نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. اسفند 1399 - 7:25
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:از هر کمکی هم استقبال می کنیم و دغدغه اصلی امروز مردم بحث منازل بازسازی و تعمیر منازل مسکونی شان است ،که این مهم باید هرچه زودتر صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حسین کلانتری، استاندار کهگیلیویه و بویراحمد در خصوص آخرین وضعیت زلزله سی سخت گفت: آنچه حائز اهمیت است اینکه مردم در شرایط عادی زندگی خودشان را می گذراندند و در کمتر از چند ثانیه در 29بهمن این زندگی آرام به هم خورد و خیلی ها دارایی و منازلشان را از دسته رفته دیدند و قطعا همه تایید می کنید که این مردم همه جوره باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود:براساس وظیفه ای که داشته ام و همه عزیزان در ستاد مدیرت بحران و دیگر عزیزان فرماندهی سپاه و انتظامی ودستگاه ها اطلاعاتی و هلال احمر و سایر دستگاه ها همه و همه به سرعت خودشان را به منطقه رساندند.

استاندار کهگیلیویه و بویراحمد تصریح کرد:اولین مسئله در بحران امداد و نجات است و خدا را شکر در این منطقه تلفاتی هم نداشتیم، اسکان اضطراری را همان شب راه اندازی کردیم ، فرهنگ این مردم دارای یک همدلی و صمیمت و روابط عمیق عاطفی است که مردم اقوام و بستگانشان را در کنار خودشان اسکان دادند و این بود کسی در اسکان اضطراری اسکان نیافت.

کلانتری افزود:در حال حاضر نیز موضوعی که اساسی است که همان بحث بازسازی و تعمیرات منازل مردم است ، همان روز جناب رئیس جمهور و سایر مسئولان کشوری به ساعت از بنده گزارش می گرفتند و رئیس جمهور نیز وزیر راه و شهرسازی را به منطقه اعزام کردند و دولت در اولین جلسه مصوبه بسیار ارزشمندی داشتند و آنچه که امروز برای مردم حائز اهمیت است بحث بازسازی منازل مسکونی است.

استاندار کهگیلیویه و بویراحمد اظهارکرد:واحدهای شهری خسارت دیده مبلغ 20میلیون تومان به عنوان اسکان موقت پرداخت می کند،اما ساختن منازل مردم به شکل ایمن بسیار مهم خواهد بود چرا که یک زلزله این چنینی نبایستی اینگونه برای مردم استرس و نگرانی ایجاد کند.

وی تصریح کرد:تمهیدات خوبی شکل گرفته و ستاد بازسازی شهرستان دنا در سی سخت برای ساماندهی شکل گرفته  و بنیاد مسکن بحث براوردها وارزیابی ها را انجام داده و از روز گذشته بحث تشکیل پرونده ها را عملیاتی کردیم و از روز چهارشنبه نیز اولین پرداختی بحث اسکان موقت را نیز خواهیم داشت.

کلانتری افزود:روز چهارشنبه نیز بحث آغاز عملیات اجرایی احداث منازل را خواهیم داشت چرا که رئیس جمهور تاکید خاص کردند که تا پایان تیرماه منازل بایستی آماده بشوند بنابراین اگر همراهی مردم نبود این توفیقات نیز حاصل نمی شد و قدرشناسی اصلی را باید از مردم کرد که صبورانه ایستادند و سختی ها را تحمل کردند و به ما اعتماد کردند و که داریم اموراتشان را پیگیری می کنید.

استاندار کهگیلیویه و بویراحمد اظهارکرد:مردم وقتی که ورود همه دستگاه های نظام را می بینند،مردم به هرحال امیدوارشده اند و نشاط و شادابی به چهره مردم به زودی برخواهد گشت،بعد از زلزله همه عزیزان احساس مسئولیت کردند و پای کار آمدند، گروهای جهادی و بسیجی واقعا حضور چشمگیری داشتند و خود ستاد مدیریت بحران هم به گونه ای هم دنبال کرد،اما این همدلی ها و همراهی ها و حمایت ها هم بوده است.

وی افزود:حضور همه دستگاهای و نهادها در امر خدمت رسانی بسیار مشهود بود،الان هم خدمات ارائه می شود که مرتبا پیگیری هم می شود و همه هم دارند کمک می کنند،و شب حادثه منطقه را به 9 قسمت تقسیم کردیم و در همه تیم ها عزیزان سپاه و بسیج و انتظامی و معتمدین محلی هم بودند.از هر کمکی هم استقبال می کنیم و دغدغه اصلی امروز مردم بحث منازل بازسازی و تعمیر منازل مسکونی شان است ،که این مهم باید هرچه زودتر صورت بگیرد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت