نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. مهر 1398 - 11:29
فرمانده دوران دفاع مقدس: بارسیدن نیروهای تیپ المهدی(عج) به پل نو و اروند راه عبور دشمن از محور شلمچه و کلاٌ راه خشکی مسدود شد که در نهایت دشمن تصمیم به تسلیم شدن گرفت و 19هزار نفرازسرباز گرفته تا سرتیپ رژیم بعث اسیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سردار محمد ارشادی از فرمانده هان دوران دفاع مقدس در گفت وگوی اختصاصی با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به نقش رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس ،گفت: وقتی دشمن تهاجم خودرا به شهرها و مرزهای کشورمان آغاز کرد اولین گروه نیروهای مردمی که به اهواز و پادگان گلف(منتظران شهادت)از سراسرکشور اعزام شدند ۲۵۰ نفر بودند که 80 نفر آنها ازگچساران به فرماندهی "سردار علی فضلی" بودند.

وی افزود:همین گروه به آبادان اعزام شدند و رشادت های فراوانی درفیاضیه و ایستگاه هفت و...ازخود نشان دادند  و نقش بسیار مهمی درحفظ آبادان داشتند.

ارشادی اظهارکرد:نیروهای استان وشهرستان گچساران درعملیات های ثامن الائمه و طریق القدس چنان درخشیدندکه بلافاصله بعد از عملیات طریق القدس مجوز تشکیل تیپ المهدی (عج) را به سردار فضلی دادند و با استفاده از پتانسیل استان و شهرستان و نیز داشتن نیروهای تاثیرگذار به همراه نیروهایی از استانهای فارس و تهران تیپ المهدی را تشکیل دادند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس درادامه گفت:تیپ المهدی(عج) درشهرک خلخال و ابوذر شهرستان شوش تشکیل شد و خط روستای ملحه را تحویل گرفت و به سرعت نیز آماده عملیات فتح المبین شد.

وی تصریح کرد:درعملیات فتح المبین تقریبا همه نیروهای استان در تیپ المهدی(عج) جمع شدند و با تلاش و کوشش و ایثار و از خودگذشتگی آنها پیروزی بزرگ فتح المبین محقق شد و با به غنیمت گرفتن سلاح و مهمات وادوات جنگی وخودروهای زرهی دشمن تیپ را تجهیز و آماده عملیات بزرگ بیت المقدس و آزادسازی خرمشهرشدند.

ارشادی اظهارکرد:درعملیات آزادسازی خرمشهر نیروهای ما در تیپ المهدی(عج) به همراه تیپ امام سجادعلیه السلام ماموریت یافتندکه با دور زدن دشمن از شهرک ولی عصر عبورکرده و با آزادسازی شهرک ولی عصر‌ به پل نو حمله و آن را تصرف نمایدکه این نیروها با سرعت موفق شدند تا پل نو پیشروی کرده و خود را به اروند برسانند.

وی درادامه افزود:بارسیدن نیروهای تیپ المهدی(عج) به پل نو و اروند راه عبور دشمن از محور شلمچه و کلاٌ راه خشکی دشمن مسدود شد و دشمن یا باید از طریق شناکردن در اروند عقب می رفت ویا باید تسلیم رزمندگان اسلام می شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه تصریح کرد: درنهایت دشمن تصمیم به تسلیم شدن گرفت و 19هزار نفرازسرباز گرفته تا سرتیپ رژیم بعث اسیرشدند که نقش رزمندگان استان در شکستن روحیه ومیل جنگیدن دشمن بسیارموثر بوده است.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها