نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. مهر 1401 - 14:21
اهم خطبه‌های نماز جمعه مهرماه در گچساران:
نگاهی به زوایایی فتنه جدید دشمن تا وظایف مردم و مسئولان
خطیب نماز جمعه گچساران در خطبه های نماز جمعه مهرماه با تاکید بر اهمیت وحدت مسلمین به موضوعات مهمی چون بیانات اخیر رهبر انقلاب، زوایای دیگری از اغتشاشات و فتنه اخیر، نقش نیروهای نظامی و امنیتی در کشورمان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،در گزارش زیر به بیان مهم‌ترین محورهای سخنان امام جمعه گچساران در خطبه‌های نماز جمعه مهرماه در خصوص زوایای دیگری از اغتشاشات و فتنه اخیر، نقش نیروهای نظامی و امنیتی در کشورمان خواهیم پرداخت.

حجت الاسلام سید امین الله حجازی،امام جمعه گچساران در بخشی از خطبه های نماز عبادی سیاسی نماز جمعه گچساران در اول مهرماه امسال گفت:خیلی احماقانه است که کسی نیروی انتظامی کشور خودش را تضعیف و امنیت مملکتش را تحقیر کند و درحالی که اجازه نخواهیم داد کسی نیروی انتظامی مقتدر کشورمان را تضعیف کند ای کسانی که به نوعی فریب خوردید پس بفهمید جایگاه ارزشمند نیروی انتظامی را ،در حالی که این آرامش و امنیت به تلاش نیروهای مسلح ما بدست امده است.بدانید که دشمن واقعی مردم نیز آمریکا، اسرائیل و استکبار جهانی است.

امام جمعه گچساران ادامه داد:پیمان شانگهای بررسی کرد و از ایران دعوت کرد و دیدند که ایران جایگاه های مهمی درجهان دارد و امنیت پایدار دارد و در ناامن ترین نقطه جهان امن ترین است بنابراین آنها حساب شده پذیرفتند و باید به برخی نادانان هم گفت که نیمی از جمعیت جهان عضو این پیمان هستند و یک سوم اقتصاد جهان را دارد و ایران نیز گام های موثری برای خنثی کردن تحریم ها برداشته است.

خطیب جمعه گچساران گفت:رییس جمهورکشورمان  در مجمع عمومی سازمان ملل گفتند که ما با تروریسم مقابله کردیم و چرا به مردم جهان دروغ می گویید واین ما بودیم که از حقوق بشر دفاع کردیم. هزاران زن و مرد بی گناه زیر چکمه های پلیس آمریکایی ها له شدند اما آنها چرا جوابگو نیستند!؟.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:دراین چند روز آشوبگران صدمات و لطماتی به اموال عمومی وارد کردند و این کشته سازی ها را چه کسی باید پاسخ دهند؟ و این همه سلاح کشف شده را؟ که لازم است مردم بدانند که دشمن فتنه و توطئه می کند و این آشوب ها برای این است که عظمت اربعین جهان را تکان داد و دوم عضویت در پیمان شانگ های بود که دشمن را عصبانی کرد و دیگر اینکه رئیس جمهورکشورمان  در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی و آن ها را رسوا کردند.اما دشمن می خواهد جلوی این عظمت را بگیرند که کور خواندند و دشمنان نیز همچون گذشته رسوا خواهند شد.

امام جمعه گچساران در بخشی از خطبه های نماز عبادی سیاسی نماز جمعه گچساران در هشتم مهرماه امسال هم گفت:اما موضوع تلخی که دشمنان اسلام اخیرا در کشورمان ایجاد کردند، گرچه از جهتی غربالگری شد و نکات مثبتی هم داشت تا افرادی بهتر شناخته شوند اما در حقیقت تلخ بود و انسان های عزیزی هم در راستای صیانت از امنیت کشور به شهادت رسیدند.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:دشمن از برون توطئه کرد و از درون هم جیره خواری  همراهی و به اموال عمومی آسیب زدند ،متاسفانه این یزیدیان زمان اقدام به آتش زدن آمبولانس ها کردند، قرآن آتش زدند و پرچم کشورمان را مورد اهانت قرار دادند.بنابراین کسی که پرچم این سرزمین را آتش می زند می توان گفت که فرزند این مملکت است؟ چرا که پرچم عَلَم افتخار این ملت است.

حجت الاسلام حجازی گفت:بنابراین به کسانی که ادعای ایرانی بودن دارند اما در زمین دشمن بازی می کنند سوال دارم که آیا پرچم را قبول دارید یا نه؟در فتنه 88برخی از فتنه حمایت کردند و برگ های قرآن را پاره کردند و خیمه های ابا عبدالله (ع)را در روز عاشورا به آتش کشیدند و به عکس امام(ره) جسارت کرده و هلهله کردند.اما متاسفانه برخی افراد هم هنور این اتفاقات را محکوم و اعلام برائت نکرده اند.

وی افزود:اما دختر خانمی در حادثه ای فوت می کند و همین افراد حامی فتنه و برخی دیگر واکنش نشان می دهند و با دشمن همراهی می کنند،چنین افرادی باید به مردم پاسخ دهند و خوب است این افراد نیز به درستی شناخته شوند و به مردم معرفی شوند و هم انتظار داریم دستگاه قضایی به میدان بیاید و هر کسی را علیه ارزش های ملت اقدام می کند، سرجایش بنشاند.

امام جمعه گچساران ادامه داد:دشمن کارش دشمنی کردن است و نمی شود که انسان دشمن را دوست بداند، همان دشمنی که فتنه انگیزی می کند و سناریوی هدفمند طرح ریزی می کنند و بعد به هیچ چیزی هم رحم نمی کند.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:دشمن در آنسوی مرزها توطئه می کند و برخی افراد نادان جیرخوار درون کشور هم حمایت کند. پس طبیعی است که نیروی انتظامی هم مقابله می کند که باز هم از خدمات نیروی انتظامی تشکر کرده و می کنیم.

حجت الاسلام حجازی گفت:خداوند در قرآن می فرمایند که واجب است و باید خانم ها حجاب را به طور کامل رعایت کنند و این دستور خداوند است.حجات از ضروریات جامعه اسلامی است و انکار حجاب مثل انکار نماز و روزه است و اگر قرار باشد به حجاب بی حرمتی شود پس جواب خون شهداء چه می شود؟.

وی افزود:شهدا توصیه موکد نسبت به رعایت حجاب و جایگاه ولایت فقیه دارند، فتنه امروز مقابل قرآن ، اسلام و خون شهداست آنهایی که  ادعای مسلمانی و ملی گرایی دارند بفهمند و به درستی هم مقابله کنند و دشمن هم بداند ملت ایران هیچوقت از آرمان هایش دست نخواهد کشید.

امام جمعه گچساران ادامه داد:تشکری هم از سپاه پاسداران داریم که مرکز فتنه را بمباران و چشم فتنه را کورکرد .چند روز قبل کروهگ تروریستی کومله در مرز کشورمان توسط توپخانه و موشک های نقطه زن سپاه پاسداران در هم کوبیده شد و دشمن بازهم خوار و ذلیل شد .

امام جمعه گچساران در بخشی از خطبه های نماز عبادی سیاسی نماز جمعه گچساران در پانزدهم مهرماه امسال هم گفت:مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری نکاتی فرمودند که ایجاد اغتشاش و ناامنی هیا اخیر برای مردم و نیز توهین به مقدسات یک مسئله عادی نبود و فرمودند که حساب شده بود و از قبل دشمن طراحی کرد که بنا داشت اقدامات بیشتر نیز صورت دهد که با عنایت امام زمان(عج) و بصیرت ملت ایران اسلامی توطئه های آنان نیز نقش برآب شد.

امام جمعه گچساران ادامه داد:رهبری باز هم فرمودند که بحث بر سر حجاب و بدحجاب نیست، بلکه علت این موضوعات کینه و دشمنی آنها با نظام اسلامی است و دشمن می بییند ایران اسلامی قوی شده پس نمی توانند این عزت و سربلندی ایران مقتدر را ببیند.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:وقتی نقشه های شوم دشمن برملا می شود ،وقتی می بییند که مچ اختلاس گران گرفته می شود،وقتی می بیند ایران اسلامی در حال توسعه و پیشرفت است  طبیعتا دشمن هم بر نمی تابد که حضرت آقا فرمودند که مشکل آنها این است که ایران مستقل با عزت و مقتدر را نمی توانند ببینند.

خطیب جمعه گچساران گفت:مشکلات گرانی ،بیکاری  و مسکن و ... درکشورمان وجود دارد اما دولت شبانه روز در تلاش است که مشکلات را مرتفع کند، کارخانجات بسیاری در این کشور تعطیل بودند که با همت مسئولین کشور در حال احیاء هستند که می تواند بخش بزرگی از تولیدات را رقم بزنند که به تیع نیز بحث بیکاری و گرانی هم مرتفع می شود.

وی افزود:رهبری هم فرمودند در حادثه اخیر (فوت مهسا امینی) ما هم دلمان سوخت اما برخی افراد ناپخته و نسنجیده به نوعی بیانه هایی دادند ، پس الان هم مطلع هستند که کار دشمن است. بنابراین روشنگری کنند و امیداوریم که این گونه افراد از خواب غفلت هم بیدار شوند و قرص و قوی و محکم مقابل فتنه دشمن بایستند.

امام جمعه گچساران ادامه داد:اما خطر بزرگی که همیشه عالم، اسلام و مسلمانان را تهدید می کرد خطر نفاق بود و آیات زیادی در این خصوص وجود دارد ،مردم و مومنین باید مواظب نفاق باشند و مومنین باید متحد و همدل دشمن را بشناسند و به موقع هم مقابله کنند.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:در صدر اسلام یهود و معاویه همکاسه بودند و این اوج نفاق در دوران امام علی علیه السلام بود و معاویه ضمن اینکه از بیت المال غارت می کرد سرمایه بسیاری زیادی از بت فروشی نیز کسب کرده بود این موارد زیاد بود.امروز هم دشمن بیکار ننشسته است و بدنبال نفاق است و مومن باید با گذشته اسلام وآیات قرآن آشنا شود و امروز هم تطبیق دهد.

خطیب جمعه گچساران گفت:امروز به نوعی دشمن از برون با برخی حکام کشورهای مرتجع منطقه نشسته اند و  بحث تجزیه ایران را مطرح کرده اند،متاسفانه عده ای در درون هم با اینها همکاسه اند و تلاش می کند بحث قومیت ها را مطرح می کنند خطری که دشمن به خیال خام خودشان برای ایران ایجاد می کنند که کور خوانده اند.

وی افزود:اخیرا نیز سپاه پاسداران نوکران حلقه به گوش استکبار(کومله) را در مناطق غربی به درک واصل کردند، نیروی انتظامی مخلص و شبانه روز پای کار است و دشمنان تلاش دارد این نیرو را تضعیف کند.

امام جمعه گچساران ادامه داد:خواهش دارم که بروید این آیات نفاق و تفسیرها را مطالعه کنید،چرا که دشمن از همین نقطه ورود کرده است و لازم است که حواس ها جمع و نسل جوان آگاه و خطرات را ببینیم و تصمیم به موقع بگیریم و شبانه روز بیشتر با اخبار حقیقی و واقعی آشنا شویم و حواس مان نیز به شایعه سازی ها و شایعه پراکنی ها باشد.

امام جمعه گچساران در بخشی از خطبه های نماز عبادی سیاسی نماز جمعه گچساران در بیست و دوم مهرماه امسال هم گفت:بنابراین وقتی فشار معیشتی بر زندگی مردم غلبه می کند، وقتی شرایط زندگی سخت شود و درآمد عده ای فقط از محل دریافت یارانه باشد به تبع سوءخلق و بداخلاقی در جامعه هم نمایان  می شود،امروز روز مهرورزی است ‌و جامعه باید همه دست به دست هم بدهند و یکدیگر را یاری کنیم.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:نکته دیگر گاهی فقرآنچنان برانسان فشار می آورد که ممکن است درامانت خیانت کند وگاهی اوقات نیز باعث می شود که مسلمان در دینش شک کند. اما باید توجه داشت که هیچکسی  هم نمی تواند بدون امنیت هم زندگی کنددر حالی که امنیت کشور مرهون جانفشانی خون شهداء است.

خطیب جمعه گچساران گفت: دشمن با هر فریب و دروغی به دنیال ایجاد اغتشاش و ناآرامی در کشورمان است،با این وجود نیز چه کنیم که نقشه شوم دشمن را نقش برآب کنیم،که بهترین راه حل این است که مشکل معیشتی مردم حل شود،البته از دولت محترم نیز تشکر می کنم و دشمن به خاطر این است که دولت کارهای بزرگی انجام می دهد و حقیقتا دشمن با ایران قوی مشکل دارد.

وی افزود:آنهایی که داخل کشور بیانیه دادند، اما وقتی حقیقت معلوم شد در ادامه نیز علیه فتنه دشمن بیانیه صادر نکردند والله آن ها ذره ای دلسوز مردم و انقلاب نبودند.امنیت را همه نیاز داریم و اما تلاش برای حل مشکلات معیشتی مردم نیز حائز اهمیت است.دشمن از همان روزهای اول انقلاب علیه این ملت فتنه ها کرد،انواع تحریم های مختلف،جنگ تحمیلی،جنگ نرم و رسانه ای و دیگر توطئه های دیگر...اما چرا هنوز هم عده ای متوجه نیستند و خیلی همچنان چشم به آن ور آب دارد.

امام جمعه گچساران ادامه داد:امروز از نسل جوان گچساران تشکر می کنم، اینروزها در برخی شهرستان ها مشکلاتی ایجادکردند اما در گچساران مردم فرهیخته ، بصیر ، آینده نگر و وطن دوست احازه نداده و نخواهند داد که دشمن بتواند اینجا عرض اندام کند بنابراین ازهمه مردم گچساران بویژه نسل جوان تشکر می کنم.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها