نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. دى 1399 - 11:00
فعال سیاسی گچساران گفت:موشک باران "عین الاسد"وجهه ایران را در جهان تابناک ، برای دوستانش موجب التیام و عزم راسخ ایران در مقابله با استکبار جهانی را به نمایش گذاشت که موجب تزلزل در دل دشمنان منطقه ای و بین المللی اش شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سعادت الله حسین پور، فعال سیاسی گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص فروپاشی هیمنه آمریکا در عملیات غرور آفرین "عین الاسد" گفت: بدون شک طبق نظرسنجی ها "سردار سلیمانی" محبوبترین چهره سیاسی نظامی ایران در بین اکثریت مطلق مردم ایران بود و برای این ادعا کافی است سری به نظر سنجی دانشگاه مریلند آمریکا در مهرماه 98 بیندازیم که این چهره را با 82 درصد محبوب مردم ایران سوا از رنگ ، نژاد ، حزب و گروه قرار داده است.

وی افزود:بنابراین باشنیدن ترور ناجوانمردانه "حاج قاسم" موج و آتشفشانی از انتقام در کشور شکل گرفت که نمی توان برای آن نیز مثل و مانندی پیدا کرد، وقتی ملت ایران همه باهم فریاد انتقام سر می دهند یعنی اینکه عواقب هر انتقامی را با وجود تحریم های ظالمانه هم با جان و دل پذیرا هستند.

حسین پور در ادامه تصریح کرد:با شهادت "حاج قاسم" سه روز عزای عمومی اعلام شد و ما معنای عزای عمومی را به وضوح درک کردیم، اما موج استقبال از تشییع سردار دلها به نحوی بود که اگر اجازه می دادند تا اربعین شهادت" سردار سلیمانی"،پس آن عزا و آن تشییع باشکوه همچنان ادامه داشت و فکر می کنم هنوز آن عزای عمومی برای ما تمام نشده است.

فعال سیاسی گچساران ادامه داد:دقایقی بعد از تشییع باشکوه در کرمان و تدفین سردار دلها، همه آنهایی که حتی در موضوعات نظامی آگاهی ندارند منتظر انتقام سردار دلها از نظام سلطه بودند، و این اتفاق درست در لحظه شهادت ناجوانمردانه سردار دلها به وقوع پیوسته و دهها فروند موشک بالستیک ایران از غرب کشور به پایگاه نظامی "عین الاسد" آمریکایی ها در منطقه شلیک شد.

وی افزود:اتفاقی که آخرین باری که روی داده بود 75سال می گذشت و در اوج جنگ سرد بین آمریکا و شوروی سابق هم اتفاق نیفتاده بود، و این حمله معاملات نظامی را در منطقه دگرگون و هیمنه آمریکا را در جهان شکست و درست مثل اتفاقی که برای ارتش به ظاهر شکست ناپذیر اسرائیل غاصب در اذهان کشورهای عربی بعد از جنگ 33روزه توسط حزب الله لبنان اتفاق افتاد.

حسین پور گفت:با این وجود ایران در شب حمله به عین الاسد و پایگاه نظامی آمریکایی ها بدنبال گرفتن تلفات نظامی از آمریکایی ها نبود، اول اینکه پایگاه عین الاسد درسال2003به اشغال آمریکایی ها درآمد و تا سال2011 در اختیار این کشور بود، که با فشار دولت و ملت عراق و حمایت ایران مجبور به واگذاری آن شد.

فعال سیاسی گچساران تصریح کرد:مرتبه دوم که این پایگاه در اختیار آمریکایی‌ها قرار گرفت به سال2013برمی گردد که به بهانه حمله به داعش مجددا به این پایگاه بازگشت، و یک ماه قبل از حمله ایران به "عین الاسد" ترامپ ادعای مالکیت آن را داشت و از عراقی ها جهت خروج از این پایگاه مبلغ میلیارد دلاری را مطالبه می کرد.

وی افزود:در جنگ به ظاهر با داعش که مدارک متقن دال بر این است که آمریکایی ها پشتیبان و لجستیک این گروه تروریستی بودند، علاوه بر آمریکایی‌ها نیروهایی از استرالیا، دانمارک، فنلاند، لهستان و نروژ در این پایگاه نیز حضور داشتند که معادلات حمله به این پایگاه نظامی را پیچیده و سخت کرده بود.

حسین پور تصریح کرد: با این وجود نیز مهم تر از چند ملیتی بودن این پایگاه نظامی، سیاست درون حاکمیتی از طرف جریان خاصی در کشور بود که خود را مظهر و نماد مذاکره می دانند و به خیال باطل همه چیز را می توانند با مذاکره حل و فصل نمایند،  در حالی که باطل بودن این اندیشه برای اکثریت ایرانیان محرز و مشخص شده و دست آوردی به غیر از عسر و حرج برای کشور نداشته اند اما باز تاکید بر مذاکره دارند.

وی افزود:لذا این جماعت هم ترمز دستی ایران و نقطه قوت آمریکا و هم پیمانانش جهت انتقامی سخت تر شدند، و شاید بتوان جسارت ترور و شهادت سردار دلها را به دو ماه کمتر از آن در حوادث دیگری در داخل کشور توسط غربگرایان و لیبرالها جستجو کرد که توسط همین جماعت واداده، خسارات جبران ناپذیری به نظام جمهوری اسلامی وارد کردند و دولت مردان آمریکا با خیال واهی که مردم پشت نظام را خالی کرده اند جسارت این ترور ناجوانمردانه را به خود دادند.

فعال سیاسی گچساران تصریح کرد:با این وجود، موشک باران پایگاه های آمریکایی توسط ایران وجهه ایران را در جهان تابناک ، برای دوستانش موجب التیام و عزم راسخ ایران در مقابله با استکبار جهانی را به نمایش گذاشت که موجب تزلزل در دل دشمنان منطقه ای و بین المللی اش شد.

وی افزود:کم شاهد حوادثی نبوده ایم که آمریکا بدون اجازه از کشورها، مخالفین خود را درون این کشورها مورد حمله و تجاوز نظامی قرار می دهد اما این حملات معمولا بدون جواب می مانند و شاید بهترین مثال کشور اتمی پاکستان باشد که بارها بدون اجازه این کشور حملاتی را درون این کشور بدون اجازه از دولت پاکستان انجام داده با وجود اینکه کشوری اتمی است، اما در خود قدرت مقابله به مثل را ندیده است.

حسین پور اظهارکرد:از روزی که آمریکا به حمایت از عراق وارد جنگ با ما شد بیش ازسه دهه می گذرد، در آن جنگ ما بواسطه قایق های انتحاری به جنگ با آمریکا می رفتیم، اما امروز به مرحله ای رسیده ایم که با جرقه هرجنگی آمریکا ناوهای خود را از منطقه خارج می کند چرا که می داند سیبل متحرکی برای موشک های ایران است.

وی تصریح کرد:هم پیمانان آمریکا در منطقه بعد از حمله ایران به پایگاه های آمریکا در عراق به سیاست ها و بلوف های آمریکا دیگر اعتمادی ندارند، و بعد از هر تنشی بین ایران و آمریکا سریع اطلاعیه صادر می کنند که اجازه نمی دهند از خاک کشورشان علیه ایران استفاده شود چرا که ایران تهدید کرده موشک یا هواپیمای آمریکا از هر کشوری بلند شود از نظر ایران آن کشور متخاصم و شریک آمریکا در هر جنگی است که با واکنش تند ایران روبرو می شود.

فعال سیاسی گچساران درادامه گفت:حمله به پایگاه نظامی "عین الاسد" امنیت منطقه و جبهه مقاومت را بیش از پیش تقویت کرد، در ادامه نیز جنگ های سایبری علیه منافع آمریکا به شکل روزانه اتفاق می افتد و هرروز اخبار حمله به بخشی از پایگاه های داده های آمریکایی از سیستم تولید برق تا بانکی و امنیتی را شاهد هستیم که تا قبل از شهادت سردار بی سابقه بوده است.

حسین پور در ادامه اظهارکرد:در بخش منافع اقتصادی حمله به عین الاسد نشان داد که مذاکره با آمریکا و هم پیمانانش بدون اتکاء به قدرت نظامی محکوم به شکست است، دولت انگلیس بعد از توقیف کشتی ایران در جبل الطارق حاضر به همکاری نشد تا زمانی که کشتی این کشور به شکل مقابله به مثل در خلیج فارس توسط تفنگداران نیروی دریایی سپاه توقیف شد و دولت انگلیس با خفت و خواری کشتی ما را آزاد کرد.

وی افزود:بنابراین بعد از حمله به عین الاسد کشتی های تجاری ما جلوی چشم ناوگان دریایی آمریکا در شدیدترین تحریم ها و تهدیدها، بنزین خود را در ونزوئلا تخلیه کردند، حمله به پایگاه های آمریکا در عراق به فرمایش مقام معظم رهبری فقط یک سیلی به گوش آمریکایی‌ها بود تا روزی که آخرین سرباز آمریکایی منطقه خاورمیانه را ترک کند با قدرت ادامه خواهد داشت.

وی در پایان گفت:موشکباران "عین الاسد" تنها یک تکه از پازل انتقام سخت بود،و بدون شک اکثریت مطلق مردم ایران هنوز به آن انتقام سخت و دردناک برای آمریکایی‌ها می اندیشند که انشاءالله آن روز هم دیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت