نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. مرداد 1394 - 12:40
رتبه 53 ریاضی در منطقه سه کنکور کشور گفت: ارزش تلاش و زحمت خود را بدانید و دقت کنید با اشتباهات بسیار کوچک ضرر و زیان بسیار بزرگ را به دوش نکشید و همواره قدر زحمتی که برای رسیدن به چیزی کشیده اید را بدانید.

به گزارش آفتاب جنوب،حمیدرضا هاشم پور جوان نخبه گچسارانی که در آزمون سراسری سال 94 رتبه 53 منطقه سه کشور در گروه آزمایشی ریاضی را کسب کرده است متولد سال 75 بوده و در دبیرستان علامه طباطبایی گچساران  تحصیل کرده است ، یک خواهر و یک برادر دارد و فرزند سوم خانواده است.

 

به همین منظور خبرنگار این پایگاه خبری تحلیلی  صبح امروز در گفت و گوی اختصاصی با وی چگونگی موفق شدن و حس و حالش  در این آزمون سرنوشت ساز را جویا شده است که متن این گفتگو را در ادامه می خوانید.

 

نخبه گچسارانی

 

حمیدرضا هاشم پور رتبه 53 کنکورسراسری درمنطقه سه کشور با اشاره به نحوه برنامه ریزی و زمان مطالعه خود ،گفت:به صورت پلکانی برنامه ریزی می کردم که با آغاز سال تحصیلی یعنی اول مهر ساعت مطالعه ام حدود 4تا 5 ساعت بود اما رفته رفته افزایش یافت و هرچه جلوتر می رفتم بیشتر می شد بعد از ایام عید نوروز ساعت مطالعه به 8 ساعت در روز رسید و تا کنکورهم همین قدر باقی ماند.

 

وی افزود: بطور کلی اگر بخواهم از اول سال تحصیلی تا خود کنکور میانگین ساعت روزانه مطالعه ام را بازگو نمایم چیزی حدود 6 ساعت می شود.

 

این نخبه گچسارانی با اشاره به نحوه برنامه ریزی برای شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور، افزود:شرکت کردن در آزمون های آزمایشی دارای اهمیت بسیاری است ولی فقط شرکت در آزمون های آزمایشی یک موسسه را توصیه می کنم چراکه برنامه ریزی در موسسات مختلف و بیشتر باعث چندگانگی و اخلال در برنامه های داوطلبان کنکور خواهد شد.

 

هاشم پور درصدهای دروس عمومی و اختصاصی خود در کنکور سراسری را اینچنین بیان کردو تصریح کرد:دروس عمومی را به طور متوسط 80درصد تست زدم  و دروس اختصاصی را با متوسط 60 درصد کارکردم.

 

این جوان نخبه در پاسخ به این پرسش که انتظار چنین رتبه ای را در کنکور داشتید ،افزود: فکر می کردم رتبه ام خیلی بهتر شود و اصلا انتظار چنین رتبه ای را نداشتم چراکه درصد هایم را با کلید سازمان سنجش مطابقت داده بودم و از خودم انتظار رتبه1تا 5 در منطقه را داشتم اما وقتی درصدهایم را دیدم و پاسخ نامه را بررسی کردم متوجه جابه جا زدن تست هایم در پاسخ نامه که در حدود 30 درصد در درس شیمی و 12 درصد در درس ریاضی بود،شدم.

 

نخبه گچسارانی

 

وی گفت:به کنکوری های عزیز توصیه می کنم با دقت و تلاش و سخت کوشی خود را برای کنکور 95 آماده کنند چراکه سال به سال کنکور سخت تر می شود و کسی از نحوه سوال های کنکور آینده اطلاعی ندارد؛ برای موفق شدن در این امر نیاز به تلاش وبرنامه ریزی دقیق داریم هرگاه حس ناامیدی یا خستگی به شما دست داد به این فکر کنید که عمر چندین ساله شما با یک سال تلاش در کنکور و کسب رتبه و رشته خوب تضمین خواهد شد و زندگی دیگری خواهید داشت.

 

 رتبه 53 کنکورسراسری درمنطقه سه کشور درباره حضورش در کلاس های کنکور گفت: در کلاس های آموزشی کنکور شرکت می کردم وموسسه ای در شهرمان بود که به همراه دوستانم برای شرکت در کلاس های تابستانی کنکور به آنجا می رفتیم.

 

هاشم پور در پاسخ به این سوال که به جز درس به چه چیزهای دیگری علاقمند هستید و دنبال می‌کنید،افزود: به شدت به فیزیک مبحث لیزر و اپتیک علاقه مندم بعد از آن از ورزش کردن و خصوصا دویدن دور پارک و تنفس آزاد از برنامه هایم است و از مدهای لباس و سرچ کردن در مورد لباس هم استقبال می کنم.

 

جوان نخبه گچسارانی درخصوص نحوه برنامه ریزیی در کنکور تصریح کرد:من در یکی از موسسات آزمون های آزمایشی ثبت نام کردم و برنامه ای به من داد،که با توجه به آن برنامه کار می کردم و در جایی هم که حس می کردم کافی نیست خودم برنامه می ریختم و مطالعه می کردم.

 

هاشم پور درخصوص هدفش درآینده نیز گفت:به مهندسی برق فکر می کنم ؛برق دانشگاه صنعتی شریف یا دانشگاه تهران، البته این را هم بگویم که کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف هم عالی است و جز گزینه هایم است.

 

 رتبه 53 کنکورسراسری درمنطقه سه کشوربیان کرد:برنامه ام در دانشگاه در ترم اول کسب نمرات بالا ومعدل خوب است شاید در المپیاد های دانشجویی هم شرکت کنم چون در دبیرستان شرکت کردم وعلاقه مند شدم.

 

وی با اشاره به کسب رتبه 53 در کنکور تصریح کرد: برای کسب این رتبه به صورت منظم و دقیق طبق ساعات برنامه ریزی شده از اول مهر تا دو روز قبل از کنکور درس خواندم و این رتبه را بدست اوردم که البته باید رتبه ام خیلی بهتر می شد.

 

نخبه گچسارانی

 

این نخبه گچسارانی با اشاره به نقش خانواده در موفقیت خود گفت:پدر و مادرم کمک بسیاری کردند بخصوص اینکه در سال کنکور شرایط مناسبی را برایم فراهم ساختند وتلاش کردند فضای خانه آرامتر از همیشه باشد تا راحت به تلاشم ادامه دهم.

 

هاشم پور افزود: از نظر درسی از والدینم کمک نمی گرفتم معمولا برای آرام شدن و راحت بودنم با خانواده صحبت می کردم و به آینده امیدوار می شدم .

 

این جوان نخبه گچسارانی درپاسخ به این پرسش  که چگونه از رتبه خودتان خبردار شدید،گفت: صبح ساعت 8 بودکه یکی از دوستانم زنگ زد و گفت رتبه ها را زده اند ؛در سایت سنجش چک کردم دیدم رتبه ام را زده اند خیلی از رتبه ام متعجب شدم بعد کامپیوتر را بستم و رفتم.

 

 رتبه 53 کنکورسراسری درمنطقه سه کشوردر پاسخ به این پرسش که بیشتر با چه افرادی در کنکور رقابت داشتید،ابراز کرد در آزمونهای آزمایشی که شرکت می کردم با افراد برتر منطقه خصوصا رتبه های 1تا10 رقابت داشتم ولی متاسفانه کنکورم آن جوری که انتظارش را داشتم رقم نخورد.

 

هاشم پور به بیان خاطره ای از کنکور پرداخت و گفت: گاهی اوقات به مدرسه نمی رفتم و در خانه به مطالعه مشغول می شدم ؛ یا از مدرسه زود به خانه برمی گشتم که درس بخوانم، یک روز مدیرمدرسه رو به من کرد و گفت:"هاشم پور! تو با ملت فرق داری مردم از مدرسه فرار می کنند ومی روندپی خوشی، تو از مدرسه فرار می کنی میری درس می خونی؟!"

 

کنکور

 

وی درادامه با اشاره به اهمیت تلاش در زندگی گفت: ارزش تلاش و زحمت خود را بدانید و دقت کنید با اشتباهات بسیار کوچک ضرر و زیان بسیار بزرگ را به دوش نکشید و همواره قدر زحمتی که برای رسیدن به چیزی کشیده اید را بدانید.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

موفق باشی

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها