نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. ارديبهشت 1394 - 11:33
جمعی از مردم شهر دولت آباد با نوشتن نامه ای خواستار راه اندازی یک مرکز فنی و حرفه ای درخور مردم شهرستان در شهر دولت آباد شدند.

به گزارش آفتاب جنوب,

به نقل از سایت خبری شهرستان برخوار، «خبرما»، شهر دولت آباد سال هاست دچار کمبود یک مرکز آموزشی دولتی است که متاسفانه مورد کم لطفی و کم توجهی مسئولان این شهر قرار گرفته، چرا که قشر کم درآمد برای کارآموزی و کارورزی مجبور هستند به مرکز فنی و حرفه ای شهر دستگرد مراجعه کنند و که در چنین شرایطی اکثر اوقات صرفنظر می کنند.

از این رو افتتاح یک مرکز فنی و حرفه ای درخور شهرستان برخوار و در مرکز این شهرستان یعنی شهر دولت آباد با کلاس ها و کارگاه های آموزشی در حد مراکز خوب استان نیاز جدی مردم می باشد.

در این رابطه جمعی از مردم شهرستان با نوشتن نامه ای، درخواست افتتاح یک مرکز آموزش فنی و حرفه ای در شهر دولت آباد را کرده اند.

در قسمتی از این نامه آمده است: همانطور که مرکز فنی و حرفه ای دستگرد دارای کارگاه های رشته هایی مانند: معرق، مینیاتور، خیاطی، طراحی دوخت، قالی بافی و… و رشته هایی همچون: نقشه کشی، کامپیوتر، حسابداری و… است لذا شایسته است چنین موسسه ای با توجه به روند صعودی جمعیت دولت آباد؛ با رشته های مختلف و کیفیت های بالا در دولت آباد راه اندازی شود.

حال سخن اینجاست که مراکز آموزشی زیادی در شهر دولت آباد وجود دارند، اما ایراداتی که به این مراکز وارد می شود شامل؛ تک رشته ای و یا دو رشته ای بودن آن ها، مختص رده سنی خاص (برخی از مراکز) و دیگر هزینه های زیاد آن ها می باشد.

همچنین تفاوت یک مرکز فنی و حرفه ای با دیگر مراکز آموزشی در این است که مراکز فنی و حرفه ای کارگاه های متنوعی را به صورت متمرکز در اختیار هنرآموزان و کارآموزان خود قرار داده و همچنین تمامی امکانات (کارگاه، کلاس های تئوری و…) به صورت رایگان در اختیار افراد بی سواد، دیپلمه و دیپلم به بالا و همچنین دانش آموزان قرار داده می شود.

IMG_0295IMG_0296IMG_0297

 
 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها