نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. بهمن 1399 - 9:54
غلامرضا پاکدل گفت: مشکلات امروز کشور معلول همان مدیریت اشرافی،نگاه به بیرون و غربگرایی است،در حالی که مدیریت اشرافی با تکیه و امید حمایت از بیرون، باورهای کم رنگ به ارزشها و توان داخلی، توجه به منافع خود و اطرافیان، بدون باور به استفاده از نخبگان و برمبنای رانت و فساد تصمیم گیری و اقدام می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،غلامرضا پاکدل، مدیرعامل اسبق شرکت نفت و گاز گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص کارآمدی،پیشرفت و نیز دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت:احترام به قانون اساسی و فرامین رهبری، تکیه بر مردم و بسیج مردمی، اقتدار در مقابل سیستم های استکباری، رشد علمی و جوانگرایی و شایسته سالاری خصوصا در سالهای اولیه انقلاب اسلامی را می تواند از دلایل کارآمدی انقلاب اسلامی تاکنون نام برد.

وی در ادامه با اشاره به راه های مقابله با نظام سلطه افزود:باید توجه داشت که همدلی و همسویی ارکان نظام، شناسایی عوامل همدست و هم صدا با استکبار جهانی و اصلاح یا حذف آنها از سیستم تصمیم گیری و بدنه نظام در این خصوص ضروری خواهد بود.

پاکدل تصریح کرد:با این وجود نیز تقویت بنیه علمی، ایجاد انگیزه و استفاده از نخبگان، تقویت بنیه دفاعی، تلاش برای مشارکت و حضور حداکثری مردم در تمامی صحنه ها و برهه ها، تنظیم صحیح روابط خارجی و ایجاد رابطه حسنه با کشورهای غیر استکباری، رفع مشکلات فراروی نظام و مردم خصوصا مشکلات اقتصادی در شرایط فعلی می تواند گام مهمی در راستای مقابله با نظام سلطه باشد.

مدیر عامل اسبق نفت و گاز گچساران در ادامه با اشاره به برخی کاستی ها و مشکلات اقتصادی در کشور اظهارکرد:معتقدم که عدم نگاه کارشناسی و علمی به امر بودجه ریزی و تامین منابع، عدم توجه کافی به نقطه نظرات نخبگان و کارشناسان موجبات بروز برخی کاستی ها در جامعه شده است.

 پاکدل ادامه داد:بنابراین عدم حمایت کافی از تولید داخلی، توجه ویژه و امید بستن بعضی از جریانت سیاسی به خارج و عدم اعتماد و باور قلبی به توان داخلی، تکیه بیش از حد بر نفت و خام فروشی آن، ناتوانی در استفاده از فرصت ها و حضور به موقع در بازار جهانی، و عدم نظارت کافی که منجر به سواستفاده و اختلاس ها و بدنبال آن کاهش اعتماد مردم به مسولین می شود می توان دلایل عمده این مشکلات نام برد.

مدیرعامل اسبق شرکت نفت و گاز گچساران با اشاره به تفاوت مدیریت جهادی و مدیریت اشرافی در کشور گفت: امروز ایران اسلامی برای پیشرفت نیازمند تقویت تفکر انقلابی و اقدام جهادی است، چرا که مدیریت انقلابی و جهادی بر مبنای باورهای دینی و انقلابی و استفاده حداکثری از امکانات حداقلی، استفاده از توان داخلی و بر مبنای شایسته سالاری و نیز از روی دلسوزی و خدمت به نظام و مردم و نیز توجه به صرفه و صلاح آنها برنامه ریزی و فعالیت می کند.

وی افزود:باید توجه داشت که مشکلات امروز کشور معلول همان مدیریت اشرافی،نگاه به بیرون وغربگرایی است،در حالی که مدیریت اشرافی با تکیه و امید حمایت از بیرون، باورهای کم رنگ به ارزشها و توان داخلی، توجه به منافع خود و اطرافیان، بدون باور به استفاده از نخبگان و فرصتها و برمبنای رانت و فساد تصمیم گیری و اقدام می کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها