نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. مهر 1401 - 14:51
فعال رسانه ای و فرهنگی گچساران گفت: رسانه‌های خارج نشین و معاند با استفاده از ضعف سواد رسانه‌ای مردم ایران نقش اصلی و محوری را در اغتشاشات اخیر بازی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت الاسلام ذبیحی نژاد، فعال رسانه ای و فرهنگی گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی؛ در خصوص ابعاد فتنه جدید دشمن گفت:البته با توجه به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه دولتی عربستان سعودی که گفته «با شرکای خود از طریق  تحریم‌ها و سایر اقدامات دیگر، به حمایت از مردم ایران ادامه می‌دهیم.»می توان به این نتیجه رسید که همیشه اغتشاش و تحریم دو روی یک سکه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی افزود:دولتمردان آمریکا ابتدا زمینه اغتشاش و اعتراض را فراهم می کند، بعد از آن حمایت می کند تا به براندازی منجر شود و در پایان این اغتشاشات را بهانه ای برای تحریم بیشتر علیه مردم ایران می کند تا دولت و مردم ایران را تحت فشار بیشتری قرار دهد تا نارضایتی را مجددا فراهم کند و زمینه اغتشاش بعدی فراهم شود در حالیکه این تحریم ها را حمایت از مردم ایران جا می زنند.

فعال فرهنگی گچساران ادامه داد:ابته تا وقتی که  آمریکایی ها از مردم و خواص جامعه ایران ناامید نشده باشند و همچنان پالس نارضایتی و اغتشاش از نخبگان، خواص، سلبریتی ها و در نهایت از جوانان بگیرند، به فشارها علیه ملت ادامه خواهند داد.

ذبیحی نژاد ادامه داد:بنابراین مردم باید ریشه فشارها و مشکلاتشان را بدانند و به آمریکایی ها که نقش اساسی در فشارها را بر آنان دارند نیز اعتماد نکنند و آمریکا را به خودشان امیدوار نکنندهرچند نخبگان و خواص جامعه در این ادراک سازی نقش اساسی دارند.

وی افزود:اما همچنان  رهبر معظم انقلاب فرمودند که دولت سیزدهم با تلاش های بی وقفه و انجام اقدامات اساسی، راهبردی و زیرساختی، زمینه کاهش و خنثی سازی تاثیر تحریم ها را فراهم آورده و در آینده نزدیک، سلاح ناجوانمردانه تحریم، که مردم مظلوم و اقشار ضعیف جوامع هدف دشمنی آمریکایی ها را هدف گرفته، از دست رژیم جنایتکار آمریکا خارج و در برابر ملت ایران خلع سلاح خواهد کرد.

فعال رسانه ای گچساران اظهارکرد:یکی از ابزارهای مهم دشمن برای رسیدن به هدفش در ایجاد آشوب و برهم زدن امنیت روانی جامعه، رسانه و قدرت رسانه‌ای بوده است که در سال‌های اخیر با وجود گسترش شبکه‌های اجتماعی در کشور این فرصت نیز به بهترین شکل ممکن برای موج سواری دشمن فراهم شده است تا از این ابزار قدرتمند به خوبی استفاده کند.

وی ادامه داد:بدون شک از عوامل اصلی و محرک اغتشاشات اخیر که با اسم رمز "مهسا امینی" شکل گرفت؛ رسانه‌های داخلی در جریان پوشش خبری دستگیری و فوت مرحومه امینی به‌گونه‌ای سنتی عمل کردند که ناخواسته در فضای زمینِ دشمنان بازی کردند.

فعال رسانه ای گفت:اما از سویی دیگر نیز رسانه‌های ضد انقلاب و فارسی زبان به ویژه شبکه تلویزیونی سعودی ایران اینترنشنال با استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی به خصوص توییتر و اینستاگرام و ... با روایت‌‌های جعلی و سناریوی از پیش تهیه‌شده، آماده اقدام همه‌جانبه‌ مغرضانه و دوگانه علیه ایران شده بود تا بر ذهن افراد جامعه بخصوص جوانان دهه هشتادی و نودی که از ضعف سواد رسانه‌ای برخوردارند و زود احساساتی و تحریک می شوند، استفاده کند.

ذبیحی نژاد تصریح کرد:برای جلوگیری از اتفاقات مشابه در آینده باید همگان به خصوص نهادهای متولی آموزش کشور و رسانه‌ها به مقوله سواد رسانه‌ای به عنوان یکی از مشکلات اصلی جامعه و جوانان نگاه کنند چرا که رسانه‌های خارج نشین با استفاده از ضعف سواد رسانه‌ای مردم ایران نقش اصلی و محوری را در این اغتشاشات داشتند.

وی در پایان هم گفت:بنابراین وقتی مردم بتوانند تشخیص دهند چه کسانی با چه هدفی به جز اهداف آنها، در فضای مجازی در حال فعالیت هستند خود را از آنها جدا کرده و سعی می‌کنند اقدامات منطقی‌تری انجام دهند و اگر هم اعتراضی دارند آن را برای زمان دیگری نگه دارند که در حاشیه اهداف سوء استفاده گران قرار نگیرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها