و فرهنگی که اصلا جنگ رسانه ای و قدرت آن تبیین نمی شود و نمایشگاه هایی که دستاورد های انقلاب برگزار شود کمتر به چشم می خورد  چه توقعی داریم که نوجوان واقعیات را بدانند؟.

مدرس حوزه ودانشگاه تصریح کرد:در مراکز آموزشی و فرهنگی که معاونت های فرهنگی و تربیتی گاه تعطیل و گاه غیر متخصص، سکان دار می شوند چه انتظاری می رود؟.

موسی پور درادامه اظهارکرد:اما در ارتباط با نخبگان علمی و حوزه هنر و همچنین والدین نیز این مهم باید گفته شود که همان اندازه که برای تغذیه جسم و جان نوجوان و جوان تلاش می کنند برای اقناع اندیشه او هم باید فکری کرد، اگر والدین فرزندشان را با بسته های اینترنت نامحدود، گوشی های با حافظه و سرعت بالا رها کنند، آتئیست ها این خلاء را پر می کنند.

وی افزود: حاصل آنکه مراکز آموزشی و فرهنگی با تغییر در برنامه های جاری باید جهشی انجام دهند امید آفرین. تغییری که نه تنها به رشد علمی ضربه ای نمی زند بلکه به جوانان انگیزه می دهد.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مهم تر از همه، خانواده ها با دست خود و به بهانه همراهی با دیگران، فرزندان را به نابودی نکشانند، چرا که آزادی بی قید و شرط در فضای مجازی زمینه انحراف را فراهم می کند به ویژه در این عصر که دشمنان اسلام و ایران از نظر عِده و عُده (نفرات و تجهیزات) تمام توان خود را در ابعاد مختلف به کار گرفتند.

موسی پور در پایان هم افزود: افراد انقلابی و دلسوز اگر تلاش و جهاد تبیین کنند قطعا به موفقیت می رسند چرا  که این وعده الهی است: «وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا » (عنکبوت ۶۹).به امید روزی که با ظهور حضرتش فتنه ها و فرقه ها از بین رود.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها