نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. آذر 1398 - 10:48
کاندیدای انتخابات در گچساران و باشت:با توجه به مشکلات اقتصادی موجود؛ باید کار و تلاش کرد، بنده خارج از تدریس و تحصیل و مسائل علمی؛ اوقات فراغتم را در یک نانوایی کار می کنم و از این بابت هم به هیچ وجه ناراحت نیستم و افتخار می کنم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در صبح روز دهم آذر ماه جاری و به مدت یک هفته آغاز شد که تا روز پایانی پذیرای 17نفر از نامزد های انتخاباتی در حوزه گچساران و باشت بود.

مهدی صادقی مقدم نیز از جوانترین کاندیداهای حوزه انتخابیه گچساران و باشت است که پای به عرصه این رقابت بزرگ و حساس گذاشته است ،وی متولد آذرماه ۶۶ که اصالتا (پدری)اهل روستای شهید پرور و انقلابی دیل است،مادربزرگش از طایفه گشین شهرستان باشت و مادرش نیز از سادات امامزاده میرزینعلی روستای تکیه باشت است.

این کاندیدای انتخابات مجلس فرزند جانباز سرافراز کرم صادقی و خواهر زاده شهید "سید رسول دستاران"است که مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه را در شهر باشت و مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در دانشگاه های یاسوج سپری کرده است  و اینک نیز دانشجوی سال آخر دکترای تخصصی کامپیوتر گرایش نرم افزار است.

به همین بهانه گفت و گویی خواندنی برای شما مخاطبین گرامی در خصوص علت حضور و نیز برنامه هایش در انتخابات مجلس شورای اسلامی ترتیب داده ایم که در ادامه مشاهده کنید.

هدفتان از شرکت در انتخابات چیست؟

صادقی مقدم گفت:با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید بر گام دوم انقلاب ،که خواستار استفاده از جامعه نخبگان جوانان با انگیزه و صاحب نظر که موجب ایجاد یک نوع عدالت اجتماعی و تاثیر بسزایی در پیشبرد چشم انداز توسعه کشور می شود پا به عرصه انتخابات گذاشتم و معتقدم که گام دوم انقلاب می تواند یک تمدن جدید ایجاد کند .

شعارتان چیست و چه برنامه هایی در صورت قبولی در انتخابات دارید؟

وی در پاسخ افزود:اهل شعار نیستم و معتقدم بجای شعار و تبلیغات باید عمل کرد ولی به جوان گرایی و جوان باوری معتقدم .

صادقی مقدم اظهارکرد:شوهای تبلیغاتی با هزینه های کلان و غیر شفاف و برده داری های مدرن در فضای مجازی و هم اندیشی های دَم انتخاباتی را رَد می کنم و با صراحت و صداقت با مردم میگویم در صورت قبولی به عنوان وکیل مردم شریف شهرستان گچساران و باشت از همین الان از دو طرح دفاع می کنم که اولی اعاده اموال نامشروع مسئولین و دومی هم شفاف سازی آرای نمایندگان.

وی تصریح کرد:زیرا معتقدم که تصویب نهایی این دو طرح (البته با کمی تغییرات و اصلاحیه ها)از ؛ لابی های غیر قانونی و غیر اخلاقی که منجر به رواج فساد اقتصادی ؛سو استفاده های مالی ؛ناشایسته سالاری ؛ قربانی شدن منافع مردم و درنهایت موجب خدشه دار کردن ذهنیت و اعتقادات و باورهای ملّت می شود؛ جلوگیری می کند.

این کاندیدای انتخابات مجلس گفت:در مورد جلوگیری از مالکیت تعدادی خاص بر اراضی ملی ،منابع طبیعی و اراضی دولتی باید نظارت بیشتری باشد و قاطعانه پیگیری و برخورد شود.

 وی افزود:همچنین در بعد اشتغال و اقتصاد که اصلی ترین و مهمترین موضوع اکنون کشور و منطقه است؛ جذب سرمایه گذار های داخلی و خارجی  جهت احداث تولیدی های بزرگ صنعتی ؛ تلاش در بعد کشاورزی و گردشگری ؛ تبدیل کردن مناطقی از دو شهرستان به قطب های بزرگ دامداری کشور و استفاده از ظرفیت های خدادادی این مناطق؛ غیر قابل انکار است  و کارهای بسیاری می شود انجام داد .

صادقی مقدم اظهارکرد:این مواردی که عرض کردم دغدغه مردم هستند وبرای رسیدن به این اهداف، باید به جوانان و نخبگان و مردم اعتماد کرد و صادقانه با آنها رفتار کرد.

به عنوان جوانترین کاندیدا چه صحبتی با دیگر کاندیداهای مجلس دارید؟

وی در پاسخ گفت:خوشحالم که این همه انگیزه خدمت هست این همه کاندیدا دغدغه شهر و دیارشان و کشورشان را دارند ،ولی وای به روزی که بخواهیم از مردم جدا بشویم و بدنبال منافع خود باشیم و نکته ای که من را خیلی ناراحت کرده بحث تخریب و اتهام کاندیداها و نمایندگان به یکدیگر است و فقط می گویم که ادامه دهنده راه شهدا باشیم .

آیا شما بجز تدریس شغل دیگری دارید؟

صادقی مقدم اظهارکرد:بله.واقعیتش من هیچ وقت آزادی در طول روز ندارم و با توجه به مشکلات اقتصادی موجود؛ باید کار و تلاش کرد، بنده خارج از تدریس و تحصیل و مسائل علمی؛ اوقات فراغتم را در یک نانوایی کار می کنم و از این بابت هم به هیچ وجه ناراحت نیستم و افتخار می کنم که خارج از تدریس به عنوان یک کارگر نانوایی؛ خدماتی هر چند کوچک به مردمم ارائه می دهم .

نظرتان در مورد عملکرد نمایندگان قبلی چیست؟

وی بیان کرد:در خصوص کارکردها تا سال ۸۲ که حوزه های گچساران و کهگیلویه یکی بوده اند و در سن و سال بنده هست؛ چند دوره پشت سر هم سید محمد موحد که امسال هم کاندیدا شدن؛ نماینده بودند و از ۸۲ تا ۸۶ هم مرحوم سید محمد نبی زاده و علیمراد جعفری و سال ۸۶ تا ۹۰ هم سید قدرت الله حسینی و از سال ۹۰ تاکنون هم غلامرضا تاجگردون ؛ برای این مردم خدمت کردند.

صادقی مقدم افزود:در مجموع از برکات انقلاب و به کمک رهبر عزیز در طی همه این سالها خدمات زیادی به دورافتاده ترین روستاها ارائه داده شده ولی اگر بخوایم تفکیک کنیم؛ در زمان سید محمد موحد با توجه به گستردگی زیاد حوزه انتخابیه؛ تلاشهای زیادی داشته اند ولی به مسائل و امور شخصی بیشتر توجه شده بود  و در دوره ۲ ساله مرحوم نبی زاده هم با توجه به کوتاه مدت بودن این مدت زمان؛ پیگیری های زیادی بالخصوص در مورد سهم نفت گچساران شده بود.

این کاندیدای انتخابات مجلس گفت:پس از مرحوم نبی زاده نیز جناب جعفری میان دوره وارد مجلس شدند و ۲سال نیز وی با همراهی و همکاری دوستان و مشاورینشان پیگیری های زیاد و ارزنده ای در زمینه های متفاوت انجام دادند و متاسفانه بدلیل اینکه ایشان ۲ سال نیز بیشتر بر کسی نمایندگی نبودند ؛ انتظارات هم بیشتر از اینها نبود.

صادقی مقدم تصریح کرد:اما در سال ۸۶ سید قدرت الله حسینی بحرینی برنده انتخابات شدند و در طلایی ترین دوره یعنی دوره احمدی نژاد به مدت چهار سال نماینده این مردم بودند و الحق والانصاف در حد توانشان تلاشهای زیادی کرده و توانستند باشت را از گچساران مجزا و شهرستان شود و پای گچساران و باشتی ها را به مدیریت های استانی باز کنند.

وی ادامه داد:از سال ۹۰ تاکنون به مدت ۸ سال هم جناب غلامرضا تاجگردون هم که دوسال اول با دولت همسو نبودند و از سال ۹۲ تاکنون با توجه به همسو بودن با دولت و سوابق مدیریتی ایشان و اینکه ایشان را میتوان گفت  همه کاره مجلس بودند؛الحق والانصاف تلاشها و زحمات زیادی در زمینه های راهسازی و بهداشت و ورزشی انجام داده اند؛ ولی با توجه به موقعیت ایشان در مجلس مردم انتظارات بیشتری دارند که اینجا جای بحثش نیست.

صادقی مقدم درادامه اظهارکرد:اما این نکته را نیز اضافه کنم که حوزه گچساران و باشت از کم مساحت ترین و در عین حال غنی ترین و ثروتمندترین حوزه های کشور است و بسیار راحت می شود موجب خوشحالی و رضایت و آرامش این مردم شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها