نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. فروردين 1400 - 13:48
فرماندار گچساران گفت:نتیجه دورهمی های ایام نوروز این است که بسیار شرایط نامطلوبی داریم و در واقع بیمارستان های ما از لحاظ بیماران کرونایی تکمیل شده اند که ناچارا محدودیت های بیشتر و تمهیدات جدیدتری در سطح شهرستان اعمال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،علیرضا اتابک، فرماندار گچساران در خصوص وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان گفت: با توجه به اینکه قبل از ایام نوروز شهرستان گچساران با وضعیت قرمز مواجه شد، به این دلیل بود که برخی از شهرستان ها در استان خوزستان شرایط  و نیز وضعیت قرمز داشتند که متاسفانه هیچگونه محدودیتی در آنجا اعمال نشد و اصلا سفری هم محدود نشد.

وی افزود:با این وجود خیلی از مشکلات دیگر شهرها در حوزه شهرستان گچساران هم ورود کرد و با توجه به وضعیت راه های ارتباطی که وجود داشت و این راه های ترانزیتی هم می بایست باز باشند در نتیجه تحت شرایط حاد و خطرناکی قرار گرفته ایم.

 اتابک اظهارکرد:بنابراین امروز نتیجه این است که بسیار شرایط نامطلوبی داریم و در واقع بیمارستان های ما از لحاظ بیماران کرونایی تکمیل شده اند که ناچارا محدودیت های بیشتر و تمهیدات جدیدتری در سطح شهرستان اعمال خواهد شد.

فرماندار گچساران ادامه داد:متاسفانه این رفتارهایی که برخی شهروندان در ایام نوروز از قبیل مهمانی ها، تجمعات،دورهمی ها،عدم رعایت فاصله فیزیکی و دیگر موارد را داشتند،پس نتیجه امروز این می شود که همه ما با خطرات بیشتری مواجه بشویم و مردم هم آسیب بیشتری ببینند.

وی درادامه گفت:بنابرای باید توجه داشت که همانگونه که این بیماری جدید است پس دارای قوانین جدیدی هم خواهد بود، هرچند ساختارهای مقابله با این بیماری خیلی قانونمند و محکم نیستند و بعضا بخشی از کارها نیز براساس ملاحظه کاری است که باید وقتی شرایط قرمز و اضطراری است همه محدودیت ها صفرتا صد اعمال شود و بعضا تضاد در شرح وظایف دستگاه ها و همه این موارد جزو آفت های این موضوع است.

اتابک تصریح کرد:بیماری کرونا شدت دارد و پیک آن در همه جا متفاوت است و تا آنجایی که خودمان این حساسیت ها را در شهرستان گچساران احساس می کردیم برخوردها نیز صورت گرفت، برخی از اصناف پلمب شدند ،برخی جریمه شدند و بازار و صنوف دو،سه وچهار تعطیل شدند و بعضا کسانی هم که رعایت نمی کردند به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرماندار گچساران افزود:بنابراین برخوردهای قهری و قانونی اعمال شد اما آنچه که مهم است اینکه در بخش سلامت و این بیماری خطرناک که حدود 14ماه درگیر هستیم، افراد باید یک نوع زیستی برای این بیماری برای خودشان تعریف کنند و اینکه همیشه ببندیم و بگیریم و ... این راهکار مقابله نخواهد بود.

وی ادامه داد:باید راه های جدیدتری جهت مقابله با کرونا از طریق درمان،جامعه شناسی، روانشناسی،آموزش و خیلی از عوامل به روی مردم کار شود به هرحال امروز مجبور هستیم که درمان کنیم و راه مقابله را در پیش بگیریم تا اینکه مردم بیشتر آسیب نبینند.

بر این اساس، با توجه به محدودیت های جدید کرونایی،مسدود شدن مرکز شهر، تعطیلی بازار و مشاغل سطح دو،سه و چهار؛ فرماندار گچساران نیز در خیابان شهید بلادیان این شهر نیز حضور یافت و از نزدیک روند اعمال محدودیت ها را مورد توجه و بازدید قرار داد.

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت