نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. ارديبهشت 1394 - 14:43
آل سعود که تا کنون در حمله زمینی به یمن ناکام مانده است، این بار دست به دامان یمنی‌های ساکن عربستان شده و قصد دارد اردوگاه‌های آموزشی را برای تعلیمات نظامی به این افراد برپا کند.

به گزارش آفتاب جنوب,

عربستان سعودی که در پی حمله زمینی به یمن است این بار دست به دامان یمنی‌هایی شد که در عربستان حضور دارند.

وبگاه خبری « الخلیج أونلاین» گزارش داد که مقامات عربستان سعودی قصد دارند در یکی از گذرگاه‌های مرزی این کشور، اردوگاه‌های آموزشی برپا کند.

به گزارش این وبگاه، عربستان سعودی مدعی است که هدفش از برپایی این اردوگاه‌ها، آموزش یمنی‌هایی است که در خاک این کشور حضور دارند تا در برابر نیروهای «انصار الله» و عناصر « علی عبد الله صالح» رئیس جمهور پیشین این کشور ایستادگی کنند.

 بنا بر این گزارش، گذرگاه شروره تنها گذرگاهی است که میان عربستان سعودی و یمن باقی مانده است.

 الخلیج أونلاین ادامه داد: امروز دهها نفر از یمنی‌های مقیم عربستان از منطقه جده منتقل شده‌اند تا فردا نیز شماری دیگر از مکه خارج شوند.

عربستان سعودی سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فروردین پس از گذشت سه روز از اعلام آتش بس در (26 مارس) آغاز و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

وزرای خارجه عربستان و آمریکا همچنین پنجشنبه (روز گذشته) در یک نشست خبری در ریاض بر آتش‌بس 5 روزه در یمن تاکید کردند، اما ارتش عربستان و سخنگوی ائتلاف متجاوز ساعاتی پس از این نشست، آغاز عملیات نظامی عربستان علیه صعده یمن را اعلام کرده است.

آتش بس برای توقف تجاوزات عربستان سعودی به یمن قرار بود سه‌شنبه شب راس ساعت 23 به وقت محلی به مدت 5 روز اجرا شود.

 

منبع: فارس

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها