نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. ارديبهشت 1394 - 20:58
در پی انتشار اخباری به نقل از مقامات سعودی مبنی بر اعدام شیخ نمر در روزهای آینده، مرکز مدیریت حوزه های علمیه در نظر دارد تا تجمع بزرگی با حضور حوزویان و طلاب در اعتراض به این حکم برگزار کند.

به گزارش آفتاب جنوب,

به نقل از مقامات سعودی مبنی بر اعدام شیخ نمر در روزهای آینده، مرکز مدیریت حوزه های علمیه در نظر دارد تا تجمع بزرگی با حضور حوزویان و طلاب در اعتراض به این حکم برگزار کند.

بر اساس این گزارش، این تجمع اعتراضی فردا ساعت 12 در مدرسه علمیه فیضیه و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم برگزار می شود.

گفتنی است، آیت الله نمر باقر النمر، روحانی شیعه و مخالف آل سعود نخستین بار در سال 2006 میلادی هنگام بازگشت از بحرین و به دلیل مشارکت در همایشی بین المللی درباره قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شد.

در اتهام شیخ چنین آمده بود که وی از حکومت عربستان خواسته به وضعیت قبرستان بقیع رسیدگی کرده، مذهب تشیع را به رسمیت شناخته و شیوه های آموزشی و درسی کنونی حاکم بر کشور را تغییر داده یا لغو کند.

آیت الله نمر در بیستم تیر ماه سال 1392 شمسی با حمله مسلحانه نیروهای امنیتی سعودی دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد و یک سال بعد در پانزدهم اکتبر 2014 برابر با بیست و سوم مهر ماه سال 93 از سوی دادگاه ویژه جزایی عربستان به اعدام محکوم شد.

حکم اعدام آیت الله نمر، از سوی عبدالله بن عبدالعزیز، شاه سابق عربستان تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده بود اما اخیرا رسانه های عربستانی گزارش داده اند که حکم اعدام این روحانی، بیست و چهارم اردیبهشت ماه جاری، مصادف با بیست و پنجم رجب همزمان با سال مرگ نایف بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد پیشین عربستان سعودی و از شاهزادگان متعصب و نزدیک به مفتیان وهابی، اجرا می شود.

 

منبع: رسا

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها