نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. بهمن 1400 - 13:57
کارشناس علوم ارتباطات و رسانه گفت:مهمترین دلیل عقب ماندگی کشور در زمان طاغوت،نهادینه‌شدن تفکر وابستگی در شخص اول رژیم پهلوی است؛درحالی که سکان مدیریت کشور در دستان آمریکایی ها و انگلیسی ها بود.

موسی زارعی پور،کارشناس علوم ارتباطات و رسانه در گفتگو با صبح زاگرس؛ درخصوص ضرورت تبیین مکتب انقلاب اسلامی در جامعه گفت:ببینید مقایسه وضعیت ایران بعد از انقلاب با قبل از انقلاب نشان از پیشرفت‌های چشمگیر کشورمان نسبت به گذشته است، این در حالی است که پیشرفت‌های امروز نظام اسلامی با برخی از کشورهای مشابه در این 43سال، خود به نوعی بیانگر جایگاه ممتاز جمهوری اسلامی نسبت به آن کشورها را نشان می هد.

وی افزود:بنابراین موضوعی که حائز اهمیت است نقش تعیین‌کننده انقلاب اسلامی در منطقه خاورمیانه و جهان است،که به عنوان نمونه اگر بخواهیم ذکر کنیم نظام مدیریتی کشور قبل از انقلاب، تنها یک نظام سلطنتی موروثی بدون هیچگونه اظهارنظر و حق رأی برای مردم بود، اما در چهار دهه اخیر از عمر پربرکت انقلاب به وضوع نیز شاهد این امر هستیم که به طور متوسط هر ساله یک انتخابات در کشورمان برگزار شده و جریان‌های مختلف سیاسی در دوره‌های مختلف سکان اداره مملکت را به دست گرفته اند.

زارعی پور تصریح کرد:هرچند باید توجه کرد که در کشورمان هم مسئولین و دولتمردانی وجود دارند که با تفکر لیبرالی و اشرافی مشکلات جدی برای ملت بوجود آورده اند که بدون شک بسیاری از معضلات اقتصادی و معیشتی که درحال حاضر گریبان گیر مردم جامعه شده است ،نتیجه چنین مدیریت اشرافی و غیرمردمی این دست از مدیران است اما با این وجود، نمی‌توان دستاوردها وپیشرفت‌های قابل توجه کشورمان بعد از انقلاب را هم انکار کرد.

کارشناس علوم ارتباطات و رسانه در ادامه افزود:اما اگر بخواهیم مقایسه دیگری نیز انجام بدهیم  ملاحظه می کنید قبل از انقلاب خبری از رتبه‌های برتر جهانی در عرصه های مختلف علمی، صنعتی، هوافضا و... برای کشور متصور نبود اما امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب 57 در صنعت موشکی (ساخت بالگرد، هواپیما،پهپاد، جنگنده، کشتی، ناوچه، تانک، زیردریایی و انواع تجهیزات نظامی پیشرفته) جزو برترین ها در جهان به شمار می رود.

وی ادامه داد:بنابراین اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوعات نگاه کنیم باز هم می بینیم که در تعداد دانشگاه ها و حوزه های پژوهشی ،نانو تکنولوژی ، پزشکی  و خدمات درمانی و بهداشتی، حوزه سد سازی و حوزه ریلی و جاده ای ، صنعت برق ، آب و گاز ،ناوگان دریایی و فرودگاها و از همه مهمتر در حوزه دفاعی در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تفاوت چشمگیری ازلحاظ کمیت و کیفیت قابل درک و فهم است.

زارعی پور در ادامه گفت:بعضا احساسات برخی جوانان و نوجوانان این سرزمین ، توسط دشمن و جیره خوران هدف قرار می گیرد و به خصوص در عرصه اقتصادی  وضعیت جامعه را تیره و تار نشان می دهند ، این در حالی است در سال ۵۶ رشد اقتصادی کشور ۳/۷-درصد بوده است اگرچه رشد اقتصادی در سال  ۹۳و بعد از آن به ۴درصد رسیده آن هم در شرایطی که  کشورمان توسط دشمنان به تحریم‌های به اصطلاح ظالمانه و فلج کننده دچار شده و ناکار آمدی برخی مدیران نا لایق نیز مزید بر علت بوده است.

کارشناس علوم ارتباطات و رسانه درادامه تصریح کرد:به نظر بنده مهمترین دلیل عقب ماندگی کشور در زمان پهلوی ،نهادینه‌شدن تفکر وابستگی در شخص اول رژیم پهلوی است؛ تفکری که سال‌های سال تنها عقب‌ماندگی را برای مردم ایران به ارمغان داشت و از سوی دیگر این وابستگی تا آنجایی است که سکان مدیریت کشور در دستان آمریکایی ها و انگلیسی ها بود و حکومت رژیم پهلوی شدیدا تحت تسلط دو ابرقدرت غربی قرار داشت.

وی تصریح کرد:بنابراین در چنین شرایطی نقشه ها و برنامه‌های رژیم پهلوی با وجود همراهی ابرقدرت‌های جهانی در بلوک غرب و شرق، نه تنها نتوانست به پیشرفت و توسعه کشورمان در آن دوران ختم شود بلکه نتیجه ای جز عقب‌ماندگی‌ و ذلت هرچه بیشتر برای  ملت ایران به دنبال نداشت.

زارعی پور ادامه داد:باید توجه داشت که از منظر امام راحل موضوع استقلال سیاسی یک کشور در مقابل بیگانگان ،یک حق اساسی و اولیه برای بشریت است تا دیگران بر سرنوشت شان حاکم نشوند و درادامه نیز هر نظام و کشوری بتواند بدون دخالت بیگانگان بر جامعه خود حکومت کند،به عنوان نمونه نزدیک به 130سال قاجارها بر ایران حکومت کردند و کشورمان بارهای بار به چپاول کشیده شد.

کارشناس علوم ارتباطات و رسانه گفت:بنابراین باید تاریخ این مملکت را شناخت و گفتمان انقلاب اسلامی برای نسل جوان و نوجوان این سرزمین تبیین شود،همه مستحضرید که امروز رسانه های معاند و بیگانه دوران حکومت پهلوی در ایران را گل و بلبل نشان می دهند درحالی که در دوران پهلوی بخشی از کشورمان به افغانستان،اروند رود به عراق و بحرین که یک استان ما محسوب می شد، را هم شوهر دادند.

وی ادامه داد:امروزه اگر نیک بنگریم می بینیم که جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین کشور دنیا از لحاظ تصمیم گیری به شمار می رود،در حالی که ایستادگی و مقاومت مقابل قدرت های خارجی  و وابسته نبودن به آنها و نیز تشکیل حکومت مردم پایه از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی ایران است که همواره حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در طول حیات طیبه انقلاب اسلامی بر این اصول تاکید داشته اند.

زارعی پور درپایان افزود:این را هم بگوییم که یادآوری روزهای بزرگی همچون ایام الله دهه فجر نقش موثری در بیداری و هوشایری ملت ها دارد،و در شرایطی که دشمنان با ترفندها و فتنه های مختلف به دنبال براندازی و سرنگونی این نظام الهی هستند پس ضرورت دارد که دغدغه مندان انقلاب اسلامی به ویژه نوجوانان و جوانان این سرزمین از ارزش کار خودشان نیز غافل نشوند و از نعمت بزرگی که خداوند به این ملت عنایت فرموده است به هیچ وجه غافل نشوند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها