نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. فروردين 1397 - 9:44
تحلیل گر مسائل راهبردی گفت:استراتژی منطقه ای آمریکا این است که فرقه های انحرافی اسلامی مانند بهاییت ، وهابیت ، طالبان ، داعش و جیش الاسلام تولید کرده وبه جان حکومت های مستقل بیندازد و آنها را تجزیه کند و منافع آنان را تصاحب بکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،احمد خورشیدی آزاد ،تحلیل گر مسائل راهبردی در گفت وگوی اختصاصی با این پایگاه خبری در خصوص حملات موشکی و تحرکات جدید آمریکایی ها درسوریه گفت:این تحرکات درراستای راهبرد آمریکا در منطقه خاورمیانه است ، استراتژی منطقه ای آمریکا این است که فرقه های انحرافی اسلامی مانند بهاییت ، وهابیت ، طالبان ، داعش و جیش الاسلام تولید کرده وبه جان حکومت های مستقل بیندازد و سپس این کشورهارا تجزیه کرده تا از این طریق بتواند منافع آنان را تصاحب بکند.

 چشم ترامپ بدنبال دلارهای سعودی

وی افزود: بنابراین تحرکات اخیر آمریکا در سوریه نیز در همین راستا تعریف می شود که حمله موشکی به سوریه دلیل مضاعفی داشت و اینکه ترامپ دراین خصوص پول زیادی از بن سلمان گرفته بود و بایست یک غلطی می کرد.

آمریکا توان جنگ موفق با ایران را ندارد

خورشدی آزادی با اشاره به آمار تلفات کم این حمله اظهارکرد:چون ارتش آمریکا توان ورود در یک جنگ برابررا ندارد وبطور کلی راهبرد نظامی آمریکا از جنگ دو کره به این طرف تفاوت کرد و قرار شد به کشورهای بی زور و دولت های ضعیف حمله بکند تا سایر کشورها از تشر او بترسند.

این تحلیل گر مسائل راهبردی درادامه تصریح کرد:مانند حمله به عراق که به هیچ وجه قدرتی برایش نمانده بود یا حمله به افغانستان که ارتش نداشته و ندارد یا لیبی که کاملا خلع سلاح شده بود اما ایران هفتمین ارتش قدرتمند دنیارا دارد و هنوز هم جزو ۵ قدرت هسته ای جهان است چون تکنولوژی آنرا دارد.

شلیک 120موشک تنها با سه مجروح

وی افزود: به این دلیل ارتش آمریکا توان جنگ موفق با ایران را ندارد ودیدیم که قبل از حمله موشکی به سوریه از طریق روسیه مراکز مورد تهاجم را اطلاع داد تا تخلیه شوند ، شما نمی پرسید این دیگه چه حمله ای و جنگی است ؟ ودیدیم شلیک ۱۲۰ موشک پیشرفته که بایست هر کدام ۱۵۰ نفر تلفات می داد اما فقط ۳ تا مجروح جزیی داد .!!

خورشیدی آزاد گفت:مگر آمریکا در جنگ نیابتی علیه سوریه ۶ سال نجگنید ؟بنابراین بفرمایید تحرکات جدید اثری برجای خواهد گذاشت؟.

کمک های آمریکا به 17گروه تروریستی درمنطقه

این تحلیل گر مسائل راهبردی تصریح کرد:آمریکا به همراه ۴۰ کشور غربی ، عربی و عبری مدت ۶ سال تمام به ۱۷ گروه تروریست بیشترین کمک تجهیزاتی ، نیرویی ،مالی و آموزشی نمود تا سوریه یعنی خط اول مقاومت را درهم بشکند.

وی اظهارکرد: اما شکست خورد و تروریست ها تارو مار شدند و آنان شکست خوردند و طبیعی است با چنین اوضاعی هرگز پیروز نخواهد شد و طرفی از این تحرکات نخواهد بست.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها