نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. آذر 1393 - 10:43
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: در 5 سال اخیر بالغ بر 10 میلیون نفر خدمت رایگان در مناطق محروم و صعب العبور ارائه کردیم که دارای کیفیت خوبی در حوزه های درمانی و بهداشتی بوده است.

به گزارش آفتاب جنوب،

محمد رئیس زاده رئیس سازمان جامعه پزشکی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی  شبکه اطلاع رسانی راه دانا،‌ در خصوص واکنش بسیج جامعه پزشکی در حوادث مختلف در داخل و خارج از کشور و نحوه امداد رسانی آنان اظهار داشت: همانطور که از بسیج و نیروی بسیجی انتظار می‌رود همان انتظارات نیز در حوزه سلامت از بسیج جامعه پزشکی وجود دارد. به همین خاطر عمده فعالیت این سازمان خدمت رسانی جهادی در عرصه بهداشت و درمان در داخل و خارج از کشور است.

وی افزود: در طی این چند سال که از عمر سازمان بسیج جامعه پزشکی می‌گذرد این خدمات در حوزه های مختلفی مثل، بهداشت، درمان، پیشگیری و حتی در بلایای طبیعی و حوادث نهادینه وسازماندهی شده و در حال حاضر دارای یک ساختار قوام یافته است. بحمدالله الان در جایی قرار داریم که این سازمان تکیه گاه و نقطه قوت خوبی است.

 رئیس زاده تصریح کرد: در 5 سال اخیر بالغ  بر 10 میلیون نفر خدمت رایگان در مناطق محروم و صعب العبور ارائه کردیم که دارای کیفیت خوبی در حوزه های درمانی و بهداشتی بوده است. بالغ بر 110میلیارد تومان  حجم خدمات رایگانی بوده که طی این 5 سال در مناطق مختلف کشور ارائه شده است. همچنین چیزی بالغ بر 29 هزار تیم تخصصی و فوق تخصصی در مدت این چند سال به مناطق محروم و مرزی اعزام کرده ایم. 

وی با اشاره به اینکه در 2 سال اخیر 30 تیم خدمت رسانی به خارج از کشور اعزام کردیم ادامه داد: این تیم ها به کشورهای آفریقایی و همجوار خودمان اعزام شدند. در کشورهایی که مردم مسلمان منطقه به دلیل خطرات مختلف از جمله حوادث طبیعی نیاز به حضور ما داشتند در حدی که بستر ها اجازه داد حضور پیدا کردیم.

رئیس سازمان جامعه پزشکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این ظرفیت وجود دارد که اگر مسئولان دولتی و غیر دولتی کمک کنند و  بسترهای لازم  برای اعزام ها فراهم شود بسیج جامعه پزشکی این توانایی را دارد که نیروهای تخصصی و متعهد خود رابه مناطق محروم جهان اعزام کند.

 رئیس زاده در پاسخ به سوالی در رابطه با ارتباط سازمان متبوعش با وزارت بهداشت  توضیح داد: ما همیشه با وزارت بهداشت ارتباط و تعامل خوبی داشتیم و عمده کارهایی که انجام می دهیم از طریق این وزارت خانه و دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.

وی اضافه کرد: علی الخصوص  در این دوره به دلیل اینکه وزیر بهداشت هم دارای یک روحیه جهادی است و 100 درصد ار اقدامات ما حمایت می‌کند ارتباطات ما با این وزارت خانه تنگاتنگ و وضعیت ما با وزارت بهداشت فعلی بسیار بهتر از سال های گذشته است و کارها به صورت روان تری انجام می‌شود.

 رئیس سازمان جامعه پزشکی همچنین در خصوص تولیدات بسیج جامعه پزشکی بیان داشت: ما در بخش های فرهنگی که شامل کتاب های مربوط به خاطرات و زندگینامه های شهدا جامعه پزشکی است، تاکنون تولیدات قابل توجهی داشته ایم.

رئیس زاده تاکید کرد: بسیج به عنوان مطالبه گر به جد پیگیر فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه سلامت است. اما در بحث تجهیزات پزشکی  دست های پشت پرده در داخل و خارج از کشور وجود دارد و متاسفانه هنوز هم این دست ها غالب هستند و کشور در این عرصه پیشرفت خوبی نداشته و نیاز است که همه ارگان های درگیر ورود جدی تری داشته باشند تا بحث دارو و تجهیزات پزشکی در راستای اقتصادی مقاومتی سرو سامان بگیرد.

وی در پایان یادآور شد: این طور نیست که تا کنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته باشد ولی دستاورد قابل توجه و مهمی حاصل نشده است.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت