نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. آبان 1393 - 23:04
کارگاه آموزشی طرح موتورسواران ایمن در روستای مال قائد از توابع بخش مرکزی شهرستان گناوه با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان گناوه برگزار شد.

به گزارش آفتاب جنوب،

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر بعد از ظهر جمعه در این کارگاه آموزشی خطاب به موتورسواران اظهار داشت: روزانه در سطح جهان سه هزار و۹۰۰ نفر بر اثر تصادفات جاده ای از بین می روند و سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در جهان بر اثر تصادفات جاده‌ای فوت می‌کنند .

خدارحم آبادی گفت: در ایران روزانه به صورت متوسط ۶۰ نفر و سالانه ۱۹ تا ۲۰ هزار نفر بر اثر تصادفات جاده ای فوت می کنند و در استان بوشهر از اول امسال تا ۱۹ ماه جاری ۱۸۳ نفر در تصادفات جاده ای فوت شده و دو هزار و۳۳۰ نفر مجروح شده اند.

رئیس آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر بیان داشت: این آمار نشانگر مهم بودن موضوعات مربوط به سلامت مردم به ویژه در بحث رانندگی در جاده ها است باید از طرف مسئولان و حتی خود مردم مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی در پایان تاکید کرد: طرح موتورسواران ایمن چند سال است که در استان بوشهر در حال اجراست و شاخصه هایی را که برای آن تعریف کرده اند در حال حاضر نتیجه داده و نتیجه آن نیز همان پیامی است که خداوند در قرآن به ما وعده داده که نجات یک نفر، نجات جامعه است.

اهدای کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران

بخشدار مرکزی شهرستان گناوه در حاشیه این کارگاه آموزشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز در روستای مال قائد شاهد اجرای ششمین مرحله طرح موتورسواران ایمن هستیم.

اردلان امیرزاده گفت: در این با هماهنگی که با اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان بوشهر شده است، تعداد ۱۵۰ عدد کلاه ایمنی به علاوه کاور مربوطه تهیه و در اختیار موتورسواران در این کارگاه آموزشی قرار گرفت.

امیرزاده بیان داشت: این کارگاه در راستای دهه ایمنی راه ها برگزار شده و افزایش ایمنی و کاهش سوانح و حوادث رانندگی از اهداف این دهه است.

وی ادامه داد: برگزاری مداوم این کارگاه برای کاهش تصادفات رانندگی که آمار بسیار بالایی از آن را تصادفات مرگبار موتورسواران تشکیل می دهد که از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند؛ بسیار ضرورت دارد.

امیرزاده اضافه کرد: برای نخستین بار در روستاهای شهرستان گناوه و به نمایندگی از آنها در روستای مال قائد شاهد اجرای این طرح فرهنگساز هستیم.

بخشدار مرکزی شهرستان گناوه در پایان گفت: امیدواریم افرادی که این کلاه‌ها را دریافت کرده اند به عنوان سفیر و نماینده پلیس راهور، در هنگام رانندگی حتما از کلاه ها استفاده کنند و این فرهنگ را گسترش داده تا دیگران نیز اقدام به تهیه این کلاه ها کرده و کاهش تصادفات مرگبار موتور سواران را در پی داشته باشد.

بهبود فرهنگ موتورسواری ایمن در سطح جامعه ضروری است

دهیار روستای مال قائد از توابع بخش مرکزی شهرستان گناوه نیز با اشاره به این کارگاه آموزشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ششمین دوره طرح موتورسواران ایمن با همکاری اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان بوشهر و پلیس راه استان در روستای مال قائد اجرا شد.

محمد بستانی گفت: در این طرح با اهدا تعداد ۱۵۰ کلاه ایمنی، جلیقه شبرنگ و برچسپ برای نصب روی موتورسیکلت شروع و سپس با اجرای کارگاه آموزشی توسط سرآوان بادی و رژه موتور سیکلت ها در روستابه پایان رسید.

بستانی در ادامه بیان داشت: امیدواریم بتوانیم با انجام این اقدامات ش

نظرات کاربران

تازه های سایت