نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. آبان 1393 - 17:09
حجت الاسلام حجازی مطرح کرد
عاشورا یک تاریخ نیست بلکه یک فرهنگ است
امام جمعه گچساران گفت: مسئولان هیات های عزاداری باید به ترویج فرهنگ و اهداف عاشورا در قالب نوحه‌سرایی و دیگر برنامه‌ها بپردازند، زیرا عاشورا یک تاریخ نیست بلکه یک فرهنگ است.

حجت‌الاسلام سیدامین‌الله حجازی ظهر امروز در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ضمن تسلیت ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین (ع)با تأکید بر ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ،اظهار کرد: اسلام دینی کامل بوده که برای همه مشکلات و نیازمندی‌های انسان برنامه و دستور دارد.

 

وی با بیان اینکه در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر نباشد، خیر و برکت نیست، افزود: در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد، دعاهای افراد مؤمن نیز برآورده نمی‌شود و آن جامعه مورد لعن خداوند قرار دارد.

 

امام جمعه گچساران تصریح کرد: در برخی نقاط دنیا زنان محجبه را مورد تمسخر و تحقیر قرار می‌دهند و آنها نیز به دلیل رهایی از این رفتارهای غلط و غیراسلامی ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند.

 

حجازی بیان کرد: کسانی که بستر و زمینه امر به معروف و نهی از منکر را فراهم نکرده‌اند، باید پاسخگوی این حرکت ضد دینی باشند.

هیئات عزاداری به ترویج فلسفه عاشورا بپردازند

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به قیام امام حسین(ع) با هدف احیای امر به معروف و نهی از منکر ،خاطر نشان شد: در آن زمان که اسلام در اوج خفقان و در حال نابودی بود، باید برای زنده نگه داشتن آن بهایی سنگین پرداخت می‌شد.

 

وی با بیان اینکه مسئولان هیئات عزاداری باید به ترویج فلسفه عاشورا بپردازند، تاکید کرد: مسئولان هیئات عزاداری باید به ترویج فرهنگ و اهداف عاشورا در قالب نوحه‌سرایی و دیگر برنامه‌ها بپردازند، زیرا عاشورا یک تاریخ نیست بلکه یک فرهنگ است.

 

امام جمعه گچساران در ادامه  با اشاره به اسیدپاشی‌های اخیر اصفهان، اظهار کرد: فتنه‌گری‌های پس از وقوع اسیدپاشی‌های اصفهان برای تخریب و زیر سئوال بردن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر توسط دشمنان مطرح شد.

 

حجازی با بیان اینکه هدف دشمنان مضموم قرار دادن امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: هیچ انسانی و هیچ آمر و ناهی ،اقدام شنیع و زشت اسیدپاشی را قبول نداشته و تأیید نمی‌کند، زیرا این حرکت ،حرکتی بر خلاف آیین امر به معروف و نهی از منکر است.

اندیشه کنگره بی بی حکیمه(س) ترویج شود

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) افزود: از همه کسانی که در برگزاری این کنگره در مدت دو سال زحمت کشیدند، تشکر و قدردانی می‌شود، اما این کنگره نباید تنها به همان دو روز خلاصه شود.

 

حجازی خاطرنشان کرد: از همه مردم و مسئولان تقاضا دارم که اهداف و اندیشه کنگره را در دو روز برگزاری خلاصه نکنند، بلکه اندیشه این کنگره باید همیشه ترویج شود.

 

امام جمعه گچساران ترویج عفاف، حجاب ، فرزندداری و همچنین شوهرداری را از جمله اهداف این کنگره با شناساندن شخصیت بزرگ بی‌بی حکیمه(س) به مردم دانست و گفت: باید سعی کنیم دختران و بانوان جامعه امروز حجاب و عفاف و اخلاق اسلامی خود را با حضرت معصومه(س) و بی‌بی حکیمه(س) تطبیق دهند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها