نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. ارديبهشت 1394 - 11:39
رییس سازمان بسیج زنان کشور گفت: زنان کردستانی الگوی مقاومت و ایستادگی برای جهان اسلام هستند.

به گزارش آفتاب جنوب,

به نقل از آفتاب دل، دکتر مینو اصلانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در آیین گرامیداشت شهدای زن پیشمرگ مسلمان کرد که صبح امروز در سالن امام خمینی سنندج برگزار شد اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در پیامی که به کنگره هفت هزار زن شهید کشور داشتند، سه الگو برای زنان دنیا مطرح کردند و فرمودند، الگوی اول زن شرقی است زنی که هیچ تاثیری در تاریخ جهان ندارد، بسیار خنثی و دارای روزمرگی است، الگوی دوم زن غربی است زنی بی هویت، کاملا منفعل و ابزار انگارانه.

وی تاکید کرد: ما امروز نیاز داریم که الگوی سومی را به جهان ارائه کنیم و رهبر انقلاب نیز در پیام خود به این الگوی سوم اشاره می کنند که الگوی سوم، زن مسلمان مجاهد ایرانی است که با حفظ حجاب و عفاف و حفظ حریم الهی در سنگر دفاع از انقلاب و کشور ایستادگی کرد.

رییس بسیج زنان کشور گفت: مقاومت زنان کردستانی را فراموش نمی کنیم، حرکت این بانوان در حافظه تاریخی ملت ما باقی می ماند، این زنان الگوی امروز جهان است که به آن نیاز است.

وی با بیان اینکه زن شرقی عمدتاٌ زنی خنثی و بدوت تأثیرگزار در تاریخ است اظهار کرد: الگوی زنان غربی نمی تواند پایدار باشند زیرا آنان ابزاری در دست سرمایه داران و سودجویان هستند تا اخلاق و معنویت را از جوانان ما بزدایند و از زن به عنوان هدفی برای رسیدن به خواسته های خود استفاده می کنند .

اصلانی بیان داشت : زنان غربی زنانی بی هویت و بی تأثیر در تاریخ کشور هستند پس این زنان هم نمی توانند الگویی برای زنان بشریت باشند  زیرا همواره در سرگردانی هستند اما زن مجاهد مسلمان ایرانی کسی است که شخصیتش در جامعه حرف می زند نه رنگ و لعابش.

به گفته وی، زنان غربی هویت زن و مادر بودن و بسیاری از ارزش‌های خود را از دست داده‌اند و افراد بدون اصالت و هویت قطعا نمی‌توانند الگوی خوبی برای زنان جامعه باشند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اظهارات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر زن ها نبودند، این انقلاب به پیروزی نمی رسید، تصریح کرد: به طور یقین تداوم انقلاب به حضور زنان بستگی دارد.

وی گفت: شما زنان کردستانی برای تمام کشور و بلکه جهان اسلام الگوی مقاومت و ایستادگی هستید و امیدوارم همچنان برای آینده انقلاب اسلامی نیروهای تاثیرگذاری باشید و با رادمردی به مسیر خود ادامه دهید.

اصلانی تصریح کرد: زن مسلمان و مجاهد ایرانی که با حفظ حجاب، عفاف و حریم الهی در سنگر دفاع از انقلاب و کشور ایستادگی کرد الگویی برای تمام زنان دنیا است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور اظهار کرد: حضور اجتماعی و مشارکت اقتصادی زنان الزاماٌ مساوی با داشتن شغل نیست و زنان ما در کنار خانواده در عرصه تولید و مسائل اجتماعی بیش از مردان حضور جدی دارند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان گفت:‌ برای بهره‌گیری از توان و استعداد خدادادی زنان باید براساس مصلحت خانواده و الگوهای قومی برنامه‌ریزی کنیم.

اصلانی گفت: نباید اجازه دهیم با تعریف برخی شغل‌ها برای زنان بدبختی‌ها که برای زنان غربی پیش آمده برای زنان ما تکرار شود.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها