نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. مرداد 1394 - 6:19
رتبه 99 علوم تجربی کنکور سراسری در منطقه سه کشور گفت:بیشتر با خودم رقابت می کردم چون هیچکس شبیه شخص دیگری نیست و فقط من هستم که مثل خودمم.

به گزارش آفتاب جنوب،«وحیدباقری» ‌به عنوان رتبه 99 گروه آزمایشی ‌ ‌علوم تجربی در کنکور 94 توانسته پرچم علمی گچساران را بالا نگه دارد.

 

وحیدمتولد سال ۷۵ و در مدرسه علامه طباطبایی شهرستان گچساران درس خوانده است،ریاضی 4/63 درصد، فیزیک 70 ،شیمی 2/57 ،زیست 46  ،زمین شناسی 46 ،ادبیات 7/62 ،عربی 4/73 ، دین و زندگی 4/73 و زبان خارجه 4/83 کارنامه تلاش وی را در دروس عمومی و اختصاصی کنکور سراسری 94 نشان می دهد به بهانه همین رتبه  سراغ او رفتیم تا از حس و حالش بعد از اعلام این نتایج بشنویم.

 

کنکوری

 

باقری رتبه 99 گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور سراسری منطقه 3کشور در خصوص نحوه برنامه ریزی و ساعات مطالعاتی خود گفت:واحد زمانی برنامه ریزی ام دو هفته ای بود ، درس ها رو بر اساس اهمیت آن درس و میزان سختی و میزان اشکالی که درآن درس داشتم داخل برنامه می چیدم و اولویتم با درسای اختصاصی بود؛ یعنی اول درسای اختصاصی رو تمام می کردم چون تسلط بیشتری داشتم وبعد به سراغ درسای عمومی می رفتم.

 

وی افزود:ساعت مطالعه ام متغیر بود در نیمسال اول معمولا 4 تا 5 ساعت روزانه مشغول مطالعه بودم و بعد از عید نوروز ساعت مطالعه رو بیشتر کردم وبه 7 ساعت رساندم ودر یک ماه آخر هم به 10ساعت مطالعه در روز مشغول بودم.

 

این جوان نخبه گچسارانی با اشاره به برنامه ریزی خود در کلاس های کنکور تصریح کرد: در کلاس کنکوری خاصی شرکت نکردم و حتی هیچ کلاس خصوصی هم نگرفتم ،فقط با برنامه ریزی یکی از موسسات کنکوری در شهرجلو می رفتم ولی جزئیات برنامه را خودم تنظیم می کردم ،نمره مدرسه زیاد برایم مهم نبود البته نمره هایم هم معمولا جزء نمره های خوب کلاس بود.

 

باقری در پاسخ به این پرسش که انتظار چنین رتبه ای را داشتید ،گفت:در واقع انتظار چنین رتبه ای را نداشتم و نه تنها من بلکه معلمان واساتیدم هم انتظار رتبه بهتر از این را از من داشتند.

 

وی افزود: فکر می کردم بهتر از این رتبه نصیبم شود ولی به خاطر یک اشتباه سر جلسه روحیه ام خراب شد،چون نقطه قوت پایدار من درس ریاضی بود، اولین درس ریاضی رو زدم و دیدم خیلی وقت گذاشتم سر سوالات آمار و در آخر هم  مجبور شدم سوالات آمار رو بی جواب رها کنم بعد با روحیه خراب رفتم سراغ بقیه دروس دیگر.

 

باقری تصریح کرد:خیلی از افراد به من می گفتند که توانایی این را داری که تک رقمی بیارم؛ ولی خودم این را متوجه شدم که خیلی سخت کوش نبودم جز ماه آخر که تلاشم بیشتر شد.

 

این جوان گچسارانی در خصوص پیشنهادش به داوطلبین کنکور آینده گفت: به دواطلبین کنکور 95 پیشنهاد می کنم از وقت خود نهایت استفاده رو ببرند و در راه موفقیت در هدفشان هیچوقت مغرور نشوند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که به جز درس به چه چیزهای دیگری علاقمند هستید و دنبال می‌کنید،افزود:به جز درس، کامپیوتر و زبان انگلیسی رو هم دوست دارم.

 

باقری در خصوص هدفش نیز در آینده گفت: پزشکی شیراز رو انتخاب خواهم کرد و بعد از تخصص می خواهم درمورد چند چیز تحقیق و آزمایش کنم.

 

رتبه 99 علوم تجربی کنکور سراسری در منطقه 3کشور با اشاره به نقش خانواده در موفقیش ،تصریح کرد:والدینم در موفیتم نقش پر رنگی داشتند به طوری که همیشه محیط خانه را برایم آرام نگه می داشتند و در آرامش من سهیم بودند و با این کار خیلی کمکم می کردند، هر وقت که ناراحت می شدم یا انگیزه ام برای مطالعه کمتر می شد به من دلداری و امید می دادند و امیدوارم روزی بتوانم با کسب موفقیت های بیشتر در زندگی زحمت های پدر و مادرم را جبران نمایم.

 

نخبه

 

نخبه گچسارانی در خصوص نحوه اطلاع از رتبه اش ابراز کرد:صبح سه شنبه حدودساعت 5 دو نفر از دوستانم که یکی الان دندان پزشکی شیراز و یکی هم پزشکی شیراز درحال تحصیل هستند با من تماس گرفتند که نتایج رو اعلام کردند که به سایت مراجعه کردم و متوجه رتبه ام شدم ، یه کم ناراحت شدم وقتی این رتبه را دیدم ولی بعد باهاش کنار آمدم چون نتیجه کار خودم بود.

 

وی در پاسخ به این سوال که از کی کنکور برای شما جدی شد،بیان کرد:از سال چهارم دبیرستان کنکور برایم جدی شد ولی بیشترین جدیت من بعد از ایام عید بود به دلایل شخصی تا قبل از عید خیلی جدی کاری انجام ندادم و درس خواندنم بیشتر جنبه رفع تکلیف داشت.

 

 باقری در خصوص چگونگی نحوه رقابت با داوطلبین کنکور گفت:بیشتر با خودم رقابت می کردم چون هیچکس شبیه شخص دیگری نیست و فقط من هستم که مثل خودمم.

 

رتبه 99 علوم تجربی کنکور سراسری در منطقه 3کشور با اشاره به نحوه موفقیتش در کنکور تصریح کرد:یکی از مهمترین دلایل موفقیتم در کنکور رقابت کردن با خودم بود ؛ خیلی اوقات به دلایل شخصی و یا بروز یک اتفاق به شما فشار روحی وارد خواهد شد درحالی که  قادر نباشید ذهنتان را بر روی موضوعی خاص متمرکز کنید در این صورت واضح است که انتظارتان برآورده نشده است؛ در صورتی که اگر  قرار باشد خودتان را با کسی که این مشکل همزمان با شما برایش اتفاق نیفتاده ،مقایسه کنید با خود این فکر متصور خواهد شد که" من چیزی بلد نیستم" که با این عمل فشار روحی خود را بیشتر می کنید و در این صورت شکست خودتان را با دستان خود رقم زده اید.

 

باقری در ادامه توصیه ای به داوطلبین کنکور آینده کرد و گفت: کنکوری های عزیز هیچوقت نباید مغرور یا نا امید شوند چون هر دو مورد می تواند افت تحصیلی دانش آموز را رقم بزند، یه کم ترس در این مورد لازم است  ولی باید به اندازه باشد.

 

وی افزود: ترس از قبول نشدن در رشته موردنظر باعث ایجاد انگیزه بیشتر برای درس خواندن خواهد شد  و غرور هم به اندازه کافی لازم است یعنی غرور داشتن به حد برای این که فکر نکنید که هیچ بلد نیستید، بلکه توانایی موفقیت در امور مختلف را خواهید داشت.

 

این جوان گچسارانی تصریح کرد:آمادگی سر جلسه کنکور در  به دست آوردن نتایج زحمات شما خیلی تاثیر گذار است در جایی که ممکن است یک شخص خیلی خوب مطالعه کرده باشدولی به خاطر شرایط امتحان و استرس زیاد که ناشی از کم بودن اعتماد به نفس شکل گرفته باشد، نتواند انتظارش را از کنکور برآورده سازد که در این صورت سعی کنید در یک موسسه کنکوری که به طور مداوم امتحان برگزار می کند شرکت داشته باشید تا این شرایط جلسه کنکور برای داوطلبین عادی جلوه نماید.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

سلام به آقا وحید، من مجددا تبریک میگم رتبت خوب شده میدونم پتانسیل اینو داشتی که رتبه بهتر از این کسب کنی،آرزو میکنم در مراحل بعدی به نتایج دلخوات برسی، همیشه موفق وسربلند باشی

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها