نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. آذر 1393 - 19:11
رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی ۵۰ جوان نخبه و مخترع مقام آور کشوری در سطح استان خبرداد و افزود: در خصوص ثبت اختراعات آماردقیقی وجود ندارد اما تعدادی از اختراعات شناسایی شده اند و در تلاش هستیم با توجه به راه اندازی بانک مخترعین استان به زودی آمار دقیقی را ثبت کنیم.

علی مرادی رییس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمدصبح امروز درگفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،اظهارکرد: بنیاد نخبگان با هدف شناسایی و به کارگیری از ظرفیت‌ها و توانایی‌های نخبگان دراستان کهگیلویه وبویراحمد از سال ۸۷ به صورت فعال کار خود را در استان آغاز و راه اندازی شده است.

 

وی با بیان اینکه این بنیادنخبگان یک دستگاه اجرایی نیست بلکه یک دستگاه سیاست‌گذار است، از راه‌اندازی ساختار فن بازار در استان خبرداد و افزود: ساختار فن بازار همانند یک بنگاه معاملاتی یک نقش واسطه‌ای در بین فناور و نخبگان با دستگاه های ‌اجرایی و شرکت‌ها بوده که اکنون اعتباری یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال برای آن تخصیص یافته است.

 

رییس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جلب اعتماد نخبگان، احداث پارک علم و فناوری و توانمندسازی نخبگان از مهمترین برنامه های این بنیاد است که درحمایت از نخبگان استانی و کاهش مهاجرت آنان نقش بسزایی دارد.

 

مرادی حمایت از شرکت های دانش بنیان را از جمله ماموریت های بنیاد نخبگان دانست و افزود: از نوآوران و مخترعان استان حمایت های مادی و معنوی خواهد شد.

 

رییس بنیاد نخبگان استان کهگیلویهو بویراحمد درادامه از راه‌اندازی بانک مخترعین در استان خبر داد و افزود : در خصوص ثبت اختراعات در سطح استان، آماردقیقی وجود ندارد اما تعدادی از اختراعات شناسایی شده و در تلاش هستیم با توجه به اینکه بانک مخترعین استان تاحدودی راه‌اندازی شده به زودی آمار دقیقی را بدست آوریم.

 

وی در ادامه بر ایجاد مرکز رشد و فناوری در گچساران تأکید کرد و افزود این شهرستان ظرفیت‌های بالایی دارد و باید مرکز رشد و فناوری در این شهرستان ایجاد شود.

 

مرادی اظهارکرد:از سال گذشته تاکنون قریب به 700میلیون ریال در قالب وام‌های بلاعوض به نخبگان استانی اعطاء شده است.

 

رییس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد درادامه با اشاره به تشکیل دفتر یا مرکز رشد در شهرستان ها ،به ویژه در مراکز علمی دانشگاهها، خاطرنشان کرد: اکنون مرکز رشد دانشگاه یاسوج آماده استقبال از ایده‌ها و طرح‌های نخبگان است.

 

وی تصریح کرد: برخی از نخبگان انتقاد می‌کنند که کسی صدای مارانمی‌شنود، در صورتیکه این عزیزان تاکنون حتی یک‌بار به مراکز رشد و بنیاد نخبگان استان خود را معرفی نکرده‌اند.

 

مرادی افزود: تاکنون در حوزه حمایت از نخبگان استان ۵۰ جوان نخبه و مخترع را که در سطح کشوری مقام آور بودند شناسایی و زیر پوشش بنیاد نخبگان  قرار گرفتند.

 

رییس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اقدامات قابل توجه ای در زمینه جذب نخبگان و کمک به پیشرفت آنها تاکنون از سوی این بنیاد انجام شده است،افزود: منابع اعتباری و امکانات بنیان نخبگان استان به تنهایی جوابگوی حمایت از این افراد نیست.

 

وی ابراز کرد: جوانان نخبه ای که موفق به کسب افتخار در سطوح کشوری شوند با همکاری تمامی نهاد های دولتی ذیربط شناسایی و زیر پوشش قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها