نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. شهريور 1394 - 20:51
مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: سالانه بیش از 100 هزار تن محصول کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و وارد بازار می‌شود.

علی علیرضانژاد مدیر جهاد کشاورزی گچساران صبح امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، درخصوص خدمات ارائه شده در حوزه کشاورزی این شهرستان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون با اعتباری 14 میلیارد ریالی برای 450 هکتار زمین به طول 17 کیلومتر کانال‌های هدایت آب در این شهرستان احداث شده است.

 

وی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها علاوه‌ بر تامین آب مورد نیاز کشاورزان نقش مهمی در افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی داشته است،افزود: روستاهای سرتیره، دیل، نازمکان، چرزو، رودبال، خیرآباد، آرو ،مارین، انجیر سیاه ،گبرستان از جمله روستاهای هدف در اجرای این طرح‌ها بوده‌اند.

 

علیرضا نژاد با اشاره به اینکه اجرای کانال‌های هدایت آب از جمله پروژه‌های مهم و موثر در حوزه جهاد کشاورزی شهرستان بوده است،تصریح کرد:پروژه‌های طرح پمپاژ آب روستای دژسلیمان با 800 میلیارد ریال اعتبار و تعمیر و تجهیز چاه آهکی با اعتبار 4 میلیارد و 214 میلیون ریال از دیگر پروژه‌های مهم در راستای افزایش کیفیت محصولات کشاورزی در این شهرستان است.

 

مدیر جهاد کشاورزی گچساران درادامه در خصوص تولیدات محصولات دامی ،گفت:از ابتدای سال‌جاری تاکنون در حوزه تولیدات محصولات دامی 2 هزار و 420 تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید شده است که این تولیدات در 32 واحد مرغ گوشتی تولید و روانه بازار شده اند.

 

این مسئول افزود: تولید 8 هزار و 500 تن شیر در یک واحد گاوشیری و یک واحد پروار بره ،تولید 2 هزار و 220 تن گوشت قرمز و یک‌هزار و 400 تن تخم مرغ از دیگر تولیدات محصولات دامی در 6 ماه اول امسال است.

 

علیرضانژاد تصریح کرد: در حوزه تولید عسل از ابتدای امسال تاکنون 80 تن عسل طبیعی در 9 هزار و 20 کلنی زنبور عسل توسط بهره‌برداران گچسارانی تولید شده که 40 تن دیگر عسل تا پایان فصل برداشت در این شهرستان بهره برداری خواهد شد.

 

وی افزود:در دو سال اخیر، دو واحد صنعتی مرغ تخم‌گذار 60 هزار قطعه‌ای با اعتبار 24 میلیارد ریال و تولید روزانه 4.5 تن، دو واحد مرغداری 60 هزار قطعه‌ای با اعتبار 13 میلیارد و 720 میلیون ریال دراین شهرستان به بهره‌برداری رسیده است.

 

این مسئول با اشاره به افتتاح دو واحد تولیدی پرورش بوقلمون صنعتی 2 هزار قطعهای با اعتبار 5 میلیارد و 500 میلیون ریالی، اظهارکرد: در حال حاضر 5 هزار و 140 راس بره، 457 هزار راس دام سبک، 200 راس دام سنگین نیمه صنعتی، 900 راس دام صنعتی سنگین و 620 هزار قطعه مرغ در این شهرستان در حال پرورش است.

 

علیرضانژاد گفت:بهرهبرداری از طرح پرورش گوساله یک‌هزار راسی با اعتبار 26 میلیارد و 550 میلیون ریال از دیگر اقدامات جهادکشاورزی در زمینه پرورش دام در این شهرستان بوده است.

 

وی اظهارکرد: در دو سال اخیر 4 میلیارد و 547 میلیون ریال تسهیلات بانکی به کشاورزان اعطا شده است وارائه تسهیلات تجهیزات کشاورزی جهت خرید 158 دستگاه تراکتور به مبلغ 25 میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های حمایتی در این مدت در این شهرستان بوده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به برگزاری دوره‌های ترویج کشاورزی برای 10 هزار و 41 نفر در راستای حمایت از بهره‌برداران، تصریح کرد: سالانه بیش از 100 هزار تن محصول کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و وارد بازار می‌شود.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها